Vinkkejä lentämiseen kaksikuukautisen vauvan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras

Eli onko jollakin hyviä vinkkejä lentokoneessa matkustamiseen kaksikuukautisen vauvan kanssa? Lennän yksin vauvan kanssa, joten tavaraa en voi paljon ottaa ja muutenkin yritän järjestellä asiat niin, että sujuisi mahdollisimman sutjakasti. En ota koneeseen matkarattaita enkä koppaa. Anioastaan kantoliinalla aion selvitä niin kentällä kuin koneessakin. Toivon, että voisin helposti imettää nousut ja laskut.

Kaikki vinkit ja kokemukset otan mielelläni vastaan!

Niinpä mäkin luulisin, että isomman lapsen kanss aon jo vaikeampaa. Mutta missä ihmeessä sitä vaihtaa vaipat? Onko koneiden vessoissa hoitotaso (en ole koskaan kiinnittänyt huomiota)? Jos kone on tupaten täynnä, en varmaankaan pääse edes istumaan puolityhjään penkkiriviin (näillä reiteillä tuppaa koneet olemaan aina todella täynnä). Varaan käytäväpaikan varmaankin ihan koneen perältä, läheltä vessoja, sen pitäisi ainakin helpottaa vessaan pääsyä.

vauvan kanssa pääset koneeseen ensimmäisenä ja lentoemännät ovat meillä olleet ainakin aina auttamassa. Lentelin ensimmäisen kerran pojan kanssa kun oli noin kuukauden vanha ja kaikki sujui aina hyvin. Vaipanvaihtokaan ei ollut ongelma, vaihdoin vaikka penkillä tarvittaessa ja meillä oli reissussakin aina vauvalla sisävaippa ja villurit. Tissiä vaan nousussa ja laskussa niin eipä korviinkaan ottanut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niinpä mäkin luulisin, että isomman lapsen kanss aon jo vaikeampaa. Mutta missä ihmeessä sitä vaihtaa vaipat? Onko koneiden vessoissa hoitotaso (en ole koskaan kiinnittänyt huomiota)? Jos kone on tupaten täynnä, en varmaankaan pääse edes istumaan puolityhjään penkkiriviin (näillä reiteillä tuppaa koneet olemaan aina todella täynnä). Varaan käytäväpaikan varmaankin ihan koneen perältä, läheltä vessoja, sen pitäisi ainakin helpottaa vessaan pääsyä.

On ollut ainakin kaikissa niissä missä olen itse lentänyt. Onhan se kokemus sinänsä vaihtaa löysät pois pienessä kopperossa... :D
Jos lento ei ole pitkä, vaihda juuri ennen lentoa kentällä ja sitten heti laskeutumisen jälkeen. *muoks* siis jos pelkkää pissiä vaipassa.

No mä en varmaan vaihtais vaippaa ellei nyt tulis tooosiii isot kakat, muistaakseni vessassa on seinästä taitettava hoitotaso...me lennettiin 3kk kanssa 1,5 h ja hyvin meni, imetin nousut ja laskut ja tuttiakin söi ja tietysti nukkui

Mä en ole kakilla yhtiöillä päässyt vauvan kanssa ekana. Joskus ollaan päästy vasta vikana muiden ryysättyä ensin sisään. Kerran jouduin potkurikoneessa potkurin viereen (kova meteli) ja lentoemo vaihdatti paikan toisen matkustajan kanssa.

Ihmiset on joskus niin ajattelevaisia.

Varmasti kaikki sujuu hyvin. Pienet harvemmin edes nousuihin ja laskuihin kovasti reagoi. Itse en ole ainakaan imettää saannut nousujen ja laskujen aikana, koska myös vauvan kasvot pitää olla menosuuntaan. Tutti tai tuttipullo hätävaraksi mukaan. Koneen vesoissa on hoitotaso, jossa vaipanvaiho onnistuu. Pyhdistuspyyhkeitä, harsoja ja vaihtovaatekerta mukaan. Me ollaan varattu pienten kanssa istumapaikat etukäteen koneen etuosasta, jossa tilaa enemmän. Vauvalle saa siihen myös sellaisen kopan, jossa hän voi nukkua.
Liinasta iso apu kentällä.

Yhteistyössä