Viisi lasta tai enemmän...

Olen kovasti huono organisoimaan asioita... :headwall: Ajattelinkin kysellä että löytyisikö täältä äitiköitä jotka pyörittävät suurperhettä. Miten arki rulaa? Miten ehditte tehdä kaiken, tekeekö lapset miten paljon kotitöitä. Entäs kaikki harrastuksiin kuskaamiset?
Itselläni on neljä lasta ja tuntuu että tämä homma alkaa karata käsistä, siis arjen pyöriminen takkuilee koko ajan. Lapset ovat ihania, kaikki alle 9vuotiaita, mutta kun olen joskus seurannut oikeita suurperheitä se homma toimii kuin itsestään enkä vielä ole keksinyt miten se tapahtuu.
Helppiä!
 
Täällä yksi suurperheen äiti ja arjen pyöritys on välillä aikamoista rumbaa!! Lapsia on kuusi, iältään 2v-13v. Itse teen 3-vuorotyötä ja mies 2-vuorotyötä. Välillä tuntuu että ei pysy tahdin mukana. Meillä isommat lapset tekevät jonkun verran kotitöitä, mutta ei hirveästi. Pienenpien lasten perään katsoessa on apuna isommat lapset, silloin täytyy tehdä arkiaskareet ja toisinaan ne kyllä jää vähemmällekin. Lisäksi kuumeilen vielä yhdestä lapsesta ja saisi olla kotona ettei tarvitsisi 3-vuoroa tehdä, se vie "mehut" välillä. Ihanaa on silti olla suurperheen äiti!!! :hug:
 
Tosi mukava että kerroit potevasi kuuden lapsen jälkeen vauva kuumetta. Itselläni, vaikka en mikään loistava äiti olekkaan, on aina vähän vauva kuumetta. Se on jännä juttu, unohtaako sen odotus ja vauvaajan raskaan puolen, mutta aina ajatus uudesta ihmeestä tuntuu hyvältä. :heart: :heart:
 

Yhteistyössä