Vinkit todella kullan arvoisia: miten selvitä 250e/kk 4 henkinen perhe?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusavuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on joka kuukausi melkein tuo tilanne paitsi meillä jää noin 300 euroa/kk nelihenkiselle perheelle ja ei me mitään toimeentuloa saada.Ja hyvin on pärjätty joka kuukausi.

Ja tuo että mitä valitatte kun mies on mukana niin joo, kyllä minä eläisin rahoissa jos yksin asuisin, kun silloin saisin toimeentulotukea+ elatusmaksut ja paljon muuta, toki moni muu on yh:la vaikeampaa että en ollenkaan väheksy heitä, mutta sanoinpa vaan.

Joku kirjoitti, että kaupan leipä on usein terveellisempää kuin itse leivottu? Perustuu mihin? Itse tehty leipä on hyvää, halpaa ja terveellistä - tiedät tasan tarkkaan, mitä leivässä on! Esim. kolmen viljan sämpyläjauhot ei paljoa maksa, lisäksi tarvitset vain hiivaa, ripaus suolaa, ripaus sokeria, mahdollisesti jotain extraa (valkosipulia, porkkanaa tms.), mutta sekään ei ole pakollista ja loraus öljyä. Ja että on hyviä, lisäaineettomia ja taatusti ravitsevia. Kolmen viljan jauhoissa on myös ruista mukana. Leivo niitä tuplasatsi ja pistä osa heti jäähdyttyään sopivina satseina pakastimeen. Sieltä sitten sulatat aina tarpeen mukaan.

Jogurtit ovat tosiaan tarpeettomia, hedelmiä ostaisin kyllä jonkin verran sen mukaan, mikä milloinkin on edullista. Kasvikset ovat talvella kalliita, mutta onneksi pakasteesta löytyy monipuolisesti kasviksia. Niillä saa myös "jatkettua" esim. broilerikastiketta, jolloin itse broileria tarvitsee vähemmän.

meillekin tuli 1800? yllättävä meno (pannuhuoneesta hajos yks tärkeä osa, pakko korjata). Ja kaks kuukautta sitten autoon meni 500?, joten pahan päivän säästötkään ei riitä....

Nyt on uuniperunoita ja makkaraa ruoaks, halpaa. Makkara jotain tarjous versioo. Ikävä tunnustaa että myös perinteinen ruoskee kastike on halpaa ruokaa, mut sotii mun terveellinen ruoka- ajattelua varten. Mut sitä on huomenna... siitä samasta makkara paketista...

Yhteistyössä