Viisuri poistettu, itsestään sulavista ompeleista kysyttävää!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjelp!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hjelp!!

Vieras
Viikko sitten perjantaina poistettiin alaviisuri, 4 tikkiä tuli. Langat hapsotti tosi ikävästi hampaitten välissä, ja leikkasin ne itse eilen pois, solmun alta siis ja nyppäsin kolme ommelta itse siis pois. Yksi ommel vielä siis ainakin on, jota en saa itse pois, langan päät on tosi pienet enkä ymmärrä miten sitä kukaan saa enää leikattua pois. Lisäksi muutamassa kohdassa näkyy kuin se lenkki mistä lanka on otettu, mutta siitä ei saa otetta enää.

Odottelenko että langat sulavat itsestään, vai käynkö hammaslääkärissä poistattamassa...? Aiemmin itsestään sulavat ei ole minun syljellä sulaneet.

Hävettää mitä hammaslääkäri sanoo kun olen itse mennyt noita rassaamaan... mutta oli "ihan pakko" kun ne langan pätkät häiritsi ja langat kiristi.

ymmärsin, että ne siinä suojaa sitä kuoppaa, ettei sinne menisi niin paljon mitään ylimääräistä aiheuttamaan tulehdusta. Eli tarkoitus oli antaa niitten olla kunnes itsestään sulavat ja lähtevät pois.
-> tuon viimeisen nyt ainakin antaisin olla siinä kunnes häipyy itsestään
.

Toivottavasti en ole saanut mitään verenmyrkytystä kun olen mennyt tonne suuhun sorkkimaan itse... Musta vaan tuntui että kun ne muutamat ompeleet sai pois, niin se haava-alue tuntuu paremmalta kun ne ompeleet ei ole siinä kiristämässä.

Täytyy katsoa josko kävisin hammaslääkärille näyttämässä tota suutani, toivottavasti ei tule huutia kun olen itse sinne mennyt sorkkimaan...!!

Niiden on tarkoitus siellä kudoksessa sulaa ja ne ulkopuolelle jäävät langat sitten irtoavat ja ne voi syljeskellä pois. Sullako ei tosiaan siellä kudoksen sisälläkään sula? Ne ulkopuolelle "ilmaan" jäävät pätkät ei tietenkään sula. Eli jos menis niinku pitäs, niin ne pikkupalat jotka sulla vielä siellä on lähtee ittekseen jossain kohti irti, kun ne ompeleet sulaa siellä kudoksen sisällä.

Niiden on tarkoitus siellä kudoksessa sulaa ja ne ulkopuolelle jäävät langat sitten irtoavat ja ne voi syljeskellä pois. Sullako ei tosiaan siellä kudoksen sisälläkään sula? Ne ulkopuolelle "ilmaan" jäävät pätkät ei tietenkään sula. Eli jos menis niinku pitäs, niin ne pikkupalat jotka sulla vielä siellä on lähtee ittekseen jossain kohti irti, kun ne ompeleet sulaa siellä kudoksen sisällä.

Okei, kiitos valaisustasi!! Eli mun ei tartte huolestua kun näen että kudoksen sisällä on lankaa vielä? Tai siis näen että siinä näkyy langan pää, mutta siitä ei saa otetta siis, tämä ilmeisesti sulaa siis itsekseenkin.ja siis toivottavasti ne sulaa siellä kudoksen sisällä, koska sinne on jäänyt sitä lankaa!? mitä tapahtuu jos ne ei sula, tulehtuu??!!

Tänä aamuna nyppäsin pinseteillä yhdestä solmukohdasta ja se lähtikin itsestään irti, eli ilmeisesti on sulanut kudoksen sisällä niin, että katkesi sitten loput pois.

Yhdessä kohtaa näkyy vielä kun lanka töröttää tuossa kudoksen ulkopuolella.

Mikä olisi sinun neuvosi, käydä hammaslääkärissä tsekkauttamassa tilanne, vai odottelisiko vielä vaikka viikon?

Ei tartte huolestua, vaikka kudoksen sisällä on vielä sulamatonta lankaa. Kyllä siihen kauemmin menee kun viikko, että se kaikki sulaa. Ja sehän on tosiaan ihan tarkoitettu jättää sinne kudokseen sulamaan (vrt. esim. sektio, missä ommellaan useampi kerros ja ne sisällä olevat ompeleet on sulavia, eihän niitä kukaan koskaan poista). Ei siitä haittaakaan kuitenkaan ole, jos ne nyppäämällä pois tulevat kudoksen sisältäkin.

Odottele rauhassa jos ei ole mitään tulehduksen merkkejä. Oot kai jotkut ohjeet saanut mitkä ne tulehduksen merkit on?

Ei tartte huolestua, vaikka kudoksen sisällä on vielä sulamatonta lankaa. Kyllä siihen kauemmin menee kun viikko, että se kaikki sulaa. Ja sehän on tosiaan ihan tarkoitettu jättää sinne kudokseen sulamaan (vrt. esim. sektio, missä ommellaan useampi kerros ja ne sisällä olevat ompeleet on sulavia, eihän niitä kukaan koskaan poista). Ei siitä haittaakaan kuitenkaan ole, jos ne nyppäämällä pois tulevat kudoksen sisältäkin.

Odottele rauhassa jos ei ole mitään tulehduksen merkkejä. Oot kai jotkut ohjeet saanut mitkä ne tulehduksen merkit on?

Kiitos sinulle paljon! Sen verran sanottiin että jos kuumetta tulee tai turvotusta, niin sitten on tulehtunut, ei oikeastaan muuta. Paikallista kipua siinä haava-alueella tosiaan on ja ärtynyt on, mutta se varmaan on ihan normaalia vielä?

[QUOTE="aloittaja";27237843]Kiitos sinulle paljon! Sen verran sanottiin että jos kuumetta tulee tai turvotusta, niin sitten on tulehtunut, ei oikeastaan muuta. Paikallista kipua siinä haava-alueella tosiaan on ja ärtynyt on, mutta se varmaan on ihan normaalia vielä?[/QUOTE]

Eipä mitään. :)

Noi oireet menee vielä normaalin piikkiin, jos siitä lähtevät pikkuhiljaa helpottamaan. Kauheesti ei kyllä varmaan nyt kannattaisi sitä sorkkia. Jos tulee vaan kipeemmäksi tai tulee noita muita oireita, niin ota sitten yhteyttä lääkäriin.

Yhteistyössä