Viivanpaikka vaiko haamu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macy gray
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu mikä testi tuo on että onko niissä ylipäätään viivanpaikkaa. Ite sain samanlaisen kp 28 eli tosi haalee ja tuulimuna todettiin eilen. En toki sano että sulla ois samallalailla, toivotaan että vahvistuu uudessa testissä.

Apteekin oma on tuo testi ja tehty kp27/30-34 ja dpo13-14. Kerrottakoon vielä tässä samalla, että puikko on purettu testiajan jälkeen eli kuvakaan ei ole otettu heti testaamisen jälkeen. Vessan valossa en viivaa tuoreeltaan nähnyt enkä viitsinyt alkaa avaamaan, mutta se sitten jäi mieleen kummittelemaan. Testiajan jälkeen tutkailussa ei mitään järkeä ole (seuraava testi onkin digi), mutta tokihan tämmöistä asiaa täytyy ruotia. :D

Macy eikö sun dpo ole jo 14? Viivanpaikka tuo on ja apteekin oma antaa niitä, ei aina mutta toisinaan. Itse niitä saanut ja olen aivan varma ettei ole raskaudesta ollut kyse niinä kertoina. Kemiallisissakin olen saanut sillä testillä dpo12 tosi selvää punaviivaista plussaa testiajalla eli näyttää herkästi raskaushormonin jos sitä vaan pissasta löytyy.

Kokeile huomenna uudemman kerran samalla testillä niin voit verrata antaako samanlaista, vahvempaa vai negaa.

Ikinä en ole saanut apteekin omaan minkäänlaista viivaa, ennenkuin raskaana ollessa. Mutta noilla dpo:lla luulisi viivan olevan jo selvä haamu. Noissa on ekassa kuvassa ehkä jotain, mutta punaväriä ei kyllä.
Toki eihän kaikilla nouse hormoonipitoisuus samalain.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
oon linkittänyt kuviakin tänne apteekin omasta joka reagoi lh-huippuun selkeällä punaviivalla. Ja olen kokeillut sellaisilla kierron päivillä apteekin omaa kun ei ole varmasti ovista eikä raskautta ja olen saanut lilan viivanpaikan. Kaikkiin testeihin voi tulla viivanpaikka, jokaisessa testissähän on se testikohta joka on käsitelty reagoivalla aineella ja se saattaa tummua virtsan kuivuessa siihen tai virtsan epäpuhtauksista. Ainoa ero plussaan on se että viivanpaikka ei näy testiajalla ja on harmaa tai lila, ei punainen. Mulle pregcheck lähetti pari puikkoa ja kokeilin huvikseni n. viikkoa ennen ovista, niin vaan viivanpaikka tuli, "roskishaamu". Eikös apteekin testissä nimenomaan lue että 5min jälkeen saattaa näyttää väärää positiivista? Vai muistanko ihan väärin..

Ikinä en ole saanut apteekin omaan minkäänlaista viivaa, ennenkuin raskaana ollessa. Mutta noilla dpo:lla luulisi viivan olevan jo selvä haamu. Noissa on ekassa kuvassa ehkä jotain, mutta punaväriä ei kyllä.
Toki eihän kaikilla nouse hormoonipitoisuus samalain.

Esikoisesta apteekin oma näytti haamua menkkojen ollessa pisimmästä kierrosta laskettuna pari päivää myöhässä. Viiva oli selvä, mutta vähemmän kuin puolet kontrolliviivan vahvuudesta. Nyt on tosin ovulaation ajankohta irroituspiikin vuoksi suunnilleen tiedossa ja huomenna dpo:kin sen verran suuri, että viivan pitäisi olla selvä ollessani raskaana. Sen lisäksi että raskaushormonia erittyy yksilöllisesti, sitä myös erittyy virtsaan vaihtelevasti. Omalla kohdallani haalea haamuilu dpo14 tienoilla on aikaisemmin ollut merkki kemiallisesta tai sitten hormonia ei vaan jostain syystä erity virtsaan kunnolla vaikka hcg-taso veressä nousisikin normaalisti.

Hullua tämä pähkäily. Suhtaudun roskishaamuun kuin negaan, mutta jotenkin se laittaa ajattelemaan oireilua ihan eri tavalla. Toiveikkaammin. Onneksi olen jo huomenna viisaampi.

Pikkuinen12 > Pakkaus on jo poltettu, joten en voi ohjeesta tarkistaa mitä siinä lukee. Jotain sellaista siinä on mainittu, että testiä ei pidä lukea testiajan jälkeen, koska tulos ei ole luotettava. Kaikissa testeissä on joku vastaava maininta.

Taidan tosiaan hakea uuden apteekin oman ja testailla sillä. Teen sitten perjantaina sen digin, jos huomiseen puikkoon tulee selkeä viiva. Turhahan sitä kallista testiä on tuhlata, jos apteekin puikkoon ei mitään tule näkyviin.

Pikkuinen12 > Joo, keltarauhashormonithan mulla menee aika isolla annoksella ja on lupa lopettaa vasta toisen negatestin jälkeen. Eka testi tulee tehdä 14vrk Lugesteronin käytön jälkeen eli n. dpo15 ja toinen sitten parin päivän päästä. Nyt kyllä polilla sanoivat, että voin Lugeilla rauhassa vaikka joulun yli ja testailla vasta sitten. Niin kauaa en kuitenkaan malta odottaa, varsinkin kun tiedän piinailun kiristävän mieltä enemmän kuin tilanteesta selvyyteen pääseminen. "Viralliset" testipäivät olisivat olleet keskiviikko (tänään) ja perjantai, mutta dippasin tuon puikon miehen kommentoinnin seurauksena jo maanantaina. Hän siis sanoi käytökseni viittaavan raskauteen ja toivoi testin tekoa ennen joulua. Siitä sitten rohkaistuin vähän hätäilemään vaikka parin päivän odotus olisi ollut kohdallani viisaampaa.

Kloko2012 > Kaikissa testeissä näkyy vähintäänkin valkea viiva siinä kohtaa, johon testiviivan tulisi piirtyä. Rfsu:sta muistelisin, että siihen kuulemma tulee herkästi harmaa viivanpaikka. En kuitenkaan muista varmaksi eikä omaa kokemusta kyseisestä testistä ole.

Apteekin omasta ovat ammattilaiset sanoneet, että siihen tulee värillinen (punertava) viiva vain raskaushormonista, mutta itse en roskishaamuihin luottaisi. Ajatuksella on kuitenkin kiva leikitellä vaikka se ihan pöhköä onkin. Hailukoista viivoista on myös mahdoton sanoa onko se punertava vai enemmänkin lila. Tuossa omassa testissäni kuultavaa sanoisin punertavaksi, mutta luotettavahan se tulos ei ole. Eri asia olisi sitten, jos olisin purkanut puikon testiajalla, huomannut viivan ja ottanut kuvan. Kyllähän ne roskishaamut usein plussaksi muuttuvat, mutta taitaa olla negan todennäköisyys samaa luokkaa.

Taidan olla vähän tyhmä mutta siis kun on se ylempi viiva ( joka tulee aina ellei testi viallinen) sen alapuolella jos on punaista mutta ei näy selvästi päältä niin plussa ? Purkasin testit ja niissä oli punaista siinä kohtaa missä loppuu muovi tai mikä lie onkaa. Eli päälöä valoa vasten haalea mutta alla punaista aika paljon.

Taidan olla vähän tyhmä mutta siis kun on se ylempi viiva ( joka tulee aina ellei testi viallinen) sen alapuolella jos on punaista mutta ei näy selvästi päältä niin plussa ? Purkasin testit ja niissä oli punaista siinä kohtaa missä loppuu muovi tai mikä lie onkaa. Eli päälöä valoa vasten haalea mutta alla punaista aika paljon.

Se ylempi viiva on kontrolliviiva. Muovin alkukohdassa puolestaan voi näkyä punaista väriä ihan siksi, että jostainhan se väriaine lähtee liikkelle. Useissa liuskoissa näkyykin siinä teipin alla punaista, mutta se ei tarkoita mitään. Vain testiviivan kohdalle piirtyvä viiva merkitsee, mikäli tulee esiin testiajalla. Testiviivan paikka (etäisyys kontrolliviivasta) selviää katsomalla ohjeissa löytyvää kuvaa. Yleensä ohjeessa on kuvat + ja - testeistä sekä epäonnistuneista. Joissakin testeissä viivat ovat aika lähekkäin ja toisissa väli on aika suuri.

Itse olen paljon käyttänyt tuota Apteekin omaa ja Prisman / Cittarin Pregcheck -testiä, jotka ovat samalta valmistajalta ja saman näköisetkin. Selkeissä negoissa on mulla viivanpaikka ihan vain valkoisena kuultava, mutta joissakin on sitten hieman jotain väriä. Kaikki tuskin ovat viitanneet kemialliseen, sillä osassa viiva on tullut esiin vasta testiajan loputtua eli kyse on jonkin epäpuhtauden tms aiheuttamasta värjäymästä. Silloin viiva on ollut mielestäni harmaa. Tuo punertava väri aiheuttaa pähkäilyä ja lisää jännityskierroksia vaikka ei välttämättä mitään merkitse sekään.

macy mä uskoisin mitä testin käyttöohjeessa sanotaan. Eiköhän valmistajat ole aika hyvin tutkineet miten testit reagoi testiajan jälkeen ja siksi laittaneet sen infopaukun pakettiin mukaan. Useinhan roskishaamut toki oikeiksi plussiksi muuttuu mutta niitä onkin tehty jo dpo9-10 paikkeilla. Ja sitten dpo11-12 tulee jo haamuplussaa testiajalla.

Pikkuinen12 > Joo, toki. Tässä nyt ei kuitenkaan tiedetä onko tuo viiva ollut tuossa jo testiajalla, sillä ikkunan läpi ei haaleat viivat näy enkä sitä heti purkanut. Sehän tässä katsos kutkuttaakin. Tosiasia on myös se, että raskaushormonia erittyy pissaan yksilöllisesti eikä kaikilla näy normaalikaan raskaus ainakaan haaleaa haamua kummemmin vielä menkkojen ollessa pari päivää myöhässä. Ei välttämättä silloinkaan, kun käytössä on herkkä testi. Kokemusta on.

Minusta tuntuu, että nuo pissatulehdusoireet ja keskenmenon pelko nyt kiukuttaa sinua. Aistin negatiivista fiilistä tekstistäsi. Voimia tilanteeseesi ja pikaista toipumista! Toivottavasti se plussakin osoittautuu kestäväksi.

mullekkin on useamman kerran apteekin oma antanut selkeitä viivanpaikkoja. toinen testi joka myös antaa viivanpaikat jo testiajalla on sofi one step liuskamallin raskaustestit.

toivotaan kuitenkin että macy gray, että seuraava testi antaisi plussan :heart:

macy joko testasit uudemman kerran? :) Pissitulehdus ketuttaa kyllä, mutta keskenmenon pelkoa ei ole kun testasin jo illalla tyylipuhtaan blancon ja raskausoireetkin lähti eilen. Vuotoa vain odottelen vielä, toivon ettei paljoa viivästy. Sinänsä en pettynyt kun tiesin että näin käy kun viivat ei vahvistuneet lainkaan. Sama juttu ollut edellisissäkin kemiallisissa, apteekin oma vahvistuu vähäsen mutta liuskojen viivat pysyy samana haamuna. Ja raskausoireet on jotenkin vahvempia heti, toisin kuin normaalissa raskaudessa. Mistähän sekin johtuu.

Harvinaistahan se on ettei dpo14 hormonipitoisuus ylitä virtsassa kahtakymmentä ja näkyisi testiajalla, muttei mahdotonta tietenkään. Usein vaan tosi hidas hcg nousu viittaa kemialliseen, tuulimunaan tai kohdunulkoiseen joten siksi en itse ainakaan viitsi valaa turhaa toivoa jos joku myöhäisillä dpoilla saa roskisviivaa. Mun mielestäni se ei olisi reilua.

Jos saat tänäänkin selvää viivasta testiin, kannattaa ehkä sitä digiäkin kokeilla samaan näytteeseen. Se nyt ei ainakaan anna sulle viivanpaikkoja tai roskishaamuja :D Vaikka eihän digikään pysyvää raskautta lupaa, mullakin se plussaa kemiallisissa ja jotkut saaneet viikoiksi 2-3 vaikka vuoto alkanut parin päivän päästä. Herkästi näyttää raskauden mutta myös kemiallisen raskauden.

Yhteistyössä