Viinisiepot ja tissuttelijat: Tyylikkäitä ja kestäviä viinilaseja? Suositelkaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ansarikukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ansarikukka

Aktiivinen jäsen
09.06.2011
7 098
2
36
Oulu
Tuli viimeinen muuttokuorma varastosta viimein ja hoksasin, että olen näemmä antanut lähes kaikki viinilasit ennen muuttoa. Jäljellä on enää kuusi Iittalan Essence-valkoviinilasia, jotka ovat sen verran heppoisen tuntoisia, että en ehkä bilekäyttöön ottaisi.

Koska minä ja kaverit pidetään viinistä, niin nyt suositteluja! Valkkaria tulee lähinnä nautiskeltua, mutta ei haittaa, jos samasta sarjasta löytyisi punaviinilasejakin.

Villeroy Bochilla(miten se kirjoitetaan ?) on lähes samanlaisia laseja kuin Riedelin lasit. Isoja mukavantuntoisia, ja ainakin meillä kestää. Ja tietenkin itse Riedelit on hyvä kanssa.
V B ainakin kestää hyvin käyttöä ja konepesua. Itse siis käytän samaa tuhtia lasikokoa kaikenvärisille viineille.

Itse löysin ikeasta ihanat mustat kauniit lasit viinille. Ne on sopivan halvat siihen kun porukalla viiniä lipitetään sisällä ja ulkona ja sitten saa heittää suosiolla koneeseen ja ei haittaa vaikka hajoaisi.

Ikeassa on oikein hyviä tulppaanimallisia kirkkaita viinilaseja. Paketti ei paljoa maksa, ei haittaa jos joku menee rikki näitä raaskii ostaa enemmän. Mulla on kaksi tusinaa. On mulla muutama Riedelin viinilasikin mutta en ole huomannut suurta eroa siinä minkä hintaisesta lasista viininsä nauttii.

Riedeleissä tylsää on se että ne pitäisi aina käsin tiskata.

IKEA on sen verran kaukana, että sinne ei taida tästä ihan herkästi lähteä. (Tollona en tajunnut ostaa pari viikkoa sitten, kun kävin.)

Riedelit on turhan arvokkaita, mutta nuo Villeroy & Bochit näyttää kohtuullisen hyviltä (en oikein tiedä mitä haluan, mutta tuo muoto ei oikein puhuttele).

No Ikean viinilaseissa tosiaan se hyvä puoli, ettei paljoa maksa. Mun vakkarilasit on Villeroy & Bochin vaaleansiniset viinilasit, ne on iiihaaanat :) En juuri nyt muista mitä muuta sarjaan kuuluu, mutta kannu ja tarjoiluvateja ainakin.

Yhteistyössä