Vinkkejä possun ulkofileelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "povia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"povia"

Vieras
Ostin ekaa kertaa tuommoisen fileen ja ajattelin tehdä siitä pihvejä... mutta harvemmin teen ihan täyslihaa, joten hyviä reseptejä/vinkkejä tarviisin, oisko kellään?

Leikkaa n. sentin viipale lähes pohjaan saakka ja seuraava viilto sentin päästä ihan pohjaan. Levitä näin saamasi "perhonen" laudalle ja nuiji ohuemmaksi (erityisesti taitekohta). Sekoita korppujauhoon pippuria ja suolaa. Jauhota pihvi ensin vehnäjauhossa, sitten vatkatussa munassa ja lopuksi korppujauhoissa. Paista pannulla voin ja öljyn seoksessa rapeapintaiseksi. Tee kaveriksi vaikka sienikastiketta ja muusia. :)

Leikkaa n. sentin viipale lähes pohjaan saakka ja seuraava viilto sentin päästä ihan pohjaan. Levitä näin saamasi "perhonen" laudalle ja nuiji ohuemmaksi (erityisesti taitekohta). Sekoita korppujauhoon pippuria ja suolaa. Jauhota pihvi ensin vehnäjauhossa, sitten vatkatussa munassa ja lopuksi korppujauhoissa. Paista pannulla voin ja öljyn seoksessa rapeapintaiseksi. Tee kaveriksi vaikka sienikastiketta ja muusia. :)

Kiitos! : )

just,leivitettynä ei ole niin kuivaa.

Mie aina paistaa possun ulkofileen pinnat kiinni, sen jälkeen uuniin kera nesteen, johon tulee vettä, lihaliemikuutioita, porkkanaa, sipulia ja laakerinlehtiä. Uunissa sitten annetaan jokusen tunnin möllötellä, niin kauan, että liha on pehmoista ja helposti rikkuvaa.

Mutta makunsa kullakin, näin meillä :p

Tai jos haluat asteen kevyempää niin jätä soosi ja muusi pois, purista valmiin pihvin päälle runsaasti tuoretta sitruunanmehua ja nauti salaatin kera. Kylkeen lasi hyvää punkkua ettei liian terveelliseksi mene ;)

[QUOTE="vieras";29169682]en mä niitä kyllä koskaan nuiji, korkeintaan käsillä taputtelen. ehkä 2cm oli liioiteltua, mutta 1,5cm ainakin.[/QUOTE]
Ettet nyt vaan tarkoita sisäfilettä? Noin paksu nuijimaton ulkofilepihvi on purukumin luokkaa mureudeltaan.

Tein tänään meillä näin...
fileestä leikkasin n.1cm siivuja jotka nuijin ohuiksi. Kattilassa tein ns. mössön täytteeksi jossa sipulia ceddarjuustoa paprikaa sinappia persiljaa.
heitin hiukka suolaa pihveille ja sitten mössöä ja rullalle. Pannulla otin pinnat rulliin ja rullat vuokaan ja persiljalihalientä murustellen päälle ja ruokakermaa ja uuniin.
On ollu suosikki jo pidempään tarjolla muusin tai keitettyjen perunoiden kera.

Tein tänään meillä näin...
fileestä leikkasin n.1cm siivuja jotka nuijin ohuiksi. Kattilassa tein ns. mössön täytteeksi jossa sipulia ceddarjuustoa paprikaa sinappia persiljaa.
heitin hiukka suolaa pihveille ja sitten mössöä ja rullalle. Pannulla otin pinnat rulliin ja rullat vuokaan ja persiljalihalientä murustellen päälle ja ruokakermaa ja uuniin.
On ollu suosikki jo pidempään tarjolla muusin tai keitettyjen perunoiden kera.

Taidanpa varastaa reseptin, kuulostaa namilta!

Mä paistan ulkofileen mieluiten kokonaisena, niin ei kuiva niin herkästi, minkä ne pahuksen pihvit mulla yleensä tekee. Nimitänkin tota lihaa tiskirätiksi. Mautonta ja kuivaa. Meillä isäntä ei vain usko ettei niitä pihvejä viitsisi ostaa.
Kaikkein mieluiten itse ostan kassleria, ja grillivastuksilla käryytän kunnon pihvit. Lapsetkin itse asiassa huomaavat eron ja osaavat arvostaa kunnon lihaa.
Tänään syötiin piknik-paistia, ennen olen vältellyt sitä roipelihaa, mutta kun nykyään kaupan hyllyt ovat pullollaan tota ulkofilettä ja muuta saa ani harvoin, niin jopa maistui piknikki hyvältä ja mehukkaalta.

Yhteistyössä