Vinkkejä kehiin, miten päästä eroon murkuista

Alkuperäinen kirjoittaja Mökkiläinen;24239645:
Meillä mökillä yrittävät mustat murkut vallata rakennuksen joka kevät. Vihreä, hunajalla maustettu syöttipurkki on tosiaan ainoa, joka tepsii nopeasti sisätiloissa, kun en halua jauhetta sirotella pitkin lattioita.
Muut iglun näköiset syötit pirulaiset kiertävät kaukaa.
Ulkona olen käyttänyt raidin jauhetta kivien alla olevien pesien hävittämiseen.

Miten teette sen virityksen?

En lukenut koko ketjua, joten en tiedä onko jo vinkattu: fun light- mehut on tarpeeksi kovia myrkkyjä tappaakseen myös muurahaiset. En ole itse kokeillut, mutta lukenut asiasta.

En lukenut koko ketjua, joten en tiedä onko jo vinkattu: fun light- mehut on tarpeeksi kovia myrkkyjä tappaakseen myös muurahaiset. En ole itse kokeillut, mutta lukenut asiasta.

Ihan kuin olisin jostakin kuullut tuosta asiasta, mutta oliko niin, että sen pitää olla jotain tiettyä esanssia, tyyliin appelsiini? Ja miten sitä käytetään? Ilmeisesti lääpitään lattiat tai siist listojen vierestä ja toimiiko se terassin alle hulautettuna?

Joko lähetät ne johonkin leirille, tai sitten vaan odotat ja annat ajan korjata tilanteen.
Ne muutuu ihan itsekseen ensin teineiksi, sitten nuoriksi aikuisiksi ja sitä rataa... Kokemusta on;)

Meillä on nyt pari päivää mennyt mustia muurahaisvanoja ympäri listoja ja joka huoneessa löytyy, kun ennen vain olkkarista ja keittiöstä. ja niitä on paljon!!
Toisessa kerroksessa asutaan ja kolme vuotta sama ongelma. Ei kuole myrkyillä, ei myrkkypesillä eikä suolalla. Kanelia nyt tunkaisin niiden kulkureitin varrelle ja kuolevat, tukehtuvat??
Täytyy katsella jos tää auttais, menee jo hermo kun kiipeilevät pitkin seiniä ja sohvia yms.

Isännöitsijä joka vuosi kesällä pukkaa myrkyt ulos, mutta eipä ne hävitä näitä. Sanoi vaan että koita kestää, kyllä ne ajallaan katoavat, niin täksi vuodeksi, ens vuonna taas sama alkaa alusta...

Meillä on pieni piha. Murkkuja ei ole sisällä näkynyt, onneksi. Kammoan ja pelkään jostain syystä murkkuja kamalasti.

Ongelma: eilen havaitsin yhden murkun ulkopöydällä. Ja toisen. Ja kolmannen... Ne taitaa elää laatoituksen alla hiekkaisessa maassa. Haluaisin niistä eroon, kesän grillaukset ja ulkoilut teen mielelläni ilman muurahaisia. Jos ripottelen kanelit ja ananasmehut laatioituksen väleihin niin mitä luulette, tulevatko pakoon sisälle? :O

Yhteistyössä