Viittä vaille vuosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Osa 2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no ensinnäkin äskeinen kirjoittamani viesti katosi taivaan tuuliin, täällä koneet ja yhteydet taas tökkii...
Ja niin kyllä tökkii kaikki muukin! Menkathan ne sieltä sitten tulivat, voi plääääähh. Toisaalta ei tunnu miltään, mutta toisaalta taas ihan tosi paljon raivostuttaa. Vaikka niin halusin uskoa, että se suolaveden ruiskuttelu munatorviin ja siihen yhdistettynä seksi JUURI OIKEAAN AIKAAN olisivat tuottaneet tulosta. Pöh. Kaikkea sitä. Onhan tässä kokemusta jo takana... Onneksi kuitenkin tutkimukset on jo aloitettu, niin että jotain selvyyttä varmaan asioihin saadaan muutaman viikon päästä viimeistään - tuntuu kamalan pitkältä ajalta. Ja nyt muakin alkoi jännittää se simppanäytteen tulos!
Ohhoijakkaa, pitäisi kehittää jotain todella railakasta tekemistä viikonlopuksi, ettei jäis junnaamaan näihin aatoksiin. Toivottelenkin jo nyt hyvää viikonloppua kaikille, huomenna tuskin pääsen koneelle koko päivänä! Maanantaihin!

Tiedä sit siitä oviksestakaan... Ne lupaavat oireet vähän tyssäs. Paskat varmaan mitään ovista ole. No, en nyt jaksa stressata siitä, touhutaan minkä jaksetaan ja loppuun ei voida vaikuttaa.

Muuten, mulla on semmonen työ, että hiljaisina hetkinä voin vallan rauhassa surffata ja tehdä mitä lystään. Kunhan olen siinä paikallani odottamassa seuraavaa asiakasta ;)

Heippa! En olekaan aikoihin ehtinyt kirjoitella. Vauvaa ei näy täälläkään päin... Nyt olen sentään saanut hävitettyä stressin vauvanteon suhteen. Välillä se tulee mieleen, mutta esim. tässä ja viime kuussa en enää edes laskenut otollisia päiviä. Kaipa sitä jotenkin on alkanut jo luovuttamaan. Tai sitten mietteet on niin kiinni tuossa koiravauvassa, jota olen hoivaillut ;).

Ovin tuli ja meni, nyt on kp16. Terot aloitin eilen kahden kuukauden tauon jälkeen. Jos ne nyt sais aivot heräämään lapsentekoon :). Mulla on kotona teroja vielä ensi kuuksi, ajattelin syödä ne ja sitten varailla lääkärille aikaa jos tulosta ei näy... Johan tässä on vuoden päivät yritetty. Katselin juuri kalenterista, että jätin pillerit pois 23.8.04.

Plussaonnea kaikille! Onkos tästä ketjusta kukaan vielä raskautunut?

Heipsansaa ja hauskaa lauantaita!
Flunssa on taltutettu! Tänään varmaan joku kp 22, kalenteri hukassa...ensi viikolla pitäis alkaa vuoto, paitsi mulla on tunne et tästä kierrosta tulee ihan yliylipitkä!
Ja hassua et vaikka en saanut ovista tikutettua (tikutin pvät 14-20) niin multa kummiskin tänään on tullut semmoiset limat(limatulppa) kun tulee silloin kun ovis päättyy..no oli miten oli hommailut jäi kuitenkin koko viime viikolta pois mun sairastelujeni vuoksi. Et semmost tänne!
Hannamari kyseli tosssa et onko joku jo onnistunut raskautumaan tästä kierrosta...valitettavasti ei! Ei ainakaan mun tietääkseni...kyllä plussat otettaisiin semmoisella riemulla tässä ketjussa vastaan ettei jäis huomaamatta!
No toivottavasti joku pian tuo niitä ilouutisiakin, niin saadaan kaikki ammentaa toivoa siitä!

Uusi viikko uusi kujeet!
Ja kyllä tosiaan olisi kiva saada joku plussa tähänkin ketjuun! Pitääkö kohta muuttaa ketjun nimi ""Viittä vaille 1,5 vuotta"" -yrittäneet...

Nyt kyllä kerron sellaisen uutisen, että itsellä meni hetki ihmetellessä. Niistä testeistä, kun molemmat mieheni kanssa niissä käytiin. Perjantaina mies sai kuulla, että hänen siemennesteessään ei ole yhtään ainoata siittiötä - -

- - että näin...

Tähänkö se sitten kaatui? No ei välttämättä, jos saadaan tarkempien tutkimusten kautta vielä selville, että siittiöitä syntyy esim. lisäkiveksissä, josta niitä voi jollain ohutneulamenetelmättä ""kalastaa"", ja sitten ne voidaan ruiskuttaa minuun tai koeputkessa yhyttää minun munasoluun.

Mutta eipä juuri hymyilytä, ei. Vaikka huumorilla koetettiin asiaan suhtautua, tiedän, että on se kova paikka miehelle - noin yleisestikin varmaan, eikä vain tämän oman mieheni kohdalla. Tuntuu, että kaikki kaverinsa kyllä siittävät vaimojaan jatkuvasti...

Omista koetuloksistani en tiedä vieläkään mitään, eivät ole valmiit.

ONKO KOKEMUSTA ETTÄ MIEHEN SIMPPANÄYTE OLISI JONKUN TILAPÄISEN SYYN TAKIA HUONO? TILAPÄINEN STRESSI, KUUME TMS.?? ETTÄ UUSI NÄYTE VÄHÄN AJAN KULUTTUA OLISI PAREMPI? Onko otettu heti parin viikon sisällä uusi näyte vaiko vasta esim. kuukauden parin päästä???

Päässä risteilee vain kysymyksiä, vastauksia niin vaikea löytää.

Hyvää viikkoa teille - on se hiton hyvä että voi käydä vähän päästelemässä höyryjä pihalle, tälleen äänettömästi, kun töissä ei oikein voi ääneen tuskailla. Vaikka mikäs olisi sen veretseisauttavampi kahvipöydän keskusteluaihe kuin tämä :/

Heipsankekkaa ja hauskaa alkanutta viikkoa!

Voi Hektikko, olen pahoillani tosta teidän simppa tilanteesta!
Mä lueskelin joku aika takaperin tuolta lapsettomuus otsakkeen alta juttuja ja sielä oli puhetta että kun mies oli lopettanut tupakan polton oli simppatestien tulokset pompanneet normaaliksi (tosin en muista mikä oli alkutilanne siittiöiden kohdalla). Mut polttaako sun mies?
Sanoivatko lääkärit miten teidän kannattaa jatkaa tässä tilanteessa?? Ehkä ei vielä kannata heittää kirvestä kaivoon, tiede on niin mahtavaa tänä pvänä että kaikki voi olla vielä mahdollista tiedettä apuna käyttäen!
Jokatapauksessa voimia teille!

Voi Hetikko, olen todella pahoillani teidän tilanteestanne. Mutta kuten sanottua, lopullista tuomiota ei voida antaa kuin vasta 2 näytteen jälkeen. Eli nyt miehelle terveemmät elämäntavat (tupakka ja alkoholi pois) ja muistaakseni e-vitamiini ja sinkki olivat tärkeitä siittiöiden rakennusaineita. Joten niiden popsiminen saattaisi auttaa.

Muistaakseni uusi näyte esim. muutaman kuukauden tai puolen vuoden päästä on ollut oikea ajankohta uudelleenmääritykselle.

Syynä tuohon tulokseen saattaa tosiaan olla myös se, että johdot ovat tukossa. Tai miehellä voi olla suonikohjuja kiveksissä. Silloin juuri tuo suoraan kiveksistä siittiöiden kalastelu tulee kyseeseen. Tsekkaapa sivu

http://groups.msn.com/lapsettomuus/siemennesteanalyysi.msnw

Tuolla sivuilla on myös miestenkin käymää keskustelua aiheesta.

Voimia, jaksamisia teille. Itse odotan kauhulla torstaita, kun pitäisi soittaa myös simppa-analyysin tuloksia. Mies lähti aamulla ulkomaille työmatkalle, palaa vasta perjantaina, kun ovis on ehkä jo ohi...

No niin, lisää siemennesteanalyysin tuloksia. Tuli tänään postissa. Miehelläni on teratozoospermia. Eli: normaalimuotoisia siittiöitä on vain 7 % (viitearvo <15 %). Näistä epänormaaleista suurin ongelma on se, että siittiöillä on epämuodostunut pää. Tarkoittaakohan tämä sitä, että ne eivät pysty porautumaan minun munasoluni sisään?

Toinen ongelma on se, että sperman viskositeetti on alhainen. En tarkalleen tiedä, mitä se tarkoittaa, mutta luulen, että sperma on liian nestemäistä, jolloin se valuu pois minusta liian aikaisin!

Ei tässä nyt oikein kattoon hypitä. Vaikka kaikilta muilta osin se onkin OK. Määrä on hyvä (324 milj.), samoin liikkuvuus (suoraan eteenpäin liikkuvia 44 %). Mutta se muoto. Torstaina on se soittoaika lähettäneelle lääkärille, mielessä pyörii iso kysymys: mitäs nyt?

Mieheni kuitenkin laskeskeli, että kun kerran määrä on iso, niin siinä on kuitenkin paljon myös normaaleja. Auttaisikohan sperman pesu ja inssi meitä nyt? Isoja kysymyksiä!

Hei VVV-läiset.

Olen jonkin aikaa lukenut ketjuanne silloin tällöin, piti itse asiassa kirjoitellakin tuossa heti alussa kun perustitte tämän, mutta sitten tuli kesälomat ja kaikenlaiset kiireet minkä takia asia jäi. No, nyt liittyisin ihan mielelläni mukaan seuraanne jos vapaita paikkoja vielä löytyy :)

Omenan elokuinen (hauska) kirjoitus kun liittyi porukkaan kuvasi niin hyvin mun omiakin ajatuksia että alkoi tuntumaan siltä, että ehkä kuulun enemmänkin tällaiseen porukkaan kuin viikkojännäketjuihin? Kuitenkin näistä asioista on niin vaikea jutella ystäville kun ei oikein tiedä kenelle sanoisi ja mitä, että silleen ois kai helpompi kirjoittaa tänne. Ja jos tämä tilanne jatkuu tai mahd. tutkimuksissa löytyy jotain häikkää, niin tässä vaiheessa jollekin on pakko päästä purkamaan fiiliksä ettei tarvi itekseen miettiä päänsä puhki.

Pikaesittely on varmaan paikallaan. Ollaan miehen kanssa n. kolmekymppisiä, onnellisesti naimisissa, molemmat töissä, ihana koti, paljon ystäviä ja harrastuksia jne. Eli puitteet kunnossa. Ja tosiaan tuossa toukokuussa kun VVV perustettiin oli meilläkin viittä vaille vuosi yritystä takana, nyt sitä on jo vuoden verran. Mitään tutkimuksia ei ole tehty (vielä) ja tähän mennessä ollaan menty enemmän tai vähemmän TJOT.

Tämän ketjun rohkaisemana olen nyt päättänyt mennä gynekologin juttusille. Muutenkin pitää tehdä ""vuosihuolto"" ja samalla ajattelin että ehkä siellä voitaisiin tehdä jotain muitakin tutkimuksia, katsoa veriarvoja tms?... Ei muuta kun aikaa varaamaan. Pelkään kuollakseni, että minusta (tai miehestä) löydetään joku vika, mutta toisaalta tämä epätietoisuuskin alkaa nyt tässä vaiheessa rassaamaan vähän. Niin turhauttavaa. Saa nähdä mitä gynekologi sanoo ja minkälaisia tuloksia sieltä tulee, että pitääkö sitten miesparka lähettää jonnekin tutkimuksiin kanssa vai mitä tapahtuu... Olisin niin toivonut, että tärppi olisi tullut vuodessa ihan itsestään ja ettei asiasta tarvisi alkaa ottamaan stressiä :/

Voisin kirjoitella lisää joku toinen päivä, ottaa osaa galluppeihin ja sellaisiin. Sen verran ajattelin vielä sanoa, että Hektikolle ja Rizzulle (jos oikein muistan) paljon tsemppiä ja voimia! Saa nähdä onko sitä pian itse vastaavanlaisessa tilanteessa.

No, mutta toisaalta onhan tässä nyt pakko tulla väliin jotain positiivisiakin uutisia itse kullakin!

Rizzu, arvaa olenko monena päivänä töissä surffannut netissä ja etsinyt kaikilla mahdollisilla hakusanoilla tietoa tästä aiheesta ja sen vierestä... Käypä säkin etsimässä tietoa, se selkiyttää ajatuksia, vaikka sanotaankin että tieto lisää tuskaa, niin mun kohdalla kun tietoa ei ole juurikaan muutenkaan niin kyl se auttaa.

Eiks toi alhainen viskositeetti meinaa just päinvastaista, että sperma on liian paksua? jolloin se paksuus ja tahmeus estää jonkin verran simppoja liikkumasta ihan normaalisti? voin olla väärässäkin. Jos jolla kulla muulla on parempaa tietoa niin hihkaiskoon!

Meillä on nyt se tilanne, että heti kun saadaan mun verikokeen tulokset, voidaan varata uusi aika lääkärille, jonka kanssa sit katsotaan, miten tästä eteenpäin. Kaipa miehellä voisi olla edessä koepalan ottaminen kiveksistä ja sen tyyppisiä toimenpiteitä.

Se meinasikin eilen illalla hermostua, kun sanoin, mitkä kaikki asiat voi heikentää sperman laatua ja simppojen kehittymistä. Joku kysyikin polttaako mieheni - no polttaa, mutta ehkä noin neljäs- tai viidesosa-askin illassa! Eikä ole polttanut kuin vasta noin 8 vuotta, eli ei siis koko ikäänsä, niin jotenkin meidän mielestä se tupakointi ei voi vaikuttaa niin, että ei yhtään siittiötä ole olemassa. Jotenkin en usko siihen. Mutta ainahan se auttais, jos pahan tavan voisi jättää poiskin, kun ei kerta ole tuon vakavammasta pössyttelystä kyse. Lähinnä se on sellasta fiilispohjaista hommaa, ei niinkään riippuvuudesta johtuvaa.

Sitten en muista sitä, että saunottiinko meillä lähes joka ilta sillä viikolla, kun mies näytteen kävi antamassa. Sekin voi haitata... Mutta ei hitto, en mä kyllä tuohonkaan usko.

Rizzu, olihan tuo teidän tulos kuitenkin huomattavasti enempi toivoa herättävä kuin tää meidän. Kyllä tälle asialle on jo naurettukin, pakko repiä huumoria ettei ihan hulluiksi tultaisi.

Tsemppiä meille kaikille ja meidän ihanille miehille :)

Ja kun tuosta huumorista oli puhe:
äsken kahvihuoneessa huomasin, että meille oli ostettu uusi paketti princess -teetä, tiedättehän sen teen jossa on mukana niitä elämänviisauksia...
Minä innokkaana avaamaan uutta pakettia, otin paketista summan mutikassa yhden teepussin, ja tällainen viisaus siitä löytyi:
""Ei niin pientä putkea ettei keskellä reikää.""
Siis voi herran jumala, kun meinas yhtäaikaa naurattaa ja itkettää - työkaverit ihmetteli että olikos noin hauska juttu että vedet tulee silmistä... oli tosiaan. Osui ja upposi ;)

Hei Hetikko!

Kyllä on kuule netissä vierähtänyt työpäivästä tunti jos toinenkin etsien kaikkea mahdollista tuosta tuomiosta. Viskositeetti-juttu on hieman epäselvä, toisaalla sanotaan, että alhainen tarkoittaa liian juoksevaa ja toisaalla, että liian tahmeaa. Otapa siitä selvää... Ehkä lääkäri kertoo huomenna.

www.verkkoklinikka.fi-osoitteesta löytyi paljon kysymyksiä maamme huippulääkäreiltä liittyen esim. juuri lapsettomuusongelmaan. Luin sieltä kaikenlaista, sain tietää esim. siittiöiden pesusta, inssistä jne.

Mutta hyvä, että teiltäkin löytyy huumoria tähän asiaan. Tuo Princess-teepussijuttu oli huippu! Ja tuollaisen tuloksen jälkeen varmasti asiat alkavat edistyä hyvin. Emme mekään nyt kirvestä ole vielä kaivoon heittäneet. Ennuste voi olla ihan hyväkin pienten hoitojen jälkeen. Inssi on kuitenkin vielä aika ""kevyt"" hoito, kun ei tarvita mitään munasolujen keräämisiä tms.

Katsotaan rauhassa. Tsemppiä meille kaikille!

Hitsi miten huonoja uutisia teillä :( Mutta toisaalta, hyvä se on tietää missä mennään ettei aina tarvi elätellä niitä turhia toiveita! Ja nythän voi sitten alkaa miettiä konkreettisesti jatkoa, että miten tästä eteenpäin etenee. Jaksamista teille.

Täällä ei mitään uutta. Vähän veikkaan, että ovis jätti tosiaan tulematta. Nyt vaan ootellaan, että venyykö kierto. Kolmen viikon päästä on se ultra-aika. Vähän masentaa muttei paljoa. On taas muuten kuitenkin ihan kiva fiilis. On se laiva + bileitä tulossa vähän siellä sun täällä :) Ilma vaan on aika hirvee, toivottavasti vähän paranee niin mielikin piristyy!

Helou ja sateisen harmaata torstaita...onneksi huomenna on jo perjantai.
Omasta navasta sen verran että tänään on siis
kp 28/~28-34...eipä tunnu että menkat alkaisi ihan pian. Kuten jo aikaisemmin arvuuttelin että kiero venähtää ovuloimattomuuden/myöhäisen oviksen takia tonne ensi viikkoo. Toivon tietenkin ettei alkais ja tulis se plussa uutinenkin vihdoin ja viimein, mutta enpä jaksa siihenkään uskoa. Väsyttää sais toi ilma kirkastua että jaksais olla pirteempi!

Karpalolle kuuluu suoraan sanottuna huonoa. Elämässäni on tapahtunut surullisia asioita ja edessä on vielä pitkä ja kivinen polku... Saan onneksi ammattiapua, että pysyn järjissäni.

Vauva-asiat ovat olleen ihan viimeinen juttu, mitä mielessäni on viime aikoina ollut. Kp tänään 27/28, katsotaan nyt sitten pamahtaako tässä vielä positiivinen raskaustesti eteen kaiken muun härdellin lisäksi... Menkkoja mä tässä kyllä odottelen, en ole edes uskaltanut ajatella sitä vaihtoehtoa, että olisin raskaana.

Clomit jätän väliin ainakin tulevassa kierrossa, mieskin on just ovisviikolla reissussa, siinäkin mielessä olis turhaa clomeja popsia. Eikä tässä oikein muutenkaan seksi jaksa innostaa. Teroja ajattelin kuitenkin syödä, pysyy kierrot ainakin kondiksessa. Tämmöisen stressin alla varmasti heittäisivät häränpyllyä ilman apuja!

Että semmosta. Palaillaan astialle ja tsemppiä kaikille!

Ja sorry nyt tämmönen omanapa-viesti...

Lääkäri-kuulumisia: gyne ei ollut ollenkaan sitä mieltä, että tuo siittiöiden huono laatu olisi aivan kamala este meidän raskautumiselle. Kehotti vielä yrittämään ""luomuna"" ennen kuin lähdetään insseihin yms.

Mutta sain nyt luget avuksi siihen, kun valitin, että luteaalivaiheeni saattaa olla liian lyhyt. Hän sanoi, että OK, kokeillaan niitten avulla muutama kuukausi ja sit jos ei ala tulosta tulla, niin siirrytään inssiin (ja mahd. sitä ennen munatorvien aukioloultra). Saamme siis lähetteen joko yksityiselle tai sitten julkiselle, valintamme mukaan. Mietimme asiaa miehen kanssa viikonloppuna. Huomenna haen sen luge-reseptin. Toivottavasti ehdin alkaa syödä niitä jo tästä kierrosta, tosin en ole ovista bongaillut, kp on tänään jo 15.

Heissan.
Joo-o, saisipa nämä kylmät tuulet lakata puhaltamasta, minäkin olen ihan jäässä täällä töissä, toivottavasti en ole tulossa kipeäksi. Minä olen aina tykännyt syksystä ja talvesta, mutta tätä välivaihetta en siedä, sitä että aina on jalat märät ja vääränlainen vaatetus päällä. Talvi saisi tulla yhtäkkiä, tulisi kerralla kylmä että sateet tulisi lumena eikä vetenä saati sitten räntänä. Tässä vuodenajassa on tosin jotain hirveän humoristista, kun katsoo ihmisiä jotka kärvistelevät ulkona sateessa ilman mitään sateensuojaa, ilmeet on niin kurttuisia, ja syksyiset puiden lehdet kieppuvat tuulessa niin iloisesti, että oikein ihmetyttää, miten ihminen jaksaa olla niin nyrpeä.

Mutta, kuten täällä olemme toisiltamme kuulleet, elämässä on niin monenlaisia asioita, jotka saavat kulmat kurttuun ja suupielet alaspäin, ettei paljoa ympärillä olevaa kauneutta tai hauskuutta huomaa, eikä jaksa huomata eikä tosiaan kiinnosta. Se on kurjaa, jos epäonnistumisia ja kolhuja tulee paljon ja peräkkäin, kyllä siinä helposti ihmislapsen psyyke on kovilla. Voimia sulle, Karpalo, kaikkeen myllerrykseen - kyllä sinä sieltä vielä nouset!

Omasta navasta sen verran (taas), että sain tänään omat verikoetulokseni. Molemmat sekä prolaktiini että progesteroni olivat normaalit. Varattiin sitten uusi aika lääkärin luokse. Toivottavasti miestäni sitten voitaisiin jotenkin auttaa, kaipa se lekuri selvittää meille ne vaihtoehdot, jotka seuraavaksi olisivat järkevintä tutkia ja tehdä.

Kävin huvikseni lueskelemassa tuolla Lapsettomuus -palstalla juttuja... Tulin äkkiä pois, kun en vielä voi ajatella tästä asiasta niin fatalistisesti, että tämä kerta kaikkiaan olisi lopullista - kun ei tosiaan vielä tiedetä kaikkea eikä olla kokeiltu kaikkia keinoja. Mutta kaikenmaailman keinohedelmöitykset ynnä muut - enpä ikinä eläissäni olisi uskonut, että itselle tämä lisääntyminen olisi näin vaikeata, eikä tässä vielä kaikista vaikeinta olla edes nähtykään.

Vaikka vakaasti päätin sen simppatuloksen jälkeen, etten ala tikuttamaan tässä kierrossa, niin tänään kuitenkin aloitin taas. Täytyykin pitää ovisasiat omana tietona nyt ja koettaa saada mies peiton alle ihan muina naisina... (tänään kp8). Muulloinkin kuin oletetun oviksen aikaan.

Nyt keksin, SYKSY-GALLUP: Oletteko aloittaneet tai aiotteko aloittaa jonkun uuden harrastuksen tänä(kin) syksynä?

Mulla taitaisi kallistua johonkin liikunnalliseen suuntaan, kiinnostaisi päästä pelaamaan sählyä johonkin porukkaan. Sellaiset älylliset harrastukset saa tälle syksyä jäädä väliin, työssä saa rassata päätään henkisillä asioilla että se riittää. Sulkapallokin ois pitkästä aikaa tosi nastaa.

SYKSYINEN HARRASTUS-GALLUP: Oletteko aloittaneet tai aiotteko aloittaa jonkun uuden harrastuksen tänä(kin) syksynä?

Mulla taitaisi kallistua johonkin liikunnalliseen suuntaan, kiinnostaisi päästä pelaamaan sählyä johonkin porukkaan. Sellaiset älylliset harrastukset saa tälle syksyä jäädä väliin, työssä saa rassata päätään henkisillä asioilla niin että se riittää. Sulkapallokin ois pitkästä aikaa tosi nastaa.

""Se on kurjaa, jos epäonnistumisia ja kolhuja tulee paljon ja peräkkäin, kyllä siinä helposti ihmislapsen psyyke on kovilla. Voimia sulle, Karpalo, kaikkeen myllerrykseen - kyllä sinä sieltä vielä nouset!""

Kiitos tsempistä, sitä todella tarvitaankin :)
Ehkäpä olen nyt vähän turhan herkkä takertumaan jokaiseen sanaan ja lauseeseen, mutta sen verran on pakko kertoa tilanteestani, että itse en siihen ole millään tapaa voinut vaikuttaa (voi kun olisinkin, niin asiat eivät olisi näin hullusti!). Kyse siis ei ole omista tekemisistä tai tekemättä jättämisistä, epäonnistumisista tms. Mun niskaani on läheisen ihmisen toimesta heitetty nyt niin kasa p*skaa, ettei sitä oikein kukaan voi käsittää. Mutta hetkeäkään en ole epäillyt, ettenkö tästä selviäisi. Koville se ottaa, mutta silti.

Harrastus-gallupiin vastailen: En ole mitään uutta harrastusta aloittanut, mutta ratsastamassa käyn taas pienen kesätauon jälkeen. Lenkkeilyäkin taas aloittelin (oli jäänyt vähälle), mutta tää tilanne on nyt ollut sellainen, että se on taas jäänyt vähemmälle. Jospa tässä pian sen verran pääsisi jaloilleen, että jaksaisi/uskaltaisi lähteä kävelylle....
Mä olen hirveän huono aloittamaan mitään harrastuksia, tykkään mennä silloin kun itsestä tuntuu hyvältä ja mua alkaa ahdistaa, jos kalenteriin on buukattu liikaa ""pakollisia"" ja säännöllisiä menoja. Ratsastustunti kerran viikossa on ihan ok ;)

Ja vielä oma napa:
Kp28/28, mitään oireita ei ole puoleen eikä toiseen......

Huomenta! Kävin hakemassa nyt lugesteron-reseptin, annostus oli 200 mg aamuin illoin emättimeen. Kuinkahan ällöttävästi se vuotaa ulos sulaessaan... Lääkärille lähetin jo sähköpostiakin, sillä hän ei ollut merkinnyt kapseleiden käytön lopetuspäivää, jos ei tärppää. Jään odottelemaan vastausta.

Mutta gallupiin: Kävin kokeilemassa uutta jumppalajia, BOSUa toissapäivänä. Tehokas oli jumppa! Siinähän on apuvälineenä jumppapallon puoliska, jonka päällä pompitaan, tehdään punnerruksia, vatsalihaksia jne. Ja sitä voi käyttää molemmin päin. Siitä sana bosu (both sides up). Mutta luulenpa, että en mene toiste, sillä se oli ilmainen tutustumisjumppa enkä ehkä aio sinne liikuntakeskukseen jäsenyyttä ostaa. Mutta liikuntaa tulee harrastettua muuten. Olen koukussa bodypumpiin! Vaikka aloittaminen kesäloman jälkeen on aina hankalaa. Olis tarkoitus saada ehkä 5 kiloa pois, 1 kilo on nyt lähtenyt... Aika huono saalis.

Sen sijaan muun moiset harrastukset ovat aika vähissä. Yritän tässä viimeistellä työn ohessa gradua, siihen menee kaikki vapaat viikonloput. Sit ku se on ohi, olen vapaa kuin taivaan lintu tekemään viikonloppuisin mitä sielu sietää!

Taidanpa perustaa meille uuden ketjun, mutta nyt se on kyllä vuoden yrittäneet... On tainnut kaikilla mennä raja rikki. Harmi :(

Ainiin ja galluppiin... En ole aloittanut mitään harrastuksia syksyisin sitten kuudennen luokan. Lenkkeilen ympäri vuoden ja muuta en oikeastaan kaipaakaan. Tai no jotain sählyä tms olisi kiva pelata, mutta ei ole porukkaa. Ja toisaalta ahdistaa semmoset aikataulutetut harrastukset. Mä haluan harrastaa silloin kun huvittaa ja on aikaa :) Itse asiassa mun piti mennä eräille tanssitunneille, mutta unohdin sitten sen ensimmäisen kerran ja se jäi siihen. Päiväkin oli niin huono, ettei se olisi kyllä sopinutkaan mulle kuin tosi harvoin. Tarvis olla viikolla.

Yhteistyössä