Ville Ranta HS:ssa: "Kulttuuriväen Haavisto-huuma vähän noloa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Helsingin Sanomat kysyi HS-raadiltaan, onko taiteilijoiden näkyvä mukanaolo presidentinvaalikampanjoissa merkki kulttuurin politisoitumisesta.
70 prosenttia vastanneista (89) oli sitä mieltä, että taiteilijoiden mukanaolo tukitapahtumissa ja –listoilla ei kerro politisoitumisesta, vaan jostain muusta.

- Henkilövaali innostaa ottamaan kantaa, mutta tuskinpa politisoituminen enää seuraavissa kunta- tai eduskuntavaaleissa näkyy, sanoi professori Jaakko Hämeen-Anttila sanoi lehdelle.

- Ei tässä maassa mitään kulttuuriväen poliittista heräämistä ole, vain uusimman muoti-ilmiön perässä juoksemista ja poliittisesti korrektia oman egon ja ylemmyydentunteen hyväilyä, latasi historiantutkija Markku Ruotsila.

22 prosenttia vastanneista oli sitä mieltä, että kulttuuri on politisoitunut. Yksi tällä kannalla olevista on sarjakuvataiteilija Ville Ranta.

- On vähän noloa, miten Suomen kulttuuriväki rientää niin yksimielisenä Pekka Haaviston taakse. Suomi kaipaa oikeistolaista ja konservatiivista kulttuuriväkeä! Vaikka vain punavihertaiteilijoiden kiusaksi, Ranta sanoi.

Kahdeksan prosenttia vastanneista ei halunnut ottaa asiaan kantaa.

IS

Ville Ranta HS:ssa: "Kulttuuriv

[QUOTE="vieras";25585695]- On vähän noloa, miten Suomen kulttuuriväki rientää niin yksimielisenä Pekka Haaviston taakse. Suomi kaipaa oikeistolaista ja konservatiivista kulttuuriväkeä! Vaikka vain punavihertaiteilijoiden kiusaksi, Ranta sanoi.[/QUOTE]

Ainut nolo tyyppi tässä taitaa olla itse Ranta. Miksi ihmeessä se häntä harmittaa jos muut äänestävät ja tukevat sitä henkilöä joita he haluavat? Pitäisikö aina tehdä juuri niin kuin tämä hiton sarjakuva"taiteilija" haluaa?

Ainut nolo tyyppi tässä taitaa olla itse Ranta. Miksi ihmeessä se häntä harmittaa jos muut äänestävät ja tukevat sitä henkilöä joita he haluavat? Pitäisikö aina tehdä juuri niin kuin tämä hiton sarjakuva"taiteilija" haluaa?

Kyllä se hieman noloa on kun vaalikeskustelujen sijaan ruoditaan sitä hajoaako Apulanta nyt sen vuoksi ettei jäsenet kannata samaa pressaehdokasta.

Itse ainakin kun tuota uutista olen lukenut, mietin että nyt on kyllä tässä vaalitaistossa menty metsään ja pahasti.

Kyllästyttää koko vaaliuutisointi kun se nykyään on niin paljon taiteilijoitten esille nostamista. KUka esiintyy kenenkin tukikonsertissa ja kuka luistelee kenenkin kanssa vaalitapahtumassa.

Kyllä se hieman noloa on kun vaalikeskustelujen sijaan ruoditaan sitä hajoaako Apulanta nyt sen vuoksi ettei jäsenet kannata samaa pressaehdokasta.

Itse ainakin kun tuota uutista olen lukenut, mietin että nyt on kyllä tässä vaalitaistossa menty metsään ja pahasti.

Kyllästyttää koko vaaliuutisointi kun se nykyään on niin paljon taiteilijoitten esille nostamista. KUka esiintyy kenenkin tukikonsertissa ja kuka luistelee kenenkin kanssa vaalitapahtumassa.

Itse taiteilijana (ja Niinistön kannattajana) olen kyllä aika samaa mieltä. Mennyt aika karnevaalimeiningiksi. Hyviä, oikeasti tärkeitä asioita on jäänyt kokonaan käsittelemättä, tentit on huonosti järkättyjä kansanhuutajaisia ja ihmeellistä tositeeveetä, ei mitään politiikkaa. Lähinnä kaiken viihteellistämistä, mikä jossain on ok ja tervetullutta, mutta jos asiat jää näiden jalkoihin, en tykkää. Onneksi loppuu sunnuntaina. :)

[QUOTE="miro";25585826]Itse taiteilijana (ja Niinistön kannattajana) olen kyllä aika samaa mieltä. Mennyt aika karnevaalimeiningiksi. Hyviä, oikeasti tärkeitä asioita on jäänyt kokonaan käsittelemättä, tentit on huonosti järkättyjä kansanhuutajaisia ja ihmeellistä tositeeveetä, ei mitään politiikkaa. Lähinnä kaiken viihteellistämistä, mikä jossain on ok ja tervetullutta, mutta jos asiat jää näiden jalkoihin, en tykkää. Onneksi loppuu sunnuntaina. :)[/QUOTE]

Taitaisi olla eri ääni kellossa, jos kulttuuriväki hiihtäisi Niinistön takana.

No varmasti tuokin harmittaa ja on joidenkin mielestä noloa. Itse en telkkua katsele ja lehdissäkin menee tuommoiset hömpötykset ohi, joten nuo ei minua silleen haittaa.

Mutta silti minusta on vielä nolompaa alkaa kitisemään lehdissä siitä että jotkut äänestävät ja tukevat eri ehdokasta kuin mitä itse äänestää. Eikö se ole äänestyksen idea, siis se että saa äänestää sitä ehdokasta jota haluaa. Ja saa myös tukea juuri sitä jota itse haluaa?

Ei se nyt tälle Rannallekaan voi tulla yllätyksenä että kulttuurihenkilöt ja taiteilijat sun muut ovat usein suvaitsevaisia ja huolestuneita luonnosta sun muusta semmosesta. Varmasti on olemassa niitä rikkaita ja snobeja kulttuuri-ihmisiä kans, mutta nuo mediassa pyörivät (ainakin nuoremmat) tyypit ovat varmasti enemmän näitä vihreitä jotka haluavat jonkinlaista muutosta aikaseksi.

"uusimman muoti-ilmiön perässä juoksemista ja poliittisesti korrektia oman egon ja ylemmyydentunteen hyväilyä"

niin tätä että riittää.

Ihan samaa mieltä.
Minua on häirinnyt myös tv:n vaalikeskusteluissa se, että ehdokkaille hoetaan, että on vastattava lyhyesti, on vastattava muutamalla sanalla. Kun keskustellaan isoista asioista niin ois ihan kiva kuulla se pitempikin vastaus.

Jostain syystä kulttuuriväkeen vaikuttaa erityisen vahvasti se, että vaikka Haavisto onkin kasvissyöjä niin hän silti ottaa aika ajoin
lihaa suuhunsa ja muuallekin. Itse en todellakaan haluaisi presidentikseni henkilö, joka keski-ikäisenä jahtaa teinipoikia yökerhoissa ympäri maailman. Kulttuuriihmisetkin voisivat miettiä, että jos heillä olisi 15-18 v. poika niin haluaisivatko he hänestä seksilelun keski-ikäiselle pervolle.

Taas yksi jonka mielestä "kansa äänestää väärin". Olisi aika monta ihmistä jotka voisi kokeilla asumista sellaisessa maassa missä demokratia on vain satupuhetta.

Ranta on ihan oikeassa ja puhuu asiaa. Ja ettekö ymmärrä, että Rannan tehtävä sarjakuvapiirtäjänä ja kommentoijana on sohia yhteiskunnallista mehiläispesää. Osui ja upposi jälleen kerran. BTW, kakkonen on ykkönen minunkin mielestäni.

olen kyllä kiinnittänyt samaan huomiota. Missä "konservatiiviset" taiteiljat jotka Niinistön puolesta, uskon että niitäkin on mutta ehkä vähemmistönä, eivät pidä ääntä itsestään. Onkohan taiteilijoiden piirissä jotenkin epäsuotavaa jos ei kannata H-Haavistoa??

Yhteistyössä