Vinkkejä mitenkä opettaa lapsi luistelemaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vinkki

Vieras
Meidän nyt 3,5-vuotias tänä vuonna siis ekaa kertaa vasta opetellut luistelemista. Pari kertaa käyty. Tänään käytiin ja hän ilmoitti, että on kyllä tyhmää ja tasan viimeinen kerta kun hän luistelee. Tyttö pääsi sentään lopuksi itse muutaman kerran ylös ja itsekseen hiissasi todella hiljaa itseään eteenpäin, että sikäli minusta meni vallan hyvin =)

Potkurin kanssakin kokeiltiin, mutta ei siitä tullut senkään vertaa mitään, potkuri ei oikein luistanut jäällä ja matka ei siis näin edennyt juurikaan.

Olisiko jotain vinkkejä mitenkä saisin tytölle tuota luistelua opetettua? Vaikka ei kai siinä auta kun harjoitus ja vielä kerran harjoitus. On vähän arka ja kaatumista pelkää. Nyt vaan sitten se, että mitenkä saan seuraavan kerran luistelemaan kun ainakin nyt on sitä mieltä ettei ikinä enää...?!

Lapsi on aika nuori hommaan vielä. Älä patista! Anna tehdä sen aikaa kun on mukavaa ja anna sitten lopettaa. Älä ota potkuria, sen kanssa ei pysty potkimaan oikein. Aku Ankka -kävelystä on hyvä lähteä, siis kävelyä luistimilla jalat auki, varpaat ulospäin. Siitä lähtee vähitellen liuku. Ja luistimet omaan jalkaan myös! Esimerkistä lapsi puhumaankin oppii. Pipo löysälle itellä! Meillä oli hiihdon kanssa samaa arkuutta, mut oma esimerkki auttoi.

vielä vinkkejä? Joo mulla onkin ostoslistalla itselleni luistimet, siinähän opetellaan sitten yhdessä... :)

Hiihtämistä harjoitellaankin aina niin, että minä myös hiihdän.

Ensimmäisinä talvina ei oikeen maistunu ja itkua tuherrettiin jo luistinta jalkaan laittaessa :D Viime talvena tyttö oli jo selvästi kiinnostunut ja oppikin hieman... Ikää nyt 7v. Itse en osaa ollenkaan joten opettaminen on kyllä ollu todella hankalaa :ashamed: Itselle en kuitenkaan ala ostamaan omia luistimia kun en niitä kuitenkaan käytä.

Yhteistyössä