Viinirypäleet tekee masun kipeäksi?

Mahoton mirri

Aktiivinen jäsen
06.07.2004
6 962
0
36
Meillä neiti (1v11kk) on muutaman kerran syönyt viinirypäleitä, tykkää niistä kovasti ja syökin kerralla aina melko paljon. Nyt viime yönä pienellä tuli massu tosi kipeeksi ja valvottiin. Rupsuja alkoi tulee ja nyt aamusta ollut helpompi ja äsken tuli iiiiiso kakka jossa oli jotain sulamatonta, liekö niitä rypäleitä. Mietin et onko tuo rypäle yleisesti ärsyttävä ja pitäiskö kokeilla jättää ne pois vähäks aikaa jos niistä tuli tuo viimeöinen.

Ne tosiaan aiheuttaa vatsavaivoja, meillä on rajoitettu määrä mitä saa kerrallaan syödä. Meillä kanssa ensin vatsakipua, sitten rupsuttelua ja päälle joskus jopa ripulointia.

Kokeile vähentää, jos ei auta niin sitten jätä pois.

Näin mä vähän aattelinkin, kyllä se äidin vaisto on oikeessa vaik monet sanonut ettei tee rypäleet mitään ku syö pieniä määriä nuo lapset. Oon ekasta kerrasta asti asiaa epäillyt kun tyttö niitä söi ja tähän mennessä päästy pienellä kitinällä viime yöhön asti. Nyt jää vähäks aikaa pois ja pitää kokeilla myöhemmin pikkuhiljaa uudestaan. Mieskin söi niitä illalla ja sillä alkoi närästää tosi paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Eikös tää oo kaikille selvä juttu? :o Ainahan niistä menee kaikkien maha sekasin, jos liikaa syö. Lapset varsinkaan ei kestä kuin vähän kerrallaan.

No ei oo minulle selvä juttu :D Itse en oo ikinä noista isommin piitannut niin ei omaakaan kokemusta ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Mahoton mirri:
Alkuperäinen kirjoittaja Ellida:
Niitähän sanotaankin "pierutableteiksi"! :D

Nyt kuulin tollasenkin eka kertaa!! :D Siltä ne pienellä raasulla kyllä viime yönä kuulostikin. Oli inhottava kattoo ku toisella masuun sattuu.

Joo, en minäkään lapsuudessani niin oo kuullu mutta miehen kotona ovat kuulemma sanoneet aina. Mullaki kyllä pierettää jos paljon syö viinirypäleitä, onneksi harvoin kuitenkaa maha tulee kipeäksi.

Uusimmat

Yhteistyössä