Vinkkejä miten saa 9kk vauvan nukkumaan ilman iltapulloa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kipa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kipa"

Vieras
Nyt kaivataan hyviä vinkkejä..! meillä on menty nyt kohta 9kk unille ensin tissin ja sitten pullon kera. nyt käsittääkseni pullosta tulis päästä pikkuhiljaa eroon.mutta miten sitten tuo nukutuspuoli??nyt saa maidon sängyssä ja sitten alkaa nousu/lasku/nousu/lasku treenit mitkä kestää ties kuinka kauan.Nukkumaan mennään aina väsynä eli siitä ei homma ole kiinni.miten olette siis muutoksen saaneet aikaiseksi ilman että jouduttaisiin kauheisiin huutokonsertteihin (ei ole koskaan ollut tapana huudattaa..)??
Kiitokset jo etukäteen!

No sillä tavalla, ettei anna sitä pulloa :) Sitten pikkukaveri kumotaan sänkyyn takaisin niin monta kertaa kun se vaatii - jos väsynyt on, niin ennen pitkää nukahtaa. Toistetaan niin monta iltaa että viesti menee perille...

no miks sun pitäis ottaa siltä pullo pois?
anna vauvan olla vauva! vaihda maito veteen!
meillä on sekä 2 vuotiaalla että 1veellä molemilla vielä iltapullot tosin maito on vaihtunut veteen.
molemmat nukahtaa itsekseen ilman huutoja omiin sänkyihinsä!

Mitä vanhemmaksi odotat, sen pitempään se huutokonsertti tulee kestämään. Jos taas odottaa, että lapsi luopuu pullostaan itse, saat odottaa vielä monta vuotta.

Nukahtaako lapsi taputteluun? Siis että jos ei pysy makaamassa, niin vähän taputtelit häntä hämärässä huoneessa ja samalla estäisit nousemasta ylös. Ei juttelua tai muutakaan seurustelua silloin kun pitäisi alkaa nukkua.

Äkkiä ne unohtaa sen unipullon :) Rohkeesti vaan kerrasta pois ja syli, kirjan kattomista tms tilalle. Uudet nukutusrituaalit.
Meillä samalla kertaa vierotettiin koko tuttipullosta ja yömaidoista, huutokonserttihan siitä seurasi mutta sylissä huudatettiin ja käveltiin huonetta ympäri. Muutaman yön yritti huutaa pulloa ja sitten se jo unohtui :)

Meillä lapset ei ikinä saanu pulloa sänkyyn tai jos saivat, niin olin itse jo kuoleman väsynyt kokeilemaan mitään muuta keinoa. Kuopus ainakin vierotettiin iltamaidosta vaihtamalla maito veteen ja pullo nokkamukiin. Muutamassa illassa oppi ettei maitoa tule ja kun ilta saatiin sujumaan, niin sitten lähti samalla tyylillä yömaitokin pois. Ikää tosin oli 1v3kk, mutta aikasemmin vierottaminen ei olisi maitoallergiaprobleeman takia onnistunut.

Anna vauvan juoda vielä pullosta jos se on hälle tärkeä :)
Meillä juo 1v 7kk ilta vellin pullosta ja nukahtaa siihen.... mitä niitä lapsia kiusaamaan, kun sullakin vielä alle vuoden ikänen!
Mä aattelin kesällä vasta ottaa pullon pois

...miksi haluat lopettaa maidon annon? Neuvolako patistaa?!
Itse en ymmärrä tuota, että koko ajan nuoremmilta yritetään ottaa pois iltamaitoa ja pitäisi osata nukkua yönsä heräämättä ja mieluummin omassa huoneessa :( Sori meni vähän aiheen viesrestä...ehkä.
Mutta siis, en missään nimessä alkaisi vieroittamaan tuon ikäistä VAUVAA! Ei se lapsi tule murrosiän kynnyksellä enää sulta maitoa pullosta pyytämään. Anna lapsesi olla oikeasti lapsi. :)

Mä "vierotin" esikoisen aikoinaan vaan jättämällä pullon pois. =) Poika katsoi ihmeissään, että eikö saakaan pulloa.. ja sit vaan nukahti. Tosin tuossa iässä meillä tuli sit unikaveri kuvioihin. Ja ikää oli tuolloin 1v.

Ihan aluksi mä en koskaan oo ymmärtäny miksi sinne sänkyyn pitää joku pullo antaa mukaan. Ei sängyssä syödä siellä nukutaan.

Joka tapauksessa ei mikään kiire, 9 kk on vielä vauva. Odota puolivuotta.

[QUOTE="Jenis";23220079]No sillä tavalla, ettei anna sitä pulloa :) Sitten pikkukaveri kumotaan sänkyyn takaisin niin monta kertaa kun se vaatii - jos väsynyt on, niin ennen pitkää nukahtaa. Toistetaan niin monta iltaa että viesti menee perille...[/QUOTE]

No ei toimi meillä. Tai siis toimii, mutta viikon ajan nukuttamista tapahtui klo 20-24. Eli ei voi yleistää. Sitten luovutimme. Ja päikkäreille tuota ei saa millään, jos ei anna pulloa. Joo ja meillä ollaan 1,8 v, joten ap:llä ei mikään kiire.

[QUOTE="huoh";23221456]No ei toimi meillä. Tai siis toimii, mutta viikon ajan nukuttamista tapahtui klo 20-24. Eli ei voi yleistää. Sitten luovutimme. Ja päikkäreille tuota ei saa millään, jos ei anna pulloa. Joo ja meillä ollaan 1,8 v, joten ap:llä ei mikään kiire.[/QUOTE]

Onko 1,8 v sama kuin 1v8kk? Kyllähän tuon ikäinen jo puhetta ymmärtää. Mutta jos olette luovuttaneet, niin sitten olette. AP nyt kuitenkin nimenomaan tahtoi siitä pullosta eroon, eikä se onnistu muuten kuin niin, että pullon jättää antamatta :)

Mikään ei myöskään pakota ikinä totuttamaan sitä lasta siihen, että sängyssä syödään. Johan tosta kärsii hampaatkin, että parin vuoden ajan suuhun jää viimeiseksi maitoa pyörimään.

Yhteistyössä