Ä
äiskä kolmelle
Vieras
Meillä nukuttiin aina mahataudin aikana olohuoneessa joko patjalla (joka suojattu pyyhkeillä) tai sitten nahkasohvalla, joka suojattu pyyhkeillä myös. Ja oksennettiin sankkoon, jos vain suinkin siihen osui. Aika vähillä sotkuilla noiden kanssa kyllä pääsi, nopeasti oppivat sankkoon oksentamaan, aika pieninä jo. Eka oksennus nyt tietysti sotki, ellei sitten osannut jo vatsakivusta tai pahasta olosta ennakoida ja ottaa sankon jo esille.
Mä olen mahatautisen vieressä aina nukkunut olkkarissa ja ainakin mä olen nukkunut niin koiranunta silloin, että olen taatusti herännyt jo siinä vaiheessa ku lapsi on alkanut kähnäämään ennen oksennusta. Nyt on nuorinkin melkein koululainen ja mahatauti on meillä parin viime vuoden aikana vieraillut tosi harvoin. Pitänee koputtaa puuta... Inhottava tauti kyllä!!
Mä olen mahatautisen vieressä aina nukkunut olkkarissa ja ainakin mä olen nukkunut niin koiranunta silloin, että olen taatusti herännyt jo siinä vaiheessa ku lapsi on alkanut kähnäämään ennen oksennusta. Nyt on nuorinkin melkein koululainen ja mahatauti on meillä parin viime vuoden aikana vieraillut tosi harvoin. Pitänee koputtaa puuta... Inhottava tauti kyllä!!