Vinkkejä pastasalaattiin- kinkku-juusto on niin nähty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viieras

Vieras
Tarkoitus olisi tehdä joku ruokaisa (pasta) salaatti lapsen synttärijuhliin ja en haluaisi tehdä sitä joka juhlien bravuuriani eli kinkku-juusto-pastasalaattia (tosin tokkopa sitä kukaan muu kuin minä muistaa, että sitä on joka jumalan juhlassa). Yritin etsiä hyvää broiler-pastasalaattia, mutta kaikissa resepteissä oli tungettu mukaan jotain omenaa ja melonia ja itse vierastan suolaisessa ruoassa makeaa ja tuo omena myös tummuu helposti, kun tarkoitus olisi tehdä salaatti jo edellisenä päivänä.

Eli hyviä vinkkejä otetaan vastaan- myös ideoita kermaviilikastikkeen maustamiseen :)

Minä teen vähintään kerran vuodessa (jouluksi) äidiltä perityn italiansalaatti-tyylisen, ja siihen tulee omenaa, ja kertaakaan ei ole mitenkään siellä tummunut, vaan pysynyt ihan normaalina omenanvärisenä ja makuisena.
Tuon pilkon ja paloittelen juurikin edellisenä päivänä, ja sitten seuraavana päivänä lisään majoneesikastikkeen jonkun aikaa ennen tarjoamista.

Pastaa, broileria, vihreätä pestokastiketta ja "tuoretta" oman maun mukaan.

Mä taas tykkään kun on hedelmiä salaatissa, ne vie sen tunkkaisuuden pois.

Ja kermaviilin voit maustaa ihan millä vaan, mikä sopii sen pääraaka-aineen kanssa.

Pastaa, broileria, vihreätä pestokastiketta ja "tuoretta" oman maun mukaan.

Mä taas tykkään kun on hedelmiä salaatissa, ne vie sen tunkkaisuuden pois.

Ja kermaviilin voit maustaa ihan millä vaan, mikä sopii sen pääraaka-aineen kanssa.

No hitsi, miten en tota pestokastiketta tullut ajatelleeksi, joten pyörin vaan siinä kermaviilissä ;) En tiedä sitten onko se kaikkien (lue mummojen) makuun, mutta syövät sitten pullaa jos ei maistu...

Sweet chili-kastikkeetkin ovat hyviä jossa pyöräyttää pastan. Ja tonnikalat maustekastikkeissa kans ihan hyviä ja kauheen helppoja. Nyt viimeksi tehnyt töihin tälläisia: simpukkapastaa, tonnikalaa currykastikkeessa, paprikaa, punasipulia, herneitä. Tai pastaa, tonnikalaa tomaattikastikkeessa, kirsikkatomaatteja (pun ja kelt), sipulia, kesäkurpitsaa ja basilikaa. Niin ja mä vähän kuullotan noita sipuleita, paprikaa ja kurpitsaa.

Yhteistyössä