Vinkkejä, miten saada rintsikat puhtaiksi? (ex-valkoiset jälleen valkoisiksi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuima Napsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuima Napsu

Vieras
Vastaus voisi löytyä marttojenkin sivuilta, mutta kun täälläkin tiedetään kaikki...

Siis, millä saan valkoiset rintsikat taas valkoisiksi? Liotin ja hankasin niitä, mutta ruskeat reunat pysyy. Joo tiedän, että liivejä pitäisi pestä vähintään kerran viikossa. Nämä nyt on olleet käytössä 3kk ja pesty kaksi kertaa.

Kloriitti?

btw, tiedätkö paljon rintaliivit keräävät bakteereja ja muita mukavuuksia? Pitäishän niitä pestä ja vaihtaa vähän useammin. Ethän alushousujakaan käytä montaa päivää/kuukautta putkeen?

Kloriittia en uskalla käyttää muutenkaan vaatteiden puhdistukseen, kun pelkään että sitä ei saa kunnolla huuhdeltua. Tahtomattani olen kyllä poistanut värejä vaatteistani kloritella, kun olen käyttänyt sitä siivoukseen...

Valkopesuaineessa olen liotellut näitä "vaikeita" vaatteita, joissa on ikuisia tahroja. Valkoiset vaatteet ei vaan ole mun juttu, oli ne sitten alus- tai päällysvaatteita... Jos laitan vaikka valkoisen paidan päälleni, niin varmasti seuraavan kahvinjuonnin yhteydessä huuli vuotaa ja se valkoisuus oli siinä. :P

Nyt raskaana ollessa en ole viitsinyt hankkia monia liivejä käyttöön, että niitä voisi vaihdella. Isot liivit on kalliita, ja kun ne sitten raskauden jälkeen jää pois käytöstä...

Mä heitin kerran kaapista löytyneen hiusten värinpoistopaketista sen jauhepussin vatiin jossa oli vettä ja valkoisen kauluspaidan sinne, tuli valkoinen... Unohdin sen vielä sinne useammaksi päiväksi kun lähdin viikonloppureissuun :D On varmaan olemassa fiksumpiakin tapoja. Nuo aineet ei ole mitään terveellisiä, mutta ajattelin että kun sitä kerran laitetaan hiuksiin (ja vielä hapetteen kanssa, joka saa sen jauheen kunnolla reagoimaan) niin kyllä mä sitä voin laittaa sit paitaankin.

Kloriittia en uskalla käyttää muutenkaan vaatteiden puhdistukseen, kun pelkään että sitä ei saa kunnolla huuhdeltua. Tahtomattani olen kyllä poistanut värejä vaatteistani kloritella, kun olen käyttänyt sitä siivoukseen...

Valkopesuaineessa olen liotellut näitä "vaikeita" vaatteita, joissa on ikuisia tahroja. Valkoiset vaatteet ei vaan ole mun juttu, oli ne sitten alus- tai päällysvaatteita... Jos laitan vaikka valkoisen paidan päälleni, niin varmasti seuraavan kahvinjuonnin yhteydessä huuli vuotaa ja se valkoisuus oli siinä. :P

Nyt raskaana ollessa en ole viitsinyt hankkia monia liivejä käyttöön, että niitä voisi vaihdella. Isot liivit on kalliita, ja kun ne sitten raskauden jälkeen jää pois käytöstä...

Mullakaan ei ole paljon liivejä, mutta laitan ne illalla käytön jälkeen pesuun, ettei tarvitse pitää likaisia :) Joskus olen hätäpäissäni joutunut kuivaamaan loppuun hiustenkuivaajalla :D

Yhteistyössä