Viisaammat, kertokaas! (sairasloma-asiaa )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illuusia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

illuusia

Aktiivinen jäsen
08.08.2004
15 590
1
36
Siis lasketaanko viikonloppukin sairaslomaksi?
Pomon luvalla oon ollut eilisen ja tämän päivän pois, lääkäri ei saikkua kirjoittanut kun pomo sen myönsi.
Mutta nyt kuulin että mun olisi pitänyt saada lääkäriltä saikkulappu koska on viikonloppu välissä? :o

En alkaisi kiukuttelemaan asiasta, ja kun lekuri ei voi (ainakaan yleensä ) kirjoittaa saikkua takautuvasti niin tänään jonottamaan etkä puhu mitään pomon luvasta. Menee lain mukaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Täh, siis olisko sulla työvuoroja tai -tunteja normaalisti viikonloppuna?

Ei kyllä vaikuta asiaan muuten, kuin jo oletat olevasi kunnossa maanantaina. Jos tiedät että olet ma kipeänä, niin hae saikkulappu tänään, muuten palkanlaskennassakin tulee miettimistä kun sairaus on to-pe ja ma-> eli välissä on kaksi dokumentoimatonta päivää. Vai onko se muka niin iso vaiva toimia kuten kuuluu?

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
En alkaisi kiukuttelemaan asiasta, ja kun lekuri ei voi (ainakaan yleensä ) kirjoittaa saikkua takautuvasti niin tänään jonottamaan etkä puhu mitään pomon luvasta. Menee lain mukaisesti.

No mutta, sittenhän jäisi eilinen pois kokonaan. Ja mitä mä enää jonottaisin kun diagnoosin jo sain.
Äh, menkööt sitten vaikka palkasta pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei vaikuta:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Täh, siis olisko sulla työvuoroja tai -tunteja normaalisti viikonloppuna?

Ei kyllä vaikuta asiaan muuten, kuin jo oletat olevasi kunnossa maanantaina. Jos tiedät että olet ma kipeänä, niin hae saikkulappu tänään, muuten palkanlaskennassakin tulee miettimistä kun sairaus on to-pe ja ma-> eli välissä on kaksi dokumentoimatonta päivää. Vai onko se muka niin iso vaiva toimia kuten kuuluu?

Siis maanantaina olen töihin menossa, tietenkin. Pomon kanssa oli puhetta näistä kahdesta päivästä ja mulle tuli siis ihan yllätyksenä tuo että viikonloppukin lasketaan ja että sille ajalle pitäisi saada se sairasloma.
Mutta, olkoot, kuten jo tossa ylempänä totesin.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaHeinonen:
jos et tee viikonlopputyötä ja meinaat vielä maanantaina jatkaa saikulla, niin viikonloppu lasketaan sairaslomaksi. jos taas menet maanantaina töihin, niin ei. riippuu siis siitä minkälainen työviikko sulla on.

Juuri näin!

Alkuperäinen kirjoittaja Asiaa:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaHeinonen:
jos et tee viikonlopputyötä ja meinaat vielä maanantaina jatkaa saikulla, niin viikonloppu lasketaan sairaslomaksi. jos taas menet maanantaina töihin, niin ei. riippuu siis siitä minkälainen työviikko sulla on.

Juuri näin!

No niin, selvisi tämäkin, kiitos. :)

niin ja siis vielä lisäys, että jos siis on sama tauti. silloin ei tietenkään lasketa viikonloppua saikuksi, jos perjantaina olet ripulissa ja maanantaiaamuna sairastut räkätautiin. diagnoosin pitää olla käsittääkseni eri.

Yhteistyössä