Vinkkejä Garda järvelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
Huomenna ollaan lähdösä ja päämääränä pitäisi olla Garda-järvi...toisaalta meillä päämäärä voi matkala hyvinkin muuttua, on käyny niin han joskus :D
Mutta mulla on sen verran sujuva pähänpiinttymä, että haluan Gardalle, jotta luultavasti päästään tällä kerta perillekin :D
Joten kertokaahan siellä käyneet missä kannattaa käydä, misä yöpyä jne...

OI ihanaa, me ollaan oltu jo kaks kertaa siellä (2004 ja 2006). Tosin ilman lapsia, mutta siellä on paljon lapsiperheitä ja ihanaa on. Ranta on kivinen, mutta vesi puhdasta ja raikasta. Hanavettä on aina litkitty eikä mitään oo tullut, koska vesi tulee vuorilta. Siellä on mahtavia vaellusreittejä ja pyöräteitäkin jonkin verran, jotka sopii perheille. Mun mielestä ruokaa on saanut paikallisista tavernoista ihan järkihinnalla, noin kymppi per nasu ja sisältää pitsan/pastan ja juoman. Vaunuilla pääsee paikasta toiseen kätevästi. Jos tahtoo olla teltalla, niin leirintäalueita on siinä rannassa. Jos laittaa ite ruokaa, säästää varmasti. Me on aina oltu samassa hotellissa, jossa ollut paljon myös automatkailijoita, hotelli Gabryssä. Se on melkein heti siinä kun tullaan tunnelista Riva del Gardaan "sisälle". Muista kaupungeista/kylistä en osaa majoitusjuttuja sanoa. Mukavaa reissua teille, me suuntaamme tänä vuonna pikkuneidin kanssa ensimmäiselle matkalle Zell am Seehen, joka Gardan tyylinen paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja Narkissos:
hassua, me mennään sinne juhannuksena... B)

No niin mekin :D Siis lähdetään huomenna Hesasta iltalaivalla Saksaan ja jatketaan...no se on vielä hiukan epäselvää ajetaanko vai päästäänkö illalla junalla eteenpäin, muta toivottavasti päästään yöjunalla jonkun matkaa. Moottoripyörällä lähdetään, 8 ihmistä ja 6 pyörää.
Mä tässä olen jo löytäny makuupussit...enää puuttu tankkilaukku. Se olis aika kiva olemassa, kun pyörällä ei sitä tavaratilaa muutenkaan liikaa ole :/ .
Mites kannattaa vaatetuksen puolesta varautua?

Olen lähdössä kahden päivän päästä Italiaan aluksi Gardalle. Miten pääsee fiksuiten Milanosta Riva Del Gardaan? Yhtenä vaihtoehtona olen miettinyt Desenzanosta lautalla yli. Mistä saan tietoa lautan aikatauluista ja hinnoista? En oikein ole löytänyt mitään sivua netistä, kuin muiden matkakertomuksia. Auttakaa kiitos.

Itse olin viime kesänä Garda-järvellä ja itseasiassa on lautan aikataulukin vielä tallessa. Aikataulun mukaan klo 10 ja klo 15 lähtee lautta ( tavallinen ) Rivaan ja klo 10.15 ja 16.55 nopeampi lautta with supplement. Maksusta en osaa mitään sanoa koska itse menimme Desenzanosta vain Sirmioneen ja mitään mielikuvaa jäänyt paljon maksoi. Ja kannattaa miettiä myös bussivaihtoehtoa, me tulimme bussilla Pecchierasta yhtena iltana Desenzanoon kun lautat eivät kulkeneet...

Yhteistyössä