Vikingin kenkien huono laatu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt

Vieras
Onko meillä käynyt vain tosi huono tuuri vai onko Vikingin kenkien laatu pudonnut viime aikoina tosi paljon?

Esikoiselle (nyt 6v) ostettiin paljon viikkareita ja ne olivat aina tosi kestäviä ja hyviä kenkiä. Nyt kuopukselle on ostettu kolmet viikkarit, joissa jokaisissa on ollut ongelmia. Ekat ostettiin vuosi sitten vk-kengiksi. Kengistä kului päällys todella nopeasti ihan puhki ja vesi alkoi menemään läpi. Valitin mutta en koskaan saanut vastausta. Toiset ostettiin viime talveksi ja maaliskuussa oli jo toisesta kengästä pohja ihan irti, jouduttiin itse sitä liimaamaan. Kolmannet ostettiin täksi syksyksi kuukausi sitten ja nyt niistäkin on pohja irti!

Miten on mahdollista, kun käyttäjä on kuitenkin 2½-vuotias ja tosi rauhallinen tyttö. Kenkiä ei ole kuivattu patterilla tms. joka selittäisi pohjien irtoamisen. Ihan samalla tavalla on pidetty ja säilytetty, kuten kaikkia muitakin kenkiä mutta jostain syystä Vikingit ei nyt kestä. Pakko luovuttaa ja siirtyä toisen merkkisiin kenkiin.

Meillä kans yhet päästi vettä läpi oikein märillä keleillä, en viittinyt lopulta viedä valitusta loppuun saakka, soitin vain sinne kauppaan ja olis pitänyt kengät viedä takasi, jäi asia sitten siihen.

Meillä on ollut useampia Vikingin kenkiä. Yhdet olivat huonomman laatuiset; aukesi pohjan liimaus siitä varpaiden kärjestä. Ne lähetettiin valmistajalle, ja tulivat korjattuna takaisin.

Aika hauskaa -minäkin valitin suoraan maahantuojalle, kun pohja irtosi kenkien päällisestä eikä kukaan edes vaivautunut vastaamaan! Ilmeisesti laatu on tosissaan heikentynyt. Nyt kun merkki myy, niin laadusta voidaan näköjään tinkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Meillä on ollut useampia Vikingin kenkiä. Yhdet olivat huonomman laatuiset; aukesi pohjan liimaus siitä varpaiden kärjestä. Ne lähetettiin valmistajalle, ja tulivat korjattuna takaisin.

Muistatko vielämihin lähetit? Meillä siis aivan sama ongelma!

mä oon ostanu vikingejä aika läjän ja kertaakaa ei oo ollu valittamista.ehdottoman hyvälaatuisia kenkiä.Sen sijaan richterin(entinen elefant) kengät ei vaikuta omien kokemusten perusteella kovin kummoisilta

No näin kävi meilläkin, mutten jaksanut lähteä valittamaan. Typerä laiskimus kun olen :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Harmillista:

Mä vein ne ostopaikkaan, eli Citymarkettiin, ja sieltä lähettivät valmistajalle.

Mä vein ne ostopaikkaan, eli Citymarkettiin, ja sieltä lähettivät valmistajalle.

OK -mä olen ostanut noi meidän niin kaukaa, että en lähe sinne kiikuttamaan. Pitää vissiin soveltaa netistäjoku osoite -harmi vaan kun sähköpostiinkaan ei viitsitä vastata!

OK -mä olen ostanut noi meidän niin kaukaa, että en lähe sinne kiikuttamaan. Pitää vissiin soveltaa netistäjoku osoite -harmi vaan kun sähköpostiinkaan ei viitsitä vastata!

Mä sain Vikingiltä kyllä vastauksen, seuraavana päivänä heti...

Me ostettiin viime talvena ekat Vikingit ja ovat olleet todella hyvät. Kertaakaan ei ole ollut sukka märkä tai varpaat jäässä. Kengät on ulkoapäin ihan moitteettomassa kunnossa, pohjasta tietysti näkee, että niillä on ulkona kävelty. Ja nämä olivat lapsen ainoat talvikengät eli käytössä päivittäin.

Naapuri osti myös Vikingit, joista kului kärki puhki talven aikana. Kylmätkin kuulemma olivat pakkasten tullessa.

Ensimmäiset ostettiin kenkäkaupasta, jälkimmäiset Citymarketista. Ensin mainitut maksoi 89?, toiset kengät puolet siitä. Sitten alettiin katsomaan eroja. Ensimmäisenä huomattiin, että meidän kengissä kärki oli kumia, heidän kengissään sitä "mokkaa" tai vastaavaa. Kumi ei kulunut puhki, mutta se ohut mokkakangas kylläkin. Muuta eroa ei varsinaisesti löydetty, mutta kaiken kaikkiaan ne meidän kengät vaikutti jotenkin paremmin tehdyiltä kuin ne sittarin. Ja tänä talvena naapuri aikoo ostaa ne kengät kenkäkaupasta.

En väitä, että Citymarketin Vikingit olisi aina jotenkin huonolaatuisempia. Mutta ainakin meidän kohdalla se piti paikkaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
En väitä, että Citymarketin Vikingit olisi aina jotenkin huonolaatuisempia. Mutta ainakin meidän kohdalla se piti paikkaansa.

Cittarissahan on monenlaisia Vikingejä. Me ollaan ostettu "mokkaisia" ja kumisia kummastakin (ja ne, jotka hajosi, oli nimenomaan sellaiset missä kärki oli kumia), samoin karvavuorisia ja tekstiilivuorisia.

Cittarissahan on monenlaisia Vikingejä. Me ollaan ostettu "mokkaisia" ja kumisia kummastakin (ja ne, jotka hajosi, oli nimenomaan sellaiset missä kärki oli kumia), samoin karvavuorisia ja tekstiilivuorisia.

Aika jännä... ja me kun naapurin kanssa katsottiin, että ne kumiset ei varmaan mene missään olosuhteissa puhki :D . Eli se on vissiin sitten vähän arpapeliä, osuuko kohdalle priimaa vai sekundaa :/ . Mä kovin toivoisin, että nuo viimevuotiset goret vielä menis, mutta saapi nähdä... Sitten pitää lähteä "arpaostoksille" :D .

Aika jännä... ja me kun naapurin kanssa katsottiin, että ne kumiset ei varmaan mene missään olosuhteissa puhki :D . Eli se on vissiin sitten vähän arpapeliä, osuuko kohdalle priimaa vai sekundaa :/ . Mä kovin toivoisin, että nuo viimevuotiset goret vielä menis, mutta saapi nähdä... Sitten pitää lähteä "arpaostoksille" :D .

Puhki ne eivät menneet, mutta se kuminen kärki lähti aukeamaan yläosastaan, eli siitä varpaiden päältä. Liimaus petti. Vikingin edustajan mukaan se johtuu siitä, että valmistuksessa on liimaan jäänyt pienenpieniä ilmakuplia: joissain valmistuserissä oli sellainen ongelma. Vesi pysyi kyllä ulkopuolella silti.

Kaiken kaikkiaan oon ollut hyvin tyytyväinen Vikingin kenkiin :). Ja olen myös tyytyväinen siihen tapaan, miten he nuo kengät korjasivat ja myönsivät että niissä oli vikaa.

Meillä se kärkiosa murtui sivuilta. Saumat ratkes sivuilta. Pohjaan tuli iso kolo. Kokemuksia neljästä parista: kahdet talvikengät ihan susia, yhdet tyttöjen vaaleanpunaiset toppa-goret joissa nahkainen alareunus kestivät parhaiten. Kesälenkkarit ainoat joissa ei mitään vikaa (eikä ole goret). Mutta ei enää Vikingin talvikenkiä meille! Kuomat, Eccot ja kumisaappaat saa luvan kelvata!

MInä olen kans katsellut noita Vikingin gote-tex-kenkiä muksulle kun vaikuttavat ihan hyvilta ja Vikingin kumisaappaat ovat olleet loistohankinta taaperolle. Pitänee vissiin vaan olla jo kaupassa tarkkana ettei saa maanantaikappaletta.

Meillä myös kumiset henkäkaupasta/erikoisliikkeestä ostetut, jotka siis liimauksen osalta ovat pettäneet!

Yhteistyössä