Vilkkaiden 3-4vuotiaiden äidit!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelen

Vieras
Te, kellä on vilkas, jokapaikkaan ehtivä leikki-ikäinen. Totteleeko teidän lapsi jos hän on menny tekemään jotain ylimääräistä ja vieras aikuinen tulee ojentamaan häntä? Ihmettelin vaan kun kaverin ko. ikäinen poika ei totellut kun eräässä tilanteessa vieras mies tuli sanomaan että noin ei saa tehdä ja käski mennä pois. Oma rasavillini totteli välittömästi ja luikki äkkiä äidin luo, mutta kaverin poika vain tuijotti ylimielisesti miestä eikä ottanu kuuleviin korviinsa, jatkoi vaan samaa hommaa edelleen.

Tarkoitus siis nyt EI OLE arvostella kaverini lapsen kasvatusta tai käytöstä vaan aloin vaan miettiä että kumpi on yleisempää, totteleeko lapset vierasta tai ovatko tottelemattomia? TOivottavasti osasin ilmaista itseni niin, että joku tajuaa mitä ajan takaa...

yleensä vierasta totellaan oli tapaus kuinka kuriton hyvänsä, vierasta kun vierastetaan ja menee yleensä heti perille koska tilanne lapsesta yleensä hämmentävä eikä vieraalle uskalla niskuroida kun ei tunnen niin lapsi ei tiedä mitä tapahtuu jos ei tottele

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä vieraita ihmisiä pitäisi totella jos on eksynyt jotain pahaa tekemään :)

No niin mäkin aattelen ja omani ainakin tottelee vierasta melkeinpä paremmin kuin mua :D kai oon eläny jossain pullossa ku olin ihan äimänä ku kaverin poika ei tehny elettäkään lopettaakseen pahanteon kun hänelle vieras ihminen tuli komentamaan. Kun oon aatellu että kaikki muksut tottelee mukisematta ku joku vieras komentaa...

siis ihan jostain lehdestä repästy mut olen huomannut että toimii siis myös tosielämässä melkein aina, en ole kuin yhden tapauksen nähnyt jossa ei toimi ja lapsi oli kyllä autistinen... enkä siis yleistä ettei mahdollista että turha alkaa hämmentää

Alkuperäinen kirjoittaja Rain86:
siis ihan jostain lehdestä repästy mut olen huomannut että toimii siis myös tosielämässä melkein aina, en ole kuin yhden tapauksen nähnyt jossa ei toimi ja lapsi oli kyllä autistinen... enkä siis yleistä ettei mahdollista että turha alkaa hämmentää

No itse oon ko pojan kohdalla kyllä vähä pohtinu että voisko sillä olla adhd tai jotain. Poika nyt vajaa 4v ja todella mahdoton tapaus, vaikka vanhemmat mun mielestä osaavat kasvattaa lasta johdonmukaisesti ja jämäkästi.

Yhteistyössä