Viking Gore tex -kengät

• Viestiketjun aloittaja viiviiiii
  • Ensimmäinen viesti
...
No minkälaiset kengät pitäis sitten ostaa kovia pakkasia varten. Just kaupassa kysyin, että käykö myös pakkasilla, niin myyjä vakuutti että tarkenee. Ja käy loskakelistäpakkaskeliin.

a.p.
Niin siis pitääkö nyt ostaa sitten vielä jotkut pakkaskengät? Ajattelin että noilla talvi -gore kengillä olis pärjännyt? Voiko niitä nyt sitten laittaa, jos pakkasta esim. -10 astetta? Kysyin myyjältä just LÄMPIMIÄ talvikenkiä ja hän ohjasi minut noiden luokse. Harmittaa jos nyt pitää vielä ostaa yhdet kengät kun nuokin oli aika kalliit.

a.p.
Kysyn vielä, että millaisia kenkiä siis käytätte lapsillenne pakkasilla? Itse kun olin lapsi niin oli "talvilenkkareita", mutta varmaan siitä kehitys mennyt eteenpäin.

"amanda"
Jos on lämminverinen lapsi voi pärjätä villasukalla ja gorekengällä. Kanadansaappaat, villavuorelliset nahkakengät ja kuomat ovat lämpimiä kenkiä.
Muista suihkuttaa ne goret sillä suoja-aineella niin ovat lämpimämmät.

"vieras"
Ehdottomasti Tepsut :) Goret on ennen kunnon lumia ja kovia pakkasia käytössä. Ehkä jonain talvena saattaa pärjätä Etelä-Suomessa, mutta kun on luvannut samanlaista talvea kun viime talvi, ni ei kyllä Goret riitä meiän hikivarpaallekaan..

No mikä niissä on sellaista ettei tarkene?

Tänään kävin sairaalareissun päätteeksi Cittarissa ja eihän siellä ollut meidän tytölle kuin semmoisia saapikkaita (ei mahdu käytössä olevat tuet ja ei ole mun mielestä tarpeeksi tukevat) ja sitten oli Viking Goret. Ostin semmoset ja ostin sitten pojallekin.

Vähän nauratti että ei oo totta- mä menen ja ostan tommoset mielipiteitä jakavat kengät nyt sitte.... oikeen goret :D

Mutta ei käynyt mielessäkään että olisin enää muualle lähtenyt, sen verran väsytti jo mua ja lapsosiakin.

häh
meil noi viking kore tex talvikengät
tarkoittaako ap jotain syyskenkä gore texsejä ettei muka tarkene

miten niin pakkasille ei oo gore texsejä tarkoitetettu ainakin noissa talvikengissä se on automaattisesti, ainakin niissä kalliimmissa

itse suosittelenn Superfit kenkiä, ei palele varpaat

a.p.
Alkuperäinen kirjoittaja häh;22469039:
meil noi viking kore tex talvikengät
tarkoittaako ap jotain syyskenkä gore texsejä ettei muka tarkene

miten niin pakkasille ei oo gore texsejä tarkoitetettu ainakin noissa talvikengissä se on automaattisesti, ainakin niissä kalliimmissa

itse suosittelenn Superfit kenkiä, ei palele varpaat
Niissä on kyllä sellainen karva siellä sisällä ja kyllä myyjä vakuutteli että tarkenee. Luulin, että ne olis talvikäyttöön. Mutta sitten kotona aloin epäillä, että tarkeneeko sittenkään jos pakkasta -10 - 20 astetta...

"vieras"
Kaksi talvea tyttö on mennyt Viking Goretexeillä (toki kaksilla eri kengillä.:)) ja hyvin tarkeni viime vuonnakin, vaikka mittari huiteli 20-30 astetta pakkasta. Eihän tuollaisilla keleillä olla edes ulkona, joten Viking Goret ovat mainiot ulkoilukengät.

Meillä on pojalla ollut joka talvi Vikingin gore tex -kengät. Koskaan ei ole varpaat palelleet, vaan näillä kengillä on pärjätty joka talvi oikein hyvin.

Itselläni on myös talvikäytössä gore tex -kengät, mutta viime talvena piti laittaa laskettusukat jalkaan, niin silloin ei varpaat palelleet. Ja nämä mun goret eivät ole edes talviversiot.

Jos puhutaan kovasta pakkasesta ja tarkoitetaan max 15 astetta niin uskon että viking goret hyvin riittää (on munkin muksulla sellaiset). Jos puhutaan 20-30 asteesta niin ei ne sinne ole tarkoitettu minusta. Kuumaveriset tarkenee vaikka millä kengällä :)

Huopikkaat, turkisvuoratut kengät, paksut toppakengät (esim sorelit) ovat todellisten pakkasten kengät. Sellaisissa kengissä varpaat kiehuvat loskakeleillä, mihin goretexit ovat pääsääntöisesti tarkoitettu.

Yhteistyössä