Vinkkejä raskauspahoinvointiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anni

Vieras
Onko kellään kokemusta oikein voimakkaasta alkuraskauden pahoinvoinnista, johon ei kuitenkaan liity (ainakaan paljon) oksentelua? Mulla on nyt menossa rv 7+0, ja olo on ollut vähän alle viikon aivan hirveä. Oksettaa ihan koko ajan, kaikki hajut yököttää, keittiöön en voi edes mennä (jääkääpin tai tiskikoneen hajun takia), mutta koko ajan on pakko yrittää jotain nakertaa ettei olo pahene. Esikoisen (nyt 1,5v) kanssa oli ihan sama juttu, mutta en silloin keksinyt muuta niksiä kuin tuon jatkuvan syömisen. Eli, jos jollakin on kokemusta vastaavasta, kertokaa parhaat niksinne!

On kokemusta raskaus pahoinvoinnitsta, mutta ei kait siihen auta muu kuin AIKA..Itse join hiilihapollisia juomia lievittämään oloa, mutta eihän ne ole terveellisä. Kiloja tuli ylimääräisiä ja hampaita rupes vihlomaan..

Tuore- ja marjamehut, joissa ei ole paljoa sokeria. Kokeile jääkylmänä ja kannellisesta pillimukista, niin välttyy haistamiselta mahdollisimman hyvin.

pieniä välipaloja niin usein kuin voi, vaikka ihan suupaloja, niin pysyis tilanne tasaisempana?

Mulla alko kesän loppupuolella, joten söin paljon tuoreita marjoja esim karviaisia suoraan puskista. Tuo ei taida nyt onnistua, mut jos saat jonku hakeen kaupasta pakastemarjoja tai omasta pakkasesta, sekä vielä tuomaan ne sulle astiassa kohmeisina (vältyt pakastimen ja mikron hajuilta....)

Kovasti jaksamista, on todella ahdistavaa tuo pahoinvointi!

oletko kokeillut suolakeksejä? itellä auttoivat noi sekä vesi. Esikoisen aikana oksensin kerran ja kuopuksen aikana en kertaakaan mut se ällä öllä olo oli aivan kamalaa! Kaikki hajut otti nenään

Kiitos vinkeistä, joitakin olen jo kokeillut ja ihan kaikkea olen valmis kokeilemaan että olo vähän paranisi! Vissyä ja hedelmiä (mahdollisimman kylmiä) muistan nyt kokeilleeni esikoisenkin kohdalla. Ja tosiaan, vaikkei olo varsinaisesti paranis niin jotain pitäis kuitenkin saada meneen alas...

Alkuperäinen kirjoittaja Anni:
Onko kellään kokemusta oikein voimakkaasta alkuraskauden pahoinvoinnista, johon ei kuitenkaan liity (ainakaan paljon) oksentelua? Mulla on nyt menossa rv 7+0, ja olo on ollut vähän alle viikon aivan hirveä. Oksettaa ihan koko ajan, kaikki hajut yököttää, keittiöön en voi edes mennä (jääkääpin tai tiskikoneen hajun takia), mutta koko ajan on pakko yrittää jotain nakertaa ettei olo pahene. Esikoisen (nyt 1,5v) kanssa oli ihan sama juttu, mutta en silloin keksinyt muuta niksiä kuin tuon jatkuvan syömisen. Eli, jos jollakin on kokemusta vastaavasta, kertokaa parhaat niksinne!

Laitanpa tän linkin viel tähänkin ku niin moni tuntuu etsivän keinoja millä helpottaa pahoinvointia eli http://www.pahoinvointi.fi/pages/aamupahoinvointi/pahoinvoinnin-helpottamiseksi.php

Yhteistyössä