Vinkkejä isäkuukauteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitoksia neuvoista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitoksia neuvoista

Vieras
Isäkuukausi on edessä puolentoista kuukauden päästä. Vauvalla on ikää nyt 6,5 kk, ja hän on vielä todella kiinni minussa. Isä on todella osallistuva ja omstautunut, mutta varsinkin nukkumaan käydessä vain äiti kelpaa, ja työssäni joudun silloin tällöin olemaan iltaisin kiinni.

Täysimetin vauvaa 6 kk, ja sen jälkeen kiinteät on otettu nopeasti aikatauluun. Nykyään hän syö päivässä kolme isoa soseateriaa ja rintaa päälle vauvan oman mielen mukaan.

Pulloa vauva ei ole koskaan saanut, varmaankin kannattaa opettaa mieluummin juomaan nokkamukista. Korviketta en tahtoisi antaa, koska omaa maitoa tulee edelleen ihan hyvin.

Meillä on miehen kanssa kahden viikon yhteinen loma ennen kuin menen töihin. Onko teillä kokemuksia, ajatuksia tai vinkkejä, kuinka tasoittaa tulevaa muutosta?

Jos haluat helpottaa omaa oloasi nii opetelkaa jo etukäteen sitä, että isä nukuttaa. Ja tosta imetyksestä että itse olin töissä kuukauden kun lapsi oli 9 kk. Syötin iltaisin (ja öisin...) ja imetys jatkui vielä vuoden ikäiseksi. Varaudu itse siihen, että rinnat voi pari ekaa päivää olla hieman pinkeinä työpäivän loppupuolella, ite kävin välillä vessassa lypsämässä pahimmat pois.

Hyvin se tulee menemään eli vaikeinta on varmasti sulla :) Eihän lapsi ole menossa vieraalle hoitoon tms. Kun olette lomalla niin voithan olla muutaman tunnin poissa, kampaajalla tms, jotta ei tottuu olemaan yksin lapsen kanssa jne.

Jos haluat helpottaa omaa oloasi nii opetelkaa jo etukäteen sitä, että isä nukuttaa. Ja tosta imetyksestä että itse olin töissä kuukauden kun lapsi oli 9 kk. Syötin iltaisin (ja öisin...) ja imetys jatkui vielä vuoden ikäiseksi. Varaudu itse siihen, että rinnat voi pari ekaa päivää olla hieman pinkeinä työpäivän loppupuolella, ite kävin välillä vessassa lypsämässä pahimmat pois.

Hyvin se tulee menemään eli vaikeinta on varmasti sulla :) Eihän lapsi ole menossa vieraalle hoitoon tms. Kun olette lomalla niin voithan olla muutaman tunnin poissa, kampaajalla tms, jotta ei tottuu olemaan yksin lapsen kanssa jne.

Kiitoksia vastauksesta! Noin mäkin ajattelin, että lomalla hoidan kaikki kampaajat, jalkahoidot ja uusien työvaatteiden shoppailut oikein pitkän kaavan kautta :)

Ja mukava kuulla, että imetys on sulla jatkunut hyvin töissäolosta huolimatta.

Yhteistyössä