Vinkkejä päiväkotiin, vaatteet, tavarat yms???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yks"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yks"

Vieras
Olen hoitanut muksut kotona tähän saakka. Minulle on omat piintyneet tapani ja vaatteet joista tykkään.

Nyt pojat menevät päiväkotiin, enkä tiedä mitä vaatetta (sisä ja ulko) heille laittaisin sinne päälle.

Ostanko uudet ulkovaatteet? Haalari vai takki ja housut? Kurahanskat vai muut 'vedenpitävät' (itse tykkään kurahanskat ja lapaset yhdistelmästä vähänkään kostealla kelillä.

Miten vaatteet on helppo nimikoida? Millaiset tossut?

Kaikki vinkit kehiin. Kiitos =)

Olen tällainen peukalokeskelläkämmentä-ihminen, niin nimikoinnista sellainen vinkki, että meillä ainakin tarramonsterin tarrat kestävät hyvin pesukoneen kuudenkympin ja kuivausrummun, myös juomapulloissa astianpesukoneen.

Haalari on nopea vetää päälle, mutta itse tykkään näillä keleillä takki + housu yhdistelmästä. Voi vetää esim. toppatakin ja vk-housut + kurikset. Tai toisinpäin toppahousut jos maa on kylmä, mutta muuten jo niin lämmin että vk-takilla pärjää. Eli monikäyttöisempää mielestäni. Eikä itä'än uusia sinne hoitoon tarviytse ostaa, jos vanhat mahtuu vielä. Kurikset tosiaan vaativat, eli esim. housujen ei tartte olla veden pitävät tms. Lapaset + kurahanskat on ok.

Ulkovaatteissa tärkeintä on oikea koko! Tosi usein lapsilla on liian pieniä ulkovaatteita, jotka lapsen on vaikea itse pukea eikä alle meinaa mahtua välivaatetta jos ilma on viileämpi Haalari on lapselle kivempi kuin 2-osainen puku, koska se on helpompi pukea eikä leikeissä selkä ole paljaana.

Rukkasissa on melkeinpä sama, onko kurahanskat+tumput vai vedenpitävät. Muista vain nimikoida ne :)

Varavaatteita 2x reppuun, eli kahdet housut, kaksi paitaa jne. Vaatteet voi nimikoida helposti vaikka kuulakärkikynällä, joka pysyy hyvin myös pesussa. Sitten on olemassa tilattavia tarroja ym.

Tossuista parhaat on ne "vanhanajan" kerhotossut. Crocsit ja reinot on huonoimmat sisäkengät, niillä on vaikea juosta, lapset tallovat niillä toisten varpaat ja sormet eivätkä ne pysy hyvin jalassa.

Mie oon nimikoinu ihan tussilla pesulappuun kaikki lasten vaatteet, pois lukien sukat, joissa en saanut tussilla nimeä pysymään. Villasukkiin harsin pätkän kanttinauhaa johon kirjoitin lapsen nimen. Muista myös kengät. Niihin laitoin nimen sisälle ja sitten ulkopuolellekin reunaan.

Sisävaatteina on ihan perus t-paita ja trikoopaita yhdistettyinä college-/velourhousuihin. Kesäksi ulos sitten verkkarit, kestävät paremmin kuin collarit.

Toisella pojalla on sitten perus jumppatossut sisällä ja toisella sellaset nahkaiset tossut.

Kurikset oon kokenu tosi hyväksi jutuksi.

Viimeksi muokattu:
Pesunkestävä tussi ja sillä nimi nimilappuun, joita on nykyään suurimmassa osassa vaatteita, loppuihin sitten pesulappuun.

Ihan perinteisiä jumppatossuja, missä pääliosa on trikoota, suosittelen. Etenkin jos lapsella on vähänkään hikoileva jalka.

Nimikoinnista: mulla useempi lapsi ja vaatteet kiertävät vanhemmilta nuoremmille.

Ostin apteekista sitä ruskeaa haavateippiä, kirjoitan lapsen nimen siihen ja teippaan pesulappuun tjsp, on halvempi kuin valmiit tarralaput eikä tarvii sotkea montaa nimeä pesulappuun :)

[QUOTE="yks";29747056]kiitos..

Ajattelin yrittää tossujen ompelua. Näin kivan mallin jossain blogissa. Päällys farkkua ja pohjaan 'jarrusukka- ainetta'.. Toimiikohan?[/QUOTE]

Mieluiten vedenpitävämpää, vähintään nahkaa pohjaksi. Naulakoilla on aina kuraista tiettyyn aikaan vuodesta ja vessan lattiakin on usein märkä. Tuollainen vain imaisee kaiken kosteuden.

[QUOTE="yks";29747644]Tosiaan, tuota en muistanut ajatella... Mulla on toiselle muksulle nahkatossut, mut ne farkkutossut viehättäis.. MIstähän löytyis pikkupala nahkaa?[/QUOTE]

Jonku kangaskaupan penkomislaarista ehkä? Eurokankaan?

Yhteistyössä