Vinkkejä LASTEN HERKKUPYTÄÄN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järjestäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järjestäjä

Vieras
Lauantaina olis anopin synttärit. Ovat koko päivä juhlat jossa tarjoillaan ruoka ja illemmalla iltapalaa. Aikuisille boolia myös.
Pidetään vanhalla kyläkoululla jossa yksi huone varattu lapsille. Sinne pitäisi saada heille oma pieni napostelu pöytä. Syövät oikean ruuan samasta tarjoilusta mut jotain pientä mitä saisivat itse sit hakea ja jotain viihdykettä sinne huoneeseen. Ikähaitari mille tarjoilu olisi on 1v-11v :)

Olen ajatellut laittaa sellaiseen vesisäiliöön missä hana niin lasten oman boolin. Spriteä+mansikkamehua? Hanasta sais niin kätsästi laskettua jokainen itse.
Sipsiä ja jotain karkkia mut mitä muuta? Viinirypäleitä? Kurkkusiivuja?

Värityskuvia ja väri?

mua tökkis ihan hirveesti et lapsaille oma booli, miks ihmeessä pitäs matkia aikuisia ja tehdä lapsita aikuisia nopeasti, en tykkäisi alkuunkaan... :(

tässä ehdotuksias: mehua, sipsiä, saavillinen karkkia, mansikoita ja sit kasviksia joita vois dippaila, ihania voileipiä, lättyjä, leivonnaisia; kuten mokkapaloja, kääretorttua, pannukakkua, pasteijoita, valmiiksitehtyjä sämpylöitä, karjalanpiirakoita, yms yms..

Meillä vaahtokarkit olivat menestys! Dippikastike sipseille ja kasviksille.... Laita kuva/satukirjoja, akuja...ja tosiaan värikyniä ja värityskirjoja....Pikkuautoja ja automatto? Nukkekoti tilpehööreineen...Jos tilaa riittävästi... Jokin mukava peli...

Alkuperäinen kirjoittaja Mizhni:
mua tökkis ihan hirveesti et lapsaille oma booli, miks ihmeessä pitäs matkia aikuisia ja tehdä lapsita aikuisia nopeasti, en tykkäisi alkuunkaan... :(

tässä ehdotuksias: mehua, sipsiä, saavillinen karkkia, mansikoita ja sit kasviksia joita vois dippaila, ihania voileipiä, lättyjä, leivonnaisia; kuten mokkapaloja, kääretorttua, pannukakkua, pasteijoita, valmiiksitehtyjä sämpylöitä, karjalanpiirakoita, yms yms..

ei mansikoita.. ne sotkee kädet ja ne pikkuipanat likaa kaikki niillä mihi koskee..

jos laitat karkkia, niin laita paperipäällysteisiä? ei kiva että pienimmät tahmatassut nuolee ensin sormiaan ja sitten hakee niitä irtonamusia. sama tietty koskee poppareita ja sipsejäkin.. mutta jotenkin itelle jääny noista karkeista yöks..

No en nyt aatellut et lapsille oltava oma booli vaan oma juoma. Et koko ajan ei tarvii olla kaatelemassa ym vaan saisivat itse janoonsa käydä laskemassa hanasta juomansa. Se gallona (?) tuli ekana mieleen helppoudessaan. Mansikkamehua vois olla se juoma.

Ananas ja vesimeloni ehkä pois suljettu kun ovat aika mehukkaita ja sit menee pienten mekot sokeriliemeen :/ Mut tuo kasvisdippailu nyt varmasti tulee. Kahvipöydässä kakkua et pitäskö lapsille olla esim kääretorttukakkuja? Valmiita palat ja päälle kermavaahtovuori ja vaikka mansikka tao strösseliä?

Ei liikaa makeaa, josset tahdo siivoilla yrjöjä :X. Mansikoita ym. terveellistä ja tuohon booliasiaan sanoisin että mielestäni on ihan hyvä opettaa lapset juomaan muutakin kuin sitä mansikkamehua...siis kun harvoissa lastenjuhlissakaan enää pelkällä mehulla mennään ja onhan juhla aina juhla. Eivät kaikki aikuisetkaan välitä skumpasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No en nyt aatellut et lapsille oltava oma booli vaan oma juoma. Et koko ajan ei tarvii olla kaatelemassa ym vaan saisivat itse janoonsa käydä laskemassa hanasta juomansa. Se gallona (?) tuli ekana mieleen helppoudessaan. Mansikkamehua vois olla se juoma.

Ananas ja vesimeloni ehkä pois suljettu kun ovat aika mehukkaita ja sit menee pienten mekot sokeriliemeen :/ Mut tuo kasvisdippailu nyt varmasti tulee. Kahvipöydässä kakkua et pitäskö lapsille olla esim kääretorttukakkuja? Valmiita palat ja päälle kermavaahtovuori ja vaikka mansikka tao strösseliä?

joutuisit kumminki olla kaatelemassa juomaa pienemmille, koska tuskinpa 1-vuotiaat osaa ottaa siitä juomaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

joutuisit kumminki olla kaatelemassa juomaa pienemmille, koska tuskinpa 1-vuotiaat osaa ottaa siitä juomaa..

Isommat sisaret ja serkut osaavat auttaa. Eli paras vaihtoehto tuo astia kuin iso ja painava kannu.

Alkuperäinen kirjoittaja ja:
jos laitat karkkia, niin laita paperipäällysteisiä? ei kiva että pienimmät tahmatassut nuolee ensin sormiaan ja sitten hakee niitä irtonamusia. sama tietty koskee poppareita ja sipsejäkin.. mutta jotenkin itelle jääny noista karkeista yöks..

En laittaisi poppareita ollenkaan! Pienimmät voivat jopa tukehtua niihin ja se sotku...

vaahtokarkkeja, fetalihapullia, pillimehua, porkkana ja kurkkutankoja + dippiä
sit niitä keksinautin täytekeksejä. nuo ovat sellaisia jotka varmasti maistuvat lähes kaikille tuossa ikähaitarissa

siis näitä http://omatmerkit.inex.fi/default.asp?viewID=1474&productID=2106
meillä ainakin nämä ovat pian 3 vuotiaan ehdoton lempiherkku :D

Yhteistyössä