Vinkkejä?? Ensimmäistä kertaa lämpimään neljän lapsen kanssa

Neljän Äiti

Jäsen
10.01.2012
639
0
16
Olemme lähdössä Saksan kautta Teneriffalle noin viikon päästä.
Mukana reissussa tytöt 9- ja 2v, pojat 16- ja 12v, minä ja ukkeli.
Kiitollisena otetaan vastaan viime hetken vinkkejä matkan sujumiseen!
Lapset ensimmäistä kertaa lentokoneessa. Lennämme ensin Saksaan, jossa vrk ja sitten lento määränpäähän, sama toisinpäin takasin tullessa.

Pakatkaa lämmintä vaatetta mukaan, muuten voi tulla vilu.

En mä muuta vinkkiä keksi...tietty matkavakuutukset kuntoon yms perussetti mikä koskee kaikkea matkailua. Lennoille jotain viihdykettä, ja jos pienin ei purkkaa osaa syödä niin ottaisin pehmeitä nallekarkkeja tms jotta korvat ei mene lukkoon.

Eipä oikein muuta kuin rento asenne. Minä reissaan 4 lapsen kanssa 1-2 kertaa vuodessa ulkomailla. Lapset on nyt 9v, 8v, 6v ja 4v. Lasten kanssa ei mitään tiukkoja loma suunnitelmia kannata edes tehdä. Ottaa loman rentoutumisen kannalta eikä turhaa stressiä. Lentokoneeseen voi ottaa mukaan lapsille jotain lukemista tai joitain leluja jotta aika kuluu paremmin.
Lasten ehdoilla kannattaa mennä.
Keväällä lähden lasten kanssa 2 viikoksi reissuun eikä lomalta ole mitään muita odotuksia kuin aurinkoa, uimista, hyvää ruokaa, löhöilyä ja ihan vaan lämmöstä nauttimista.

me oltiin vuoden ikäisen kanssa just lentokoneessa ja suosittelen ottamaan 2v:lle tekemistä koneeseen, lukemista, puuhastelua tmv. mistä tykkää + jotain naposteltavaa nousuun/laskuun. Näillä meillä ainakin pärjättiin.
tietty myös isommille lapsille varmaan lukemista, koneessa on kuitenkin sen verran ahtaat tilat, et ei siinä paljon muuta voi tehdä... :-)

Ottakaa valokopio passeistanne ja matkavakuutusasiakirjoista. Sailyttäkää niitä eri paikassa. Puhelinnumero,muuallekin kuin kännykkään , jos luottokortti katoaa/varasteraan.

Lapsille reput selkään ja omat puuhastelutarvikkeet sinne.
Lämmintä vaatetta siellä teneriffalla saattaa olla 15 astetta lämmintä. Pitkähihaisia ja lahkeisia...

Älkää stressatko...nauttikaa kiireettömästä olosta
Särkylääkkeet, laastarit mukaan.... käsidesi on myös hyvä lentokentällä pöpöt leviää

Jos 2v on nirsonsorttinen, niin jotain normia sapuskaa mukaan varuiksi.
Esim näkkileipää, jos tykkää syödä.

Ja kattokaa/hoitakaa niin, että pääsette koneessa vierekkäin istumaan.

netissä on näitä hyviä " mitä mukaan" listoja. teillä nyt variaatiot po aika laajat. saksaan talvisään kamppeet ja kaupunkiromppeet, etelään sitten kevyesti..
itse aina otan vähän etukäteen selvää kaupungeista, teen suunnitelmia missä käydään ja miten sinne pääsee, ainakin kaupunkilomilla helpottaa.