Vinkkejä laivamatkalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nunnunannu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nunnunannu

Jäsen
23.02.2010
405
0
16
Ollaan huomenna lähdössä siljan 24h risteilylle. Mukaan lähtee mä ja mun tyttö reilu 2.5v sitten siskon perhe johon kuuluu 3v ja 5v pojat ja ukko ja sit mummu. Mut lähinnä mitä kannattaa ottaa mukaan. Lähetään siis iltalaivalla. Eikä meillä ole kuin buffet ruokailu ma.
Oon varannu tolle likalle mukaan niitä purkkijuttuja mis omna-mango kauraherkku,rukiinen hedelmä mysli. sit purkki vauvan jugurttia,leipää,prinssinakkeja,keksiä ja pillimehua. Niinkuin aamu ja iltapalaksi. terminaalissa joudutaan viettään pari tuntia,silloin ajattelin antaa ruokaa. Et pärjätäänkö tollasilla?
Junaan mitä mukaan? vihko puuvärit ja värityskirja....
Paljonko vaatetta?

tyhmiä kysymyksiä,mut ensimmäinen reissu ensimmäisen lapsen kanssa.

Kiitos jos joku viittisi vinkata jotain...

Lähinnä tulee mieleen, että kyllähän tuon ikäinen jo syö ihan tavallista ruokaa. Eli turhaan raahaat mukana noita vauvoien purkkiruokia,eiköhän neidille kelpaa aamupalaksi yms. ihan samat kuin sinulle itsellesi. Eli mitä nyt laivasta ja terminaalista vaan löytyy, sämpylöitä, yms. Tai miksette mene laivassa aamiaiselle, pääsette kaikki helpommalla. Olethan ottanut huomioon, että hytissä EI ole jääkaappia,astioita sun muita, eli ei ne prinssinnakit siellä hyvänä säily...

Jos on kyseessä Viking Line, niin sinne ei saa tuoda omia eväitä. Mä suosittelen laivan buffet-aamiaista, niin aikuisetkin saavat kunnon aamupalan. Ei ole kovin kallis vaan todellakin hintansa väärti.

[QUOTE="vieras";23449796]Jos on kyseessä Viking Line, niin sinne ei saa tuoda omia eväitä. Mä suosittelen laivan buffet-aamiaista, niin aikuisetkin saavat kunnon aamupalan. Ei ole kovin kallis vaan todellakin hintansa väärti.[/QUOTE]

Kukas sun kassit tutkii että tietäisi siellä ruokaa olevan?

En mä kyllä ymmärrä miks sinne pitää alkaa eväitä ja nakkeja mukaan kantamaan. Onhan siellä buffetin lisäksi muitakin ravintoloita jakahviloita joista saa hyvää iltapalaa. Samoin terminaalissa on kahvio.

[QUOTE="vieras";23449796]Jos on kyseessä Viking Line, niin sinne ei saa tuoda omia eväitä. Mä suosittelen laivan buffet-aamiaista, niin aikuisetkin saavat kunnon aamupalan. Ei ole kovin kallis vaan todellakin hintansa väärti.[/QUOTE]

Eipä ne ole koskaan tutkinu laukkuja. Esim. ystäväperhe ottaa aina kylmälaukun mukaan, jossa on eväitä mukana niin ettei hirveästi tarvi tuhlata rahaa laivan kalliisiin ruokiin.

[QUOTE="vieras";23450089]Eipä ne ole koskaan tutkinu laukkuja. Esim. ystäväperhe ottaa aina kylmälaukun mukaan, jossa on eväitä mukana niin ettei hirveästi tarvi tuhlata rahaa laivan kalliisiin ruokiin.[/QUOTE]

Tämä tätä suomlaiseten arjesta irtautumista... eikö se ole just näiden minilomien ja isompienkin lomien juju että syödään vähän paremmin tai ainkain valmiissa pöydässä, eikä ahtaassa hytissä omia kylmiä nakkeja...

Laivan kahvilassa, ainakin Viikkarilla, saa puuroa / muroja muistaakseni hintaan 1.30 myös illalla. Ei mun mielestä "hirvee hinta". Ja kaupasta saa kolmioleipiä alle 3 eurolla/kpl.

[QUOTE="vieras";23450089]Eipä ne ole koskaan tutkinu laukkuja. Esim. ystäväperhe ottaa aina kylmälaukun mukaan, jossa on eväitä mukana niin ettei hirveästi tarvi tuhlata rahaa laivan kalliisiin ruokiin.[/QUOTE]

Kalliisiin? Buffet 29 eur ja sisältää myös viinit (Viikkarilla, Siljasta en tiedä)
Missä muualla syöt monen ruokalajin illallisen viineineen tuolla rahalla?
En muutenkaan ymmärrä omien eväiden raahaamista paitsi ns. hätävaraksi. Buffet-aamiainenkin on ihan luksusta tai ylipäänsä se että pääsee valmiiseen pöytään.
Mä en keksi muuta syytä laivalla käymiseen kuin hyvistä ruuista nauttiminen.

Useamman kotimaan ja ulkomaanmatkan, lento-, juna- ja laivamatkan kokemuksella komppaan aikaisempia. Jollei teillä ole super-allergioita niin mä jättäisin eväät kotiin. Ehkä jonkun banaanin kelpuuttaisin. Laivalta saa kyllä ruokaa.

Sisäkengät ja sisävaatteet mukaan.

Kalliisiin? Buffet 29 eur ja sisältää myös viinit (Viikkarilla, Siljasta en tiedä)
Missä muualla syöt monen ruokalajin illallisen viineineen tuolla rahalla?
En muutenkaan ymmärrä omien eväiden raahaamista paitsi ns. hätävaraksi. Buffet-aamiainenkin on ihan luksusta tai ylipäänsä se että pääsee valmiiseen pöytään.
Mä en keksi muuta syytä laivalla käymiseen kuin hyvistä ruuista nauttiminen.

No ne buffetin ruoat ja varsinkin alkoholit ovat aivan käsittämätöntä moskaa. En ole missään muussa buffetissa saanut esim. pilaantuneita äyriäisiä. Viinit maistuvat bensalle ja kalja siltä kuin se olisi kerätty ihmisten jättämistä tuopeista.

Ap, kannattaa mennä buffetissa ensimmäiseen kattaukseen, koska siellä toisessa kattauksessa saattaa olla tarjolla ensimmäisen kattauksen ruokia.

Yhteistyössä