Viitsisittekö vastata, mikä vauvanne painoarvio n. rvk 28?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolesta mykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolesta mykkä

Vieras
Olen nimittäin kovasti huolissani tästä tulevan vauvan kasvusta, eilen oli ultra ja painoarvio, jossa painoksi tuli vain n. 900g, vaikka viikkoja jo tasan 28. Esikoisen painoarvio samoilla viikoilla näkyi olevan 1370g ja keskimmäisenkin 1300g. Muutenkin tämä raskaus on ollut äärimmäisen vaikea, joten tämä on vain omiaan lisäämään huolta.. Lääkäri käski vain odotella pari viikkoa, ja sitten uusi kontrolli.

Mulla painoarviota tehty vain tuosta ensimmäisestä, ja ultran yhteydessä viikolla 26 oli painoarvio 1100, ja lapsi painoi syntyessään viikolla 41 3920g.

Kyllähän tuo melko alhaiselta painolta vaikuttaa, etenkin jos vertaa samoista "aineksista" syntyneisiin edellisiin lapsiisi. Mitä se lääkäri epäili syyksi? Mitä vaikeuksia raskaudessa on ollut?

Niin muuten, Tevahan Toswi, sama juttu oli tuon kuopuksen kanssa. Käskivät painoarvioon, koska viikolla 34 muistaakseni sf-mitta oli niin paljon isompi kuin edellisissä tapauksissani. Arvioivat, että tulee liki viisikiloinen lapsi, ja olin sitten ihan hermostuksissani loppuraskauden.

Lapsi syntyi laskettuna päivänä ja painoi 3450g :D

Juu kyllä se tosiaan pieneltä vaikuttaa.. Toivottavasti jaksan odottaa ilman sekoamista ensi ultraan.. Tässä raskaudessa on ollut huolena hoitoa vaativa pahoinvointi, anemia, kivuliaat suonikohjut, verenpaineen heittelyt radikaalisti ja nyt viimeisimpänä myös proteiinia virtsassa. Minulle sensijaan painoa on tullut jo n 15 kg (huomattavasti enempi kuin edelliskerroilta, ylipainoinen en ollut ennen raskautta). Huoli on kyllä raskas seuralainen..

rv 28 tais olla jotain 1,2kg. Silloin veikkasi syntymäpainoksi (jos syntyy lasketun ajan tienoilla) 3kg. Painoarvio oli rv 40+0 2,7kg ja se oli 2 viikkoa aikaisemmin täysin sama (jouduin käymään ultrissa perätilan takia). Silloin iski huoli ja päätettiin käynnistys, mut syntyikin sitten viikonlopun aikana itsekseen. Painoi 2,8kg.

27+5 oli täällä 970g painoarvio. ja kontrolleissa käydään pienen painon takia.
nyt 32+1 oli 1,5kg. tasaisesti kasvelee meidän vauva alakäyrillä.
seurannassa ollaan mut mitään syytä pieneen painoon ei ole löytynyt. kromosomit on katottu. rakenneultrat ja virtaukset yms kunnossa.
eli geeneissä kulkee ja todennäköisesti on vain siro meidänki vauva.
lääkärikin sanoi että meitä on pieniä ja isoja. ja meidän tuleva vauva on vain pieni.
mutta kun alakäyrällä kasvaa niin seurataan kaikenvaralta.
enää en jaksa kauheita stressejä vetää asiasta ku tääl myös vaikea raskaus ollut.
pääasia et toinen kasvaa tasaisesti vaikkei ole ns standardivauveli. :)

Mulla ei oo muulloin tehty mitään painoarviota, muuten ku tota kuopusta odottaes, ku piti pahan migreenikohtauksen takia käydä polilla, niin teki samalla sen arvion... mut enhän mä sitä muista, ja viikkoja oli silloin 38 jo...