Villasukista

Mun mummo alkaa olla aika iäkäs, ja nuorempi polvi me ei osata kunnolla neuloa.

Itselleni yritin neuloa villasukat keväällä niin niistä tuli tosi löperöä. Tuolla ovat päättelyä vaille valmiina olleet jo pitkään.

Olisiko jollain vinkata jotain nettisivua minkä avulla voisin oppia neulomaan edes välttäviä sukkia?

Tai tietääkö täällä joku jonkun joka neuloisi tilauksesta villasukkia? Haluaisin siis itse valita ja ostaa langat, mutta en oo 100% varma mitä lopputuloksesta tulee minun tekemänäni.

Alkuperäinen kirjoittaja ansmi:
Täällä yks vapaaehtonen tekemään tilauksesta sukkia :wave:
edit. ja mitä erilaisemmat, sitä kivempi, koska haastavampi on kivempaa kun perussukat.

Novitan sivuilta löytyy ihan hyvä ohje, http://www.novita.fi/public/File/sukkaohje.pdf

Hop
http://www.kaspaikka.fi/neulonta/
Peruskoulun käsityötuntien tukisivusto. Löytyy piirroskuvat, videot ja selitteet eri neulontatekniikoille yms. Ja tosi selkeä sukkaohje :)

Tämän sivuston avulla mie opittelin neulomaan. Suosittelen!

Toi taitaa olla just se ohje millä en onnistunut, kun ostin sellaista lankaa mistä tulee valmiiks raidallista... Eihän ne sukat oo yhtään toistensa näköiset... olis vissiin pitänyt neuloa kaksilla puikoilla rinnakkain niin olis tiennyt mitä tekee eri tavalla.

Mä ostan suosiolla aina joulumarkkinoilta. B) Varsinkin täälläpäin Aamulehden joulumarkkinoilta saa niin edullisesti, ettei kannata alkaa itse nähdä vaivaa, kun en sitä hommaa oikein hanskaa. :D Niihin tulee aina joko reikäkantapäät tai ne on eri kokoiset tai se toinen ei valmistu ikinä. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Mä ostan suosiolla aina joulumarkkinoilta. B) Varsinkin täälläpäin Aamulehden joulumarkkinoilta saa niin edullisesti, ettei kannata alkaa itse nähdä vaivaa, kun en sitä hommaa oikein hanskaa. :D Niihin tulee aina joko reikäkantapäät tai ne on eri kokoiset tai se toinen ei valmistu ikinä. :whistle:
Joo joulumarkkinat vois olla vaihtoehto mutta kun toivoisin saavani meidän vaatteisiin rimmaavia värejä... Niin ei se sit kyllä auta kuin tehdä itse tai pyytää jotakuta neulomaan langoista mitkä itse on valinnut.

Huutiksessakin on välillä kivoja mutta toisinaan tuntuu että sinne on kudottu niistä langanjämistä mitä on sattunut jämään...

Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Joo joulumarkkinat vois olla vaihtoehto mutta kun toivoisin saavani meidän vaatteisiin rimmaavia värejä... Niin ei se sit kyllä auta kuin tehdä itse tai pyytää jotakuta neulomaan langoista mitkä itse on valinnut.

Huutiksessakin on välillä kivoja mutta toisinaan tuntuu että sinne on kudottu niistä langanjämistä mitä on sattunut jämään...
Täällä on markkinoilla vielä vaikka mitä lankavaihtoehtoja käytetty ja on kuviollista, sileetä jne. Joka lähtöön ja makuun. Joten en viitsi nähdä vaivaa. :D

Yhteistyössä