Viking Line vai Tallink Silja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Zip"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

"Zip"

Vieras
Punaiset

vai

siniset, vihreät, pinkit jne. laivat?

Ja onko jokin tietty suosikki?

Itse suosin sinistä ja Silja Europaa. Tammikuussa matkansa aloittava Viking Grace tosin kiinnostaa myös, sekä Helsingistä seilaava Mariella..

[QUOTE="vieras";27365641]Itse olen lähdössä Silja Symphonylle maanantaina. :)[/QUOTE]

Me oltiin viikko sitten, mahtava paikka lapsiperheelle =) Tykkään kyllä Vikingeistäkin, ne ei ole enää sellaisia räkälöitä kuin 20v sitten.

On vaan niin mukavaa, kun lähelle lähtemällä pääsee "kauas". Laivalla on mukava ottaa pikkusta ryyppyä ja ruoka on niin hyvää. Eikä ole sen kalliimpaa kuin hotelliyö jossakin päin suomea.

Mariella on aivan hirveä läävä.

Siljalla Helsingistä ja mahdollisimman hyvä hyttiluokka niin voin lähteä. Ällöttää ne likaiset ja haisevat A-luokan hytit. Sitä huonommissa en ole edes ollut 20 vuoteen.

[QUOTE="Zip";27365720]On vaan niin mukavaa, kun lähelle lähtemällä pääsee "kauas". Laivalla on mukava ottaa pikkusta ryyppyä ja ruoka on niin hyvää. Eikä ole sen kalliimpaa kuin hotelliyö jossakin päin suomea.[/QUOTE]Ja mikä parasta, laivalla parisuhteet unohtuu, sormukset laitetaan taskuihin ja saa panna varattujen kanssa niin että laiva keinuu!

[QUOTE="minä vaan";27365885]Mariella on aivan hirveä läävä.

Siljalla Helsingistä ja mahdollisimman hyvä hyttiluokka niin voin lähteä. Ällöttää ne likaiset ja haisevat A-luokan hytit. Sitä huonommissa en ole edes ollut 20 vuoteen.[/QUOTE]

Mariallehan on kunnostettu ja remontoitu toisin kuin nuo Tallink Siljan Helsingin laivat, joita ei ole varmaan koskaan remontoitu.

[QUOTE="vieras";27365903]Ja mikä parasta, laivalla parisuhteet unohtuu, sormukset laitetaan taskuihin ja saa panna varattujen kanssa niin että laiva keinuu![/QUOTE]

Joo se oli hauskaa silloin joskus kun oli sinkkuna, niin varatut naiset ihan suli käsiin. Parhaimmillaan illalla ja yöllä yksi muija ja seuraavana päivänä vielä toinen :D

Oli kyllä paikat hellänä sen imemisen ja panemisen jälkeen.

Nykyisin reissulla maistuu lähinnä hyvä ruoka ja mukava istua hyvässä seurassa tai vaimon kanssa ihan kaksistaan.

En ole minäkään vuosiin ollut noissa a-luokan hyteissä paitsi jossakin firman pikkujouluissa. Ahtaita ja kulahtaneita.

[QUOTE="minä vaan";27365984]Ai onko? Koska? Kiinnostaa, kun olen siellä ollut joku 5v sitten ja oli aivan hirveä. Todellakin kunnostuksen tarpeessa.

Ja siksi suosin parempia hyttiluokkia koska ne on paljon siistimpiä.[/QUOTE]

Onhan nuo kaikki laivat pääsääntöisesti joka vuosi telakoituna, ja yleensä matkustajatiloista korjataan rikkinäiset kohteet, mutta mitään ei varsinaisesti uusita. Suuremmat telakoinnit on noin 5-10 vuoden välein jolloin voidaan vaikka rakentaa uusia tiloja tai vaikkapa vaihtaa kaikkien hyttien patjat..

nimim. "kantanut satoja ja satoja patjoja jätelavalle laivasta" :D

RCI:n Oasis of the seas on käymisen arvoinen :)

Ne promenadit laivojen keskellä on suomalaista keksintöä ja ensimmäisinä maailmassa ne on kaiketi toteutettu silja serenadella.

Meidän perheen suosikit on nuo Siljan laivat Helsingistä, juuri Promenadien vuoksi. Ja enemmän tykätään Symphonysta, tämä siksi, että siellä on lapsiperheet huomioitu noista kahdesta paremmin.

Yhteistyössä