Vinkkejä nimiäisiin, Kummitodistuksiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja axlrose
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

axlrose

Jäsen
23.06.2009
656
0
16
Pitäisi siis haltijakummeille/siviilikummeille taiteilla kummitodistukset,
mutta mitäs siihen vois laittaa?

Tietty lapsen nimi, syntymäaika, kummin nimi ym
Mutta entäs joku teksti tai runon pätkä?

Mitä kastetun lapsen kummitodistus sisältää?
En oikein netistä löytänyt mitään kuvia miltä ne edes näyttää, ja tämä eka lapseni niin ei ole aikaisempiaaan kastettuja lapsia..

Onko monikin pitänyt nimiäiset ja tehnyt itse nuo kortit ym?
Keksisikös joku jotain muutakin tärkeää vinkkiä ja muistettavaa :)

Kannessa kuva kastepuvusta (joka on sukukalleus) jonka vierellä pikkutraktori, sisällä teksti, jossa muistutettiin, että kummius ei ole vain lahjojen antamista. Kyse on rakkaudesta ja halusta huolehtia ja toimia tarvittaessa vanhempien sijaisena tai jotain sinne päin.. Lisäksi oli kummin nimi, pojan nimi ja pvm. Jokainen kummi sai oman.

Ainakin Pro Seremonioilta saa tilattua valmiina. Meillä ei tosin nimiäisissä jaettu kummitodistuksia,kummit istutti tytölle kirsikkapuun yhdessä ja kummit esiteltiin erikseen siellä tilaisuudessa. Mä en oo ikinä tajunnu noita haltijakummi/siviilikummi nimityksiä meillä ne on ihan kummeja. Eihän kasteessakaan saadut kummit oo mitään uskontokummeja yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Cupcake Housewife:
Ainakin Pro Seremonioilta saa tilattua valmiina. Meillä ei tosin nimiäisissä jaettu kummitodistuksia,kummit istutti tytölle kirsikkapuun yhdessä ja kummit esiteltiin erikseen siellä tilaisuudessa. Mä en oo ikinä tajunnu noita haltijakummi/siviilikummi nimityksiä meillä ne on ihan kummeja. Eihän kasteessakaan saadut kummit oo mitään uskontokummeja yms.

Me ollaan kummien kanssa sovittu että heitä kutsutaan kummeiksi, mutta tohon mahdolliseen kummitodistukseen tulee teksti haltijakummi koska se on meidän kaikkien mielestä hauska nimitys :)

Mäkin tilasin Proser. Saatiin hienot "todistukset" kummeille ja lisäks sellanen samettikantinen todistus joka jää lapselle. siihen tuli kaikkien osallistujien nimmarit.. ei tosiaan ollu kalliit, n. 20e kaikkinensa.

Alkuperäinen kirjoittaja axxl:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Mä tilasin Proseremonioilta. Ei ollu kalliit.

Juu sen verran netistä bongasin että sellasen sivuston löysin. mutta en taida tilata.... mielellään tekisin itse :)

Joo, olisin mäkin tehnyt jos olisin ehtiny :/ Mut oon kyllä noihin valmiisiinki tyytyväinen :) Onnea nimenantojuhlaan!

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Me ei tehty sellaisia ollenkaan. Eihän ne ole mitään virallisia kummeja, joten kummitodistustakaan ei mun mielestä tarvittu.

Näin mäkin ajattelin vielä vähän aika sitten, mutta sit meille ei tulisi oikein mitään ihmeellistä ku vaan kakku kahvit... On kiva antaa joku konkreettinen muisto kummeillekkin tuosta päivästä :)

Alkuperäinen kirjoittaja axxl:
Mä tilasin Proseremonioilta. Ei ollu kalliit.

Juu sen verran netistä bongasin että sellasen sivuston löysin. mutta en taida tilata.... mielellään tekisin itse :)

Joo, olisin mäkin tehnyt jos olisin ehtiny :/ Mut oon kyllä noihin valmiisiinki tyytyväinen :) Onnea nimenantojuhlaan!

Niin ja en tosiaan varmaan ehdi TILATA :D juhlat on nimittäin lauantaina :P
Tai sanottiinhan tuolla että onnistuu muutaman päivänkin sisällä mutta en uskalla luottaa kun meidän postit on aina myöhässä :D

Kiitos :)

Yhteistyössä