Viljaporsaan lihasuikaleet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tumpelo keittiössä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Keität, paistat tms.? Jos ovat maustamattomia, maustat ruokaa laittaessasi ja jos ovat marinoituja, käytät sellaisenaan. Niitä voinee käyttää esim. tortilloissa, pataruoissa, pizzan päällä, kastikkeissa, piirakoissa, keitoissa jne.

Mä oon ruskistanut suikaleet, heitelly sekaan milloin mitäkin mausteita (suolaa, mustapippuria, grillimaustetta, sipulia, valkosipulia, lihaliemikuutio riippuen fiiliksestä) sit lorauttanu sekaan purkillisen ruokakermaa ja antanu hautua n. 30-45 minuuttia. Tai sitten teen ihan perus ruskean kastikkeen johon laitan ruskistetut suikaleet.

Mä teen joskus kastiketta noista. Kuullotan sipulia, paprikaa, porkkanaa ohuen ohuina siivuina sekä valkosipulia. Ruskistan lihat. Lisään joukkoon mausteita, kuten vaikka valkopippuria, hivenen currya, soijakastiketta. Nesteeksi ensin vettä hiukkasen, haudutan ainekset siinä pehmeiksi ja lihan mureaksi. Perään purkki kermaa.

Tai sitten käytän samoja aineksia kermaa lukuunottamatta. Kohdassa "haudutus" lisään reilummin vettä, joukkoon riisiä kypsymään. Kun riisi on kypsää, on koko ruoka pehmeäksi hautunutta.