S
Sivusta
Vieras
Eräs lapseton kaverini on muutaman vuoden varrella hoikkarunkoisesta muuttunut lievästi ylipainoiseksi. Hän ihmettelee asiaa ja käy mielestään ahkerasti salilla, eikä saa sillä aikaan tuloksia. Muutama pieni epäkohta, joita ihmettelen miten ihminen ei itse tajua; hän käy salilla siten, että jossain laitteessa lukea vaikkapa lehteä samalla. Käytännössä siis ei kunnolla edes treenaa. Hänellä on eräs kuntoilulaite kotona - pakattuna vaatehuoneessa. Hänellä on n. 2km matka kaupungin keskustaan, jonka menee aina bussilla, ei IKINÄ kävellen, joskus pyöräilee. On työtön ja paljon aikaansa käyttää tvn ääressä istuskeluun.
Eli se pelkkä kuntosalin sisälle astuminen ei hoikenna ketään ja hyötyliikunta on tosi iso osa kalorien kulutusta, etenkin jos sitä ei ikinä harrasta.
Ajatuksena tässä oli se, että mitäpä minä hänelle voisi sanoa, kun hän harmittelee ettei salilla käynti tuo tuloksia ja "paino on vaan noussut".. muuta kuin hymistellä, kun itse olen hoikka vielä lastensaannin jälkeenkin..
Eli se pelkkä kuntosalin sisälle astuminen ei hoikenna ketään ja hyötyliikunta on tosi iso osa kalorien kulutusta, etenkin jos sitä ei ikinä harrasta.
Ajatuksena tässä oli se, että mitäpä minä hänelle voisi sanoa, kun hän harmittelee ettei salilla käynti tuo tuloksia ja "paino on vaan noussut".. muuta kuin hymistellä, kun itse olen hoikka vielä lastensaannin jälkeenkin..