Vinkkejä kokeneemmilta matkailijoilta: lapsien kanssa etelään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maikku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse en tykännyt turkista enkä kanariasta, toki niissä on paikkoja joka sormelle ja maulle, mutta jordaniaan ihastuin. Lämpöä ja aurinkoa kohtuullisen lentomatkan päässä kohtuulliseen hintaan, käyntikohteitakin jos niistä tykkkää, mutta ei tyrkyttäviä kauppiaita tai kerjäläisiä. All inclusive lasten kanssa oli hyvä ja hotellin lastenkerho aivan lyömätön. Seuraavaksi kylläkin lähetään kambodzaan, kun pitää jotain uutta kokeilla.

Valitsisin hotellin, jossa on hyvä allasalue. Yksi Kanarian matka oli pettymys. Esitteissä sanottiin, että on lasten uima-allas. Allas oli kuitenkin 80 cm syvä koko alueelta, joten perheen kaksi pienintä ei voinut uida lainkaan altaassa.

Ottaisin 4-5 tähden hotellin. Edellä mainuttu hotelli oli kolmen tähden hotelli ja sängyt olivat huonot ja narisevat. Lattiat olivat likaiset. Ei tykätty.

Valitsisin hotellin, jossa on hyvä allasalue. Yksi Kanarian matka oli pettymys. Esitteissä sanottiin, että on lasten uima-allas. Allas oli kuitenkin 80 cm syvä koko alueelta, joten perheen kaksi pienintä ei voinut uida lainkaan altaassa.

Ottaisin 4-5 tähden hotellin. Edellä mainuttu hotelli oli kolmen tähden hotelli ja sängyt olivat huonot ja narisevat. Lattiat olivat likaiset. Ei tykätty.

Komppaan tätä. Pitää miettiä mitä haluaa tehdä. Itse laitoin etunenään vaivattomuuden(all inclusive), lapsille tekemistä(lastenkerho altaineen ja leikkialueineen), hyvä allasalue ja hotellilla oma ranta. Loma onnistuikin sitten aivan nappiin.

Muoks. ja itselle hemmottelua(spa) ja se lastenklubi minne kersat voi laittaa säilöön siksi aikaa kun käyn hieronnoissa ja kasvohoidoissa..

Viimeksi muokattu:
Kaikki ehdotetut kohteet ovat ns. turistirysiä, joissa pärjäätte kyllä hyvin vaikka kielitaidottomana ja siellä on muitakin suomalaisturisteja sekä oppaat teitä auttamassa. Itse en noita kohteita kyllä valitsisi, mutta jos ootte todella ensi kertaa matkalla, niin pakettimatkasta on helppo aloittaa. Myös 2-3 tähden hotellit ovat yleensä ihan siistejä, joten valkatkaa vaan itsestänne kivoimman näköinen paikka. :) Mahataudin voi hyvinkin saada all inclusive - seisovista pöydistä, mutta sitä voi väistellä syömällä vain kypsää ruokaa, ei salaatteja, ei majoneesia, ei valmiiksi kuorittuja hedelmiä, ei jääpaloja, jne. Ja juokaa vain pullotettua vettä.

Ok, eli ei siis salaatteja...harmi mutta kait niitä ilman viikon pärjää..Ja tosiaan nuo maitopohjaiset jäätelötkin on sitten nou-nou...Aika paljon pitää muistaa vältellä. Miten kauan sinne Turkkiin kesti lentää? Pitääpä katsoa vielä esim. tuo Kreeta. Valikoimaa on vain niin paljon, että pää menee pyörälle. Mutta ISo kiitos kommenteista!

Minä olen ainakin syönyt hyvällä halulla matkoilla kaikkea tarjolla ollutta, myös salaatteja. Ja jäätelöä, miten muka sitä ilman voisi olla vaikkapa Italiassa. Turkissa en tosin ole reissannut, mutta Kreetalla ja Italiassa eri paikoissa, ilman ruokamyrkytyksiä tai edes mitään vatsanpuruja ollaan koko perhe selvitty.

Ruoka on ainakin minulle keskeinen osa matkaelämystä, joten en sitä ylimääräisillä rajoitteilla pilaa. Eri juttu, jos olisin raskaana, silloin en itse asiassa viitsinyt lähteä Etelä-Eurooppaan ollenkaan, kun sitten olisi tietty pitänyt varoa vaikka mitä.

[QUOTE="Maikku";29399737]Ok, eli ei siis salaatteja...harmi mutta kait niitä ilman viikon pärjää..Ja tosiaan nuo maitopohjaiset jäätelötkin on sitten nou-nou...Aika paljon pitää muistaa vältellä. Miten kauan sinne Turkkiin kesti lentää? Pitääpä katsoa vielä esim. tuo Kreeta. Valikoimaa on vain niin paljon, että pää menee pyörälle. Mutta ISo kiitos kommenteista![/QUOTE]

Me olemme syöneet aina salaatteja,jäätelöä + kaikkea mahdollista.
Ei vatsavaivoja lapsilla eikä aikuisilla.

Matkoja takana aikuisilla n. 100 ja lapsilla n. 25.

[QUOTE="vieras.";29399769]Minä olen ainakin syönyt hyvällä halulla matkoilla kaikkea tarjolla ollutta, myös salaatteja. Ja jäätelöä, miten muka sitä ilman voisi olla vaikkapa Italiassa. Turkissa en tosin ole reissannut, mutta Kreetalla ja Italiassa eri paikoissa, ilman ruokamyrkytyksiä tai edes mitään vatsanpuruja ollaan koko perhe selvitty.

Ruoka on ainakin minulle keskeinen osa matkaelämystä, joten en sitä ylimääräisillä rajoitteilla pilaa. Eri juttu, jos olisin raskaana, silloin en itse asiassa viitsinyt lähteä Etelä-Eurooppaan ollenkaan, kun sitten olisi tietty pitänyt varoa vaikka mitä.[/QUOTE]

Sama meillä, eihän tuossa rajoittamisessa ole mitään järkeä. Aivan normaaleja salaatteja, jätskiä ym ulkomaillakin on.

Turkista sai takuulla vatsataudin 80-luvulla, mutta nykyään ovat panostaneet hygieniaan, eikä mahatautia niin helposti saa. Me ollaan oltu AI hotelleissa Turkissa, syöty kaikkea salaatit mukaanlukien, eikä mahatauteja olla saatu.

lähtisin ehdottomasti esillä olleista vaihtoehdoista huolimatta Kyprokselle, siellä onhotellit erittäin hyviä all inclusive tarjolla, rannat ihania hiekkarantoja ei kivikkoisia ja aaltoisia kuin turkissa. syksyllä esim syyskuussa ihania helteisi
päiviä ja lämpimiä iltoja, takuuvarma aurinko. lentokaan ei paha olikohan nelisen tuntia, onkohan sama kuin turkkiin. Kaikille kivaa tekemistä ja hyvä palvelu ja ei sitä turkin kaupantekokulttuuria, kyprolsella saat lomailla rauhassa.

Kreetaa tai Kyprosta minäkin suosittelisin syyskuussa. All inclusive ei ole omaan makuuni, mutta molemmista niitä(kin) paikkoja löytyy. Rohkaisisin teitä kuitenkin vielä miettimään ihan tavallista hotellia. Varsinkin Kreetalla ruokapaikan etsiminen voi olla illalla koko perheelle mieluisa ohjelmanumero ja ruoka on taivaallista! Salaattia ja jätskiä on meidän perhe syönyt aina huoletta, eikä yhtään vatsapöpöä ole onnistuttu saamaan. Mukavaa matkaa teille! Ihan varmasti pärjäätte!

Me ollaan tykätty perheenä matkustella Kreikassa tuohon vuodenaikaan. Yleensä syyskuussa on ihanteelliset ilmat. Ei oo enää hirveetä hellettä, mutta silti on tosi lämmintä ja Välimeren vesikin on vielä noin 24 asteista. Kivoja paikkoja on meidän muistoissa ainakin Kos. Lainnattiin siellä polkupyörät ja pyöräiltiin paljon koko perhe. Kuopus istui tarakalla lasten tuolissa. Toinen kiva paikka oli manner-Kreikassa Parga - tosi kaunis ja viihtyisä paikka.

[QUOTE="vieras.";29395856]Mites vaikka Kreeta tai Sisilia? Niissä ollaan matkattu lapsen kanssa ja mukavia paikkoja on olleet. Molemmissa olisi syyskuussa juuri sopiva sää. Turkkiin en itse ihan hevillä lähtisi, koska iholle tunkevat kaupustelijat ahdistaa.[/QUOTE]

Kaupustelijoita on paljon aikaisempaa vähemmän esim. Alanyassa ja Sidessä. Alanyassa on viime vuonna otettu käytöön joku sääntö ettei sisäänheittäjät saa tulla tiettyä matkaa kauemmas ravintoloistaan. Eli meno on kymmenen vuoden takaiseen rauhoittunut kovasti.

Alle kouluikäisten kanssa on oltu kaksi kertaa Kreetalla, kolme kertaa Turkissa (2x Alanya, 1x Side) ja kuukauden päästä ollaan menossa Kanarialle.

Espanjaan voi mennä elo-syyskuussa mutta manner-Espanjaa pidän hiukan kylmänä jos loma on vasta syyskuun lopulla/lokakuun alussa. Kannattaa katsella kohteiden keskilämpötiloja, varsinkin Aurinkomatkoilla ne on aika hyvin pitäneet paikkansa.

Yhteistyössä