Vinkkejä - miten saada alle 3-vuotias ottamaan lääkkeensä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmmm

Vieras
Lääkäri määräsi eilen kokeiluun Losec-nimisen valmisteen, kokeillaan onko vaikutusta lapsen nieleskelyyn ja maiskutteluun. Lääke pitäisi nielaista kokonaisena tai liotettuna, ei saa murskata tai pureskella.
Ongelma on se ettei lapsi osaa nielaista tuota ja kun liottaa veteen/mehuun, menee juoma "sameaksi" ja ei suostu juomaan pohjaan jäävää lääke'massaa' joka väkisinkin jää vaikka kuinka sekoittelee. Miten ihmeessä saisin tuon helpoiten menemään? Tänään liotin mutta ei varmaan saanut koko lääkemäärää.

Tuon ikäinen lapsi jo ymmärtää kun selittää, että lääke pitää ottaa. Liuottaminen pieneen mehumäärään menee varmasti helpommalla kuin koko mukillisen juominen, se on selvä.

Mun kolmi vuotias veli, ei tahtonut ottaa myöskään lääkettä. Mehuun liuotus ei just käynyt tuon "sakan" takia, se jäi aina ottamatta. No, tykkäsi kuitenkin jugurtista ja siitähän mä keksin sen! Liuotin ensin lääkkeen mehuun (ihan pienen tilkaan), jonka sitten sekoitin veikan lemppari jugurttiin/vanukkaaseen. Ja hyvin meni alas :-D Suoraan jugurttiin ei lääke liuonnut, joten siksi ensin pieneen tilkkaan mehua. Kantsii kokeilla.

Kiitos paljon vinkeistä; tuota jogurttijuttua täytyy kokeilla. Pieneen tilkkaan liottaminen ei onnistu sillä ohjeessa on että lääke pitää "sulattaa" vähintään puoleen desiä vettä/mehua - en kyllä ymmärrä miksi?

Mun kolmi vuotias veli, ei tahtonut ottaa myöskään lääkettä. Mehuun liuotus ei just käynyt tuon "sakan" takia, se jäi aina ottamatta. No, tykkäsi kuitenkin jugurtista ja siitähän mä keksin sen! Liuotin ensin lääkkeen mehuun (ihan pienen tilkaan), jonka sitten sekoitin veikan lemppari jugurttiin/vanukkaaseen. Ja hyvin meni alas :-D Suoraan jugurttiin ei lääke liuonnut, joten siksi ensin pieneen tilkkaan mehua. Kantsii kokeilla.

Tätä minäkin suosittelen, kun toimivaksi todennut. Isommille menee kokonainenkin tabletti alas, kuntökkää tabun lusikalliseen jugurttia :)

Lahjonnalla sain tänään menemään jonkun verran mutta loppu'sakkoja' ei suostunut ottamaan vaikka suklaapala olikin nenän edessä. Ikää on 2v8kk joten ei kuitenkaan täysin ymmärrä sitä lääkkeen tärkeyttä. ( kun joku tuolla kirjoitti että tuon ikäinen ymmärtää )

Yhteistyössä