Vinkit tissivierotukseen

Kolmas lapseni täyttää ensi viikolla 1 v. Maitoa on riittänyt hyvin, kun olen saanut imettää vielä. Syksyllä työt alkaa, ja tissistä pitäisi päästä eroon. Hän syö tuttia hyvin huonosti.Päiväunilla melko hyvin, mutta yöllä ei kelpaa, jos herää vain tissi rauhoittaa. Tuttipulloa otti ekan 3 kk aikana jonkin verran, sit tuli stoppi ja enää ei kannata edes opettaa. Juo maitoa (tavallista) nokkamukista ihan hyvin. Kaksi ekaa lastani söivät tuttia ja joivat velliä/maitoa pullosta. Silti imetin heitä pitkään, mutta vierottaminen oli helppoa, kun muutkin jutut kelpasivat. Olisi kiva kuulla vinkkejä/kokemuksia, miten lopetan imettämisen? Miten saada hänet yöunille ilman tissiä ja mitä tehdä yöllä, kun hän herää? Päivällä olen jo vähentänytkin imettämistä. Vielä se ongelma, että mieheni työn takia usein minä joka nukutan eli maidontuoksut ovat vieressä. Imettäminen ihanaa, mutta töihin pitäisi palata ja yöheräilyistä pitäisi päästä eroon.
1v neuvolakorttiin kirjoittelivat, nautiskelee vielä äidinmaitoa! Sitähän se enimäkseen on! Hyviä vinkkejä kaipaan, kiitos! \|O
 
Ipsu
Mullakin täällä yli yksivuotias tisunpopsuttaja. Yöimetykset lopetin n. kk sitten, mutta päiväimetyksiä jatkan (lähinnä aamu, päiväuni, ilta + satunnaiset muut). Yöimetykset lopetin niin, että viikko huudettiin öisin. Toisin sanoen, kun lapsukainen yöllä heräsi tisua huutamaan, en antanut, vaan silittelin ja rauhoittelin. Hitaasti mutta varmasti pieni kultainen oppi, ettei yöllä enää tisutella. Tosin yritin tätä jo 3 kertaa aikaisemminkin, mutta vasta neljännellä kerralla saatiin pysyviä tuloksia. Toki lapsikulta edelleenkin heräilee öisin kitisemään, mutta nukahtaa nopeasti ilman tisua. Mun mielestä sä voisit kyllä jatkaa ihan hyvin päiväaikaan imetystä, vaikka meetkin töihin. Siis kun mä ymmärsin, että ihan tykkäät imettämisestä. Mäkin meen syksyllä töihin ja aion jatkaa tällä linjalla tisuttelun suhteen. Sinänsä ymmärrän kyllä ehjien öiden tarpeen jaksamisen kannalta, mutta ei ne välttämättä ole ristiriidassa päiväimettämisen suhteen. Tokihan nää on ihan yksilöllisiä juttuja, joten kuuntele sydämesi ääntä. Ravitsemuksellisestihan yksivuotias lapsesi ei varmaan ole tissistä riippuvainen, kyse on enemmänkin läheisyydestä.
 

Yhteistyössä