vinkkejä miten saada vatsa palautettua mahdollisimman hyvin synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiiini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiiiini

Vieras
elikkä miten saisin vatsan takaisin lapsen jälkeen että ei jäisi mitään roikkuvaa nahkaa ja ylimääräisiä kiloja.. vaikuttaako tuohon nahan palautumiseen ruokavalio tai jokin muu? kiitos jos joku jaksaa vastailla:)

en tiedä... sain kuopuksen 40v. ja pelkäsin et vatsanahka jäis roikkumaan,mutta mitään ei lapsen saannista jäännyt,nuo muutamat makkarat vatsanseudulla on ihan mässäyksellä hankittuja.
Raskaudessa kiloja tuli siis n.1o ja normipainossa (56kg) olin parin vkon päästä synnytyksestä,nahka meni ihan entiselleen. :) En mä mitään rasvauksia raskausaikana muistanu,vaikka suunnittelinkin rasvailevani.

Liikunta auttaa varmasti ja se ettei umpiväsyneenä sorru mässäilemään makeaa. Tai se kun ei umpiväsyneenä jaksa aina laittaa ruokaa, ettei tule syötyä hampurilaista/kebabia.
Kai se on myös vähän yksilollistäkin että miten se nahka jää siihen löllymään. Mulla jäi paljon, mulla oli jättiläisvatsa ja olen ite aika pieni. Lisäksi olen pohtinut voiko kudos- tai ihotyypillä olla vaikutusta asiaan, mulla on ohut ja kuiva iho.

Täältä joskus luin, kun joku jenkeissä asunut ihmetteli, miksei Suomessa yleisesti käytetä synnytyksen jälkeen tukiliivejä. Siellä ne ovat yleisiä ja auttavat lihaksia palautumaan nopeammin. Sai niitä Suomestakin (Bebes?), olisiko niistä hyötyä.

Tässä videoita, joista löytyy todella hyödyllisiä vinkkejä. Esim. viljojen vähentäminen tärkeää ja oikeanlaiset jumppaliikkeet. Kielenä on tosin englanti, toivottavasti ymmärrät :)

http://www.youtube.com/user/FitHealthyMoms

On varmasti kudostyypistä riippuvainen. Eli siis kiitä tai kiroa geenejäsi. Mutta elintavoilla voi vaikuttaa eli ei hirveästi painoa raskausaikana ja liikuntaa ja laihdutustakin tarvittaessa synnytyksen jälkeen. Lihaksia siis voi kasvattaa ja kiinteyttää, mutta ihoa on paha saada kutistumaan, jos ihotyyppi on sellainen, että jää paljon nahkaa.

Yhteistyössä