villaa vai fleeceä väliin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kerrospukeutuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kerrospukeutuja

Vieras
Käytetäänkö teillä välikerroksena villavaatetta (itse kudottua vai kaupan?) vai fleeceä vai mitä? Perustele miksi?

Meillä tykkää koko perhe käyttää fleeceä. Mielestäni fleece on helppohoitoisempaa (pesu muun pyykin mukana, kuivuu nopeasti), kestää hyvänä pesusta toiseen, on ohuenakin lämmin, helppo lapsenkin pukea, mukava päällä, ei liian tönkkö jne. Jotenkin vaan karsastan kudottuja villavaatteita, vaikka olen itse käsityöihminen ja anoppi kutoo kaiken vapaa-aikansa. Perustelkaa mulle miksi villa olisi parempaa ja millainen villavaate?

Villa hengittää paremmin. Itse pidän sitä myös lämpimämpänä.

Jos tarvitaan oikein lämmintä, pistän villaa, muutoin fleeceä. Toisin sanoen villaa pakkasilla (ja nyt, kun päällä on vain vk-asu ja villahaalari) ja ei niin kylmillä säillä tarpeen mukaan fleeceä.

Meillä on kaupan villahaalarit (kivatit itse asiassa). On yks kudottukin, mutta suosin tota toista, koska on notkeampi ja "ohuempi".

Kumpaa nämä villaa käyttävät mieluummin käyttävät, sellaista "tavallista" villahaalaria, esim, Kivat vaiko sellaista merinovillahaalaria esim. Polarn o pyret? Kumpi on lämpimämpi ja kumpaa pukisit mieluummin lapselle ja mitä eroa niissä on? :)

Kiinnostaa tietää sillä itse pidän lapsella juuri tuota Polarn o pyretin ohutta merinovillahaalaria ja mietin onko tarpeeksi lämmin talvelle kun on niin ohut....

Kumpaa nämä villaa käyttävät mieluummin käyttävät, sellaista "tavallista" villahaalaria, esim, Kivat vaiko sellaista merinovillahaalaria esim. Polarn o pyret? Kumpi on lämpimämpi ja kumpaa pukisit mieluummin lapselle ja mitä eroa niissä on? :)

Kiinnostaa tietää sillä itse pidän lapsella juuri tuota Polarn o pyretin ohutta merinovillahaalaria ja mietin onko tarpeeksi lämmin talvelle kun on niin ohut....

Onko teillä myös Popin talvihaalarit? Sitten varmaan pärjää, ne ovat lämpimiä haalareita. Riippuu siis mielestäni haalarista (esim Reima ja Remu,ja Jonathan haalarit taas ovat kylmiä, Pop ja Ticket, sekä Minymo lämpimiä, kaikissa fleecevuori). Ja alle kerrospukeutumista, merinovillakerrasto ensin, sitten sisävaatetta ja villahaalari. Varmasti pärjää.

Yhteistyössä