Viisaudenhampaan poisto ja pitkittynyt särky!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koskee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Koskee

Vieras
Viime perjantaina kävin operaatiossa, eli hampaan poistosta on viikko ja kaksi päivää. Poisto kesti pitkään, hammas piti " leikata" ...elikkäs hoitajaan mukaan joutuivat poraamaan luuta.
Sain kolmen päivän vahvan antibiootin ja särkylääkkeitä. Ja särky onkin ollut todella pahaa. Edelleen menee kolmesti päivässä 600mg burana, ja kun edellisen lääkkeen taho alkaa hiipua, niin särky on kamalaa.Etenkin aamulla kun lääkkeen vaikutus on pois, niin kamala tuska. viisi pv leikkauksesta kävin poistattamassa tikit, ja lääkäri sanoi että siistiltä näyttää.
Mut tää särky, kuin tää kestää näin pitkään??? Tuntuu ettei ala ollenkaan helpottamaan. Lisäksi ollut nyt viisi päivää kamalaa päänsärkyäkin.
Olo on jotenkin tosi apea...Harmittaa että annoin poistaa hampaan, kun ei siitä koskaan ole mitään vaivaa ollut. Lääkäri vain sanoi että parempi poistaa, ettei ala myöhemmin tulehtumaan ym.

Millaisia kokemuksia teillä on viisurin poistosta, kun on luuta jouduttu poraamaan?? särkikiö pitkään???
Tulehdusta tuskin voi epäillä kun ei ole turvotusta eikä kuumetta.

Itsellä tehtiin sama operaatio viime syksynä ja särky pitkittyi. Hammaslääkärin mukaan paljastuneen leukaluun pinta oli tulehtunut. Hoidoksi sain alueen ruiskuttelua Corsodyl -nimisellä aineella 2x päivässä. Saa apteekista ilman reseptiä. Ruiskuttelu tapahtui sellaisen hurjan näköisen taivutetun ruiskun kanssa sinne "reikään". Auttoi parissa päivässä.

Mulla myös alaviisurit on leikattu ja oli kyllä kauan kipeä. Ota parasetamolia lisäksi jos pelkkä burana ei auta (mulla ei ainakaan auttanut). Tai voit soittaa hammaslääkärille ja pyytää tujummat mömmöt. Käsittääkseni tossa hampaanpoistossa särkyä aiheuttaa myös se, kun muut hampaat siirtyvät uusille paikoille.

Heips, en tiedä lukeeko tätä ketjua enää kukaan, kun on jo muutaman kuukauden vanha, mutta tulinpahan nyt avautumaan omasta tilanteesta.
Eli mulla leikattiin viisi päivää sitten oikealta osittain puhjennut alaviisuri sekä samalla nykästiin oikealta yläviisuri. Alaviisuria jouduttiin runnomaan, rapsuttelemaan, nitkuttelemaan ja poraamaan aikalailla. Ja aikamoinen mätäkökkökin sieltä sit paljastui.. Kolme tikkiä tuli ikeneen ja panacodit + Burana600 + V-Pen Mega- kuuri kotioviemisiks. Ensimmäiset kaksi päivää söin viilejä ja vanukkaita ja elin panacodi-höyryissä, naama turpos ja olin aikalailla hamsterin näkönen ! :D Komea mustelma ilmesty myös leukaan. Nyt leikkauksesta siis viisi päivää ja kärsin edelleen helvetillisistä luukivuista, varsinkin alaleuassa ja ylä- ja alaleuan yhtymäkohdassa.
Ja sen takia koska hermo oli kietoutunut alaviisurin juureen kiinni, mulle tuli ilmeisesti leikkauksessa joku vaurio hermoon, mulla on järkyttävää särkyä oikealla puolella päätä joka säteilee tärykalvoon, luihin, lihaksiin, poskionteloon, päähän.. aaaargh. KOSKA TÄÄ KIPU LOPPUUUU???!!!
Lisäksi tää kuolleen raadon maku + haju mun suussa on niinkun tosi miellyttävää.... huhhuh. Sanoivat, että on normaalia ja johtuu sulavista tikeistä.. Hyi s**tana..

No soitinpa päivystykseen, sanoivat että tapauksissa joissa on luuta jouduttu poraamaan, saattaa kivut jatkua jopa viisikin VIIKKOA ja on aivan normaalia. EI HERRAJUMALA!!

Minäkin avaidun
Mulla on viisauden hampaiden lisäksi poistettu ylhäältä molemmilta puolilta taka hampaat, niiden poiston jälkeeen ei ilmennyt mitään suurempaa kipua.
Mutta NYT 10 päivää sitten otettiin toinen takahammas pois ja vieläkin on kipeä.
Purana auttaa Mutta saa ottaa joka 4 kertaa päivässä.
Otin itse itse sulavaan tikin pois viiko hampaan poistosta. Se auttoi vähän.
Mutta silti odotan että kipu lakkaa.

Mulla poistettiin kaikki, 2 kerrallaan. Eli kahdessa erässä. Eka kerta meni hyvin mutta toinen ei lähtenyt paranemaan. Syynä oli se että se verihyytymä, vai mikä olikaan, oli lähtenyt pois ja siellä oli siten haava luuhun saakka auki. HL teki siihen uuden hyytymän jonka jälkeen lähti paranemaan. Kipu oli niin kova että 600mg burana + 1g panadol otettuna kolme kertaa päivässä ei auttanut.

Eli mene ap vaan rohkeasti käymään uudelleen hammaslääkärissä, voi olla että hyytymä on lähtenyt pois.

Yhteistyössä