Vinkkejä purkkiruokien lopettamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kysyn nyt täälläkin kun yhessä ketjussa jo kyselin.. Eli siis 11 kk ikäinen on syönyt pääasiassa purkkiruokaa tähän mennessä kun kotitekoinen ei ole kelvannut vaikka olen tarjonnut sitä. Lopputulos on aina se että lapsi jättää syömättä. Nyt olisi kuitenkin toiveena siirtyä samaan ruokaan kuin muu perhe mutta tietysti suolattomana. Mutta miten saisi lapsen syömään kotiruokaa? Vai olenko tuomittu kantamaan ruokapurkkeja selkä vääränä vielä pitkään?

Tai sitten keität esim makaroneja ja annat lapsen syödä niitä ja jauhelihakastiketta sormin. Sotkuista, mutta ainakin meillä sellainenkin pöperö mitä lapset ei syö äidin syöttämänä kelpaa hyvin jos saa syödä "itse"

Ja hienonna aluksi se omatekoinen haarukalla aivan hienoksi. Meillä päästiin hyvään alkuun keitoilla, kun niiden liemi tekee hienonnetusta ruuasta vielä sellaisen hieman "vellimäisen". Ja purkkiruokia sekaan tarvittaessa. Purkit on muuten hyviä kastikkeita vielä myöhemminkin "kuivakkaiden" ruokien kanssa, esim. riisin.

lopputulos on yleensä ollut monen päivän huonosyömäisyys kun ei ole ollut kuin kotiruokaa tarjolla... ja lapsen paino on hitaasti noussut niin en uskalla kovin kauaa antaa olla syömättä.. täytyy kokeilla uudelleen tuota sekoittamista..sitäkin joskus yritetty ja sit tuota et antaa itse syödä... lisääkin vinkkejä otetaan vastaan jos löytyy:)

Yhteistyössä