Vinkkejä lelujen ja lasten vaatteiden säilytykseen ja kierrätykseen jne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Moi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Moi"

Vieras
Mitä leluja ja vaatteita säästätte, annatteko ilmaseksi eteenpäin tuttaville, kierrätyskeskukseen vai myyttekö? Entä mitä teette niille vaatteille joissa on jok tahra joka ei lähde ja jota ei siis kehtaa myydä eikä sellasta kierrätyskeskukseenkaan ota? Harmi heittää roskiin jos on ehjä.

Mulle tuli nyt sellanen olo että pakko päästä tästä roidosta eroon! Kaikkea ei kai voi säästää, kolmen lapset lelut ja vaatteet vie tilaa, koko ajan vaatteita käy pieneksi jne. Jouluna saa kuitenkin uutta lelua ja vaatetta, joten mukava olisi saada vähän tilaa.

Vinkkejä kiitos!!

Minä lajittelen vaatteet niin ,että tahraiset/rikkinäiset/erittäin pesunukkaiset käytän rätteinä, Uffiin vien sellaiset, jotka ovat ehjiä, mutta joilla ei ole myyntiarvoa. Loput vien kirppareille ja hinnoittelen kunnon mukaan. Minulla on suht korkeat hinnat, mutta kaikki aina menee, koska vaatteet ovat hgyväkuntoisia, yleensä merkkivaatteita.

Itseasiassa ennen olen myynyt huutonetissä suurimman osan lastenvaatteista, sekä paketteina, että yksittäin. Mutta se on jotenkin kauhean vaivalloista, ensin pitää silittää, sitten kuvata, muokata kuvia, ladata kuvat palvelimelle, ladata kuvat huutonettiin ja tehdä ilmoitusta ja merkata kokoja ja kuntoluokitusta. Sitten seurata huutoja ja vastailla joskus jopa outoihin kysymyksiin, sitten sopia maksusta ja pakata ja postittaa tai vastaavasti sumplia noutoaikoja ja odotella kotona. Ei vaan enää jaksa.

Eli tästä lähin aion myydä kirppareilla ja olen myynytkin. Haluaisin sellaisen paikan mihin voisin viedä vaatteet ja saisin osan rahoista heti. Eli lastenvaatedivarin.

Vaunut myin huutonetissä. En säästä yhtään mitään, koska jos tulee lisää lapsia (nyt on 2), niin itseni tuntien haluan ostaa sille uudelle vauvalle omat tavarat. En siis tosiaan kaikkea uusina, rakastan kirppareita. Jo parissa vuodessa muoti kuitenkin muuttuu, ja omat mieltymykset. Ja tietenkään seuraavan vauvan sukupuolesta ei voi olla varma, eli turhaan säilöä kaikkea vuosia turhaan.

Sellaista minäkin kaipaisin... miksiköhän sellaisia ei ole, kun käytetyille autoille ja kirjoille ja antiikeille jne kaikille on käytetyn ostopaikat, mutta ei vaatteille. Eikö se ole kannattavaa toimintaa?

Mä annan kaiken eteenpäin tutuille. Jos ei ole tarvista tutuilla, niin sitten vien kirkon kirpparille. Sinne ottavat kaikki. He lajittelevat ne, parhaat myydään kirpparilla, osa vaatteista menee ulkomaille ja osa menee lumpuiksi, joten pääsee eroon niistä huonoimmistakin rääsyistä ja menevät kiertoon, eikä jätteeksi.

Yhteistyössä