Viisaudenhampaan leikkaus

Multa ainakin leikattiin aina yksi kerrallaan. Toimenpide kesti ehkä vartin verran, toivuin aikas hyvin. Onhan siinä särkylääkkeet apuna. Ei se mitään kauheaa ollut, tosin tokalla kerralla jo vähän jännitti kun tiesi kuinka siellä leuassa rutisee kun leikataan... Mutta eihän se tietenkään miltään tunnu, kun kerran puudutteet on keksitty. Hyvin se menee!
=)

Mulla leikattiin kaikki neljä. Yhellä kerralla kaks, samanpuolen ylä ja ala hampaat ja toisella kerralla loput kaks. Pelkäsin menä ihan hirveenä mennä. Niin paljon olin kuullu juttuja, miten paljo se sattuu jne. Sain kuitenki hyvät puudutteet ja kerroin että pelkään todella. Se ei oikeesti tuntunu yhtään kipeältä, vaikka mullaki yks hammas oli niin iso, että niien piti pilkkoa se neljään osaan ennenku saivat sen pois.
Tottakai sen jälkeen kotona ku puudute lakkas vaikuttamasta ni oli armottoman kipee. Särkylääkettä vaan naamariin. Siitä selviää, usko pois.
Oli muistaakseni jotain pari kuukautta väliä seuraavaan operaatioon.
Mieluummin revitin ne pois kun hyppäsin hammaslääkärissä paikkauttamassa niitä. Sitäki mää pelekään :ashamed:

Stina
Särkylääke kannattaa ottaa ennen lääkäriin menoa, minulla kävi niin, että kun puudutus loppu mikään lääke ei meinannut auttaa. Seuraavalla kerralla neuvoivat ottamaan lääkkeen jo kotona.

Mulla kanssa leikattiin kaksi kerralla kuten Miljalla. Samalta puolelta lähti ylhäältä ja alhaalta. Alhaalla oli vielä juuri kasvanut ihan sivuttain joten oli aika iso juttu. Tosi jännän näköinen oli röntgen kuvassa...

Kipulääkkeitä kului mutta hengissä selvisin.... :D

mulla aika hammaslääkärille 12.7 ja nyt jo pelottaa ihan sikana..tässä särkylääkkeitä syöny ja v-peniä kun ien ihan turvonnu ja lerpottaa siin hampaan päällä,sattuu jo pelkkä ajatuskin.onneksi pääsen näistä vaivoista ikuisesti(toivottavasti)ja tottakai se särky sen jälkeen kun hammas on poistettu niin lievittyy vaik kestääkin pitkään.. :) iik :| jännitetään yhessä,samassa veneessä ollaan-..multakin poistetaan kai kaks :snotty:

Eli särkylääkettä vaan kaappiin muutama paketti. Mullakin kaks hammasta kasvaa ihan vinossa poskee kohti. Aikoinaan yksi viisaudenhammas vedettiin ilman leikkausta kun en saanut suuta auki kun oli niin vinossa poskeen. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Stina:
Särkylääke kannattaa ottaa ennen lääkäriin menoa, minulla kävi niin, että kun puudutus loppu mikään lääke ei meinannut auttaa. Seuraavalla kerralla neuvoivat ottamaan lääkkeen jo kotona.

No mulle annettiin toi ohje (särkylääke oliko se nyt tuntia ennen leikkausta) molemmilla kerroilla jo etukäteen. Ei tarvinnut sitä erikseen kysellä. Etten sitten älynnyt tässä sitä erikseen neuvoa.

Minulla lekattiin 3 viisaudenhammasta kerralla.

Piti tehdä puudutuksessa, mutta jännitti niin että joutuivat antamaan rauhottavaa. Sitten olinkin tillin tallin ja leikkaus ei tuntunut missään.

Eka viikko oli poski turvoksissa ja suu ei auennut kuin pillin verran. Pikkuhiljalleen parantu, varmaan viimeiset "mustelmat" hävis 1 kk kuluttua leikkauksesta.

vieras
Mulla jomotti leikkauskohtaa 2 päivää, samalla kertaa vedettiin toinen viisuri irti ja sitä jomotti myös samaiset kaksi päivää. Mustelmia ei tullut, suu parani nopeasti kun sain hyydytettyä kunnon limatulpat. Kahden päivän aikana söin 4 burana 200 ja hyvin pärjäsin. Söin myös nuo pari päivää vain lientoisia ruokia ettei limatulpat lähde irti. Ainut mikä ällötti koko jutussa oli se rutina mikä suusta kuulu...

Yhteistyössä