Viljoista

• Viestiketjun aloittaja Elli77
  • Ensimmäinen viesti
Elli77
Hei!

Meillä on nyt kokeiltu viljoista tattari ja hirssi, joista kumpikaan ei sopinut. Riisiä kokeiltiin jo aiemmin eikä todennäköisesti sovi, täytyy kyllä varmistaa vielä uudestaan.
Nyt olen miettinyt maissin kokeilemista: mitä maissijauhoja olette puuroon käyttäneet? Onko maissistakin ns. puhdasta versiota (kuten esim. hirssistä tuo Hollen hirssipuuro). Entäs tuo quinoa ja amaratti, onko väliä mistä hankkii? Mitä kaurapuuroa olette antaneet?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Mä olen tilannut quinoaa ja amaranttia sekä noita maissijauhoja Allermiinasta. Siellä ne osaa ainakin neuvoa noissa puhtausasioissa. Mä olen ostanut Kupiec maissijauhoa ja Makrobioksen maissijauhoa. Niitä saa varmaan kai jostain muualtakin, mutta me asumme täällä takahikiällä, joten nettishoppailu on yksinkertaisinta.

Moi Elli77!

Meillekään ei käynyt riisi eikä hirssi, mutta kaura yllättäen kävikin! Syödään Semperiä, se on puhdasta ja kaiken lisäksi helppo valmistaa (keittoaika 3 min). Tytön suurta herkkua!

Maissia kannattaisi ehkä kokeilla myös. Meillä maissi oli pitkään ainoa ruoka-aine joka kävi, ja seuraava joka löytyi, olikin tuo kaura. Jostain olen kuullut, että ovat jotenkin sukulaisia näissä allergia-asioissa...

Elli77
Kiitos kaikille vinkeistä!
Täytyykin lähteä käymään tuolla Allermiinassa tutustumassa vielä tarkemmin eri vaihtoehtoihin. Ei tullut mieleenkään, että olisi Tampereella...

Yhteistyössä