Vinkkejä mitä laittaa 1.5v itsetehtyyn joulukalenteriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mama"

Vieras
Eli siis teen lapselle 1.5 v itse joulukalenterin minne laitan sitten joka päivä jotain kivaa pientä. Karkkia en halua lapselle antaa joten pikku rusinapaketteja tulee varmaan melko usein löytymään luukuista mutta mitä muuta sinne vois keksiä? Enkä todellakaan aio joka joulukuun päivä antaa uutta lelua tai mitään suurta. Vinkkejä!

[QUOTE="mama";22454943]Eli siis teen lapselle 1.5 v itse joulukalenterin minne laitan sitten joka päivä jotain kivaa pientä. Karkkia en halua lapselle antaa joten pikku rusinapaketteja tulee varmaan melko usein löytymään luukuista mutta mitä muuta sinne vois keksiä? Enkä todellakaan aio joka joulukuun päivä antaa uutta lelua tai mitään suurta. Vinkkejä![/QUOTE]

Mä annan mun 1.5 vuotiaalle joka toinen päivä yhden suklaan ja joka toinen päivä lelun.

meillä nyt 1v 2kk, jonka joulukalenterista löytyy mm. uudet puukynät, muita kyniä (meillä piirretään paljon :) ), sorminuket yhteensä 6kpl jokaisessa luukussa 1, pampuloita ja uusi harjakin on, hammasharjan ostin uuen ja laitan sinne,
sitten pieniä (luomu?)rusina-askeja pari kertaa, löytyy myös tavaraa jolla koristellaan yhdessä tytön huonetta jouluiseksi, sekä sisustustarroja samaa settiä kun huoneen seinällä jo on, ni laitetaan yhessä tytön huoneeseen :) en oo laskenu noita vielä kovin tarkkaan mut jos jtn puuttuu niin teen lorukortteja :)

Oon ite pähkänny samaa,tosin poika 2,5v...mulla ongelmana on se että mulla on tollanen valmis laatikkosysteemi olemassa missä on hyvin pienet "tilat"...

Mulla on kans noita rusinoita ja muita kuivattuja hedelmiä ja marjoja. Sitten tarroja... laittaa niitä pieneen tarrakirjaan. Pieni avaimenperä... sit haluaisin löytää sellasen pienen lehtiön ja sellasta pientä.
1,5vuotiaalle voi olla ongelma löytää pikkujuttuja jos tykkää pistää suuhunsa niitä...kun kaikki on melkein kiellettykin alle 3v.

Kuivattuja banaanilastuja ainaskin! Tarroja vois olla, ja vaikka vikassa luukussa tarrakirja, johon ne tarrat voisi laittaa! Heijastin,(toivottavasti ei oo tulitikkulaatikoista tehty, kun sinne ei oikein mahdu..),
"lähden raapimaan päätäni, sillä aikas vaikeeta tosiaan keksiä..

Oon ite pähkänny samaa,tosin poika 2,5v...mulla ongelmana on se että mulla on tollanen valmis laatikkosysteemi olemassa missä on hyvin pienet "tilat"...

Mulla on kans noita rusinoita ja muita kuivattuja hedelmiä ja marjoja. Sitten tarroja... laittaa niitä pieneen tarrakirjaan. Pieni avaimenperä... sit haluaisin löytää sellasen pienen lehtiön ja sellasta pientä.
1,5vuotiaalle voi olla ongelma löytää pikkujuttuja jos tykkää pistää suuhunsa niitä...kun kaikki on melkein kiellettykin alle 3v.

Meidän kalenterissa on myös pienet luukut, mutta ongelma on ratkaistu näin: luukussa on lappu, jossa lukee esim. etsi keittiöstä, kurkista sänkysi alle... Ja napero saa paketin etsiä piilosta. Taitaa tuo etsiminen olla lapsen mielestä hauskempaa kuin se itse lahja :D

Rusinat on yhtä pahoja, ellei pahempia hampaille kuin karkit. Mieluummin suklaata kuin rusinoita tai jotain lisäainekarkkeja. Kuivatuissa hedelmissä säilöntäaineita, olikohan nyt rikkidioksidi ja -sulfiitit ne yleisimmät. Mieluummin siis tosiaan jotain muuta.

Tuon ikäiselle voisin laittaa kiiltokuvia, tarroja, pillin, xylitolikarkkeja, joulukoristeen, piparkakun (reilun kaupan kanelilla, ettei tule sitä kumariinia liikaa), ideoita vois ehkä hakea kaupasta kun kuljeskelee.. :)

mä oon pähkiny tota ihan samaa, mulla 1v7kk. rusinat ym. mäkin keksin ja kaupasta ostin pienen rannerenkaan ja jotain kivoja pinnejä ja pompuloita..(mulla on siis tyttö :) ). Mut meidänkin kalenteri on tehty stidiaskeista joten niihin on kyllä vaikee löytää yllätyksiä. mut täällä on tullu kyllä tosi hyviä vinkkejä! KIITOS KAIKILLE :) Itse muistan kun lapsena joskus saatiin jopa riisiä kalenterista kun äiti ei ollut kerennyt kauppaan :)

Meillä samanikäisen kalenterissa tarroja, magneetteja, rusinoita, pikku karkkilaatikko, pari askartelutehtävää, pieni kirja, puuvärit, kuusenkoriste, xylitol-pastilleja yms. pientä =)