Viina ja masu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heluna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihmiset... Maailma ei ole mustavalkoinen, eikä tämäkään asia!

Lasi viiniä tai pullo olutta ei neuvolankaan mukaan ole sikiölle haitallinen. Joten odottava äiti voi halutessaan sellaisen märän alkoholia nauttia.

Toisaalta olen kyllä omalla kohdallani samaa mieltä siitä, että minulle maistuvat monet muutkin juomat, joten todennäköisesti en mahakaisena välittäisi nauttia alkoholia lainkaan. Ainakaan raskauden alkutaipaleella.

Mutta sitä en ymmärrä miksi raskaanaollessa ei saisi olla baarissa. Jos sattuu kuulumaan kaveriporukkaan joka tapaa toisiaan vaikka sitten siellä, niin tokihan sitä voi kavereita tavata. Eihän se ympäristö sikiötä vahingoita, vaan äidin omat teot! Minä olen ainakin ollut monen monta kertaa baarissa ihan limujen voimin. Joskus kuskin roolissa, joskus vain muuten ilman alkoholijuomia.

En ole alkuperäisen kanssa samaa mieltä raskausajan alkoholinkäytöstä, mutta juuri sen yhden annoksen silloin tällöin saattaisin raskaanakin ollessa itselleni suoda.

Suuremmalla määrällä on todettu olevan haitallisia vaikutuksia sikiön kehitykseen, enkä siis missään nimessä ymmärrä sellaisten määrien käyttöä. Äidin pitää jo raskaana ollessaankin turvata lapsensa terve kehitys!

Voi herzykel '-'. Yritä nyt tehdä ero sen välillä miten sinä toimisit ja mitä sinun pikkuelämääsi kuuluu, ja miten toiset ihmiset toimivat ja mitä se sinulle kuuluu.

Ehkä on turvallisempaa olla juomatta tippaakaan ja menemättä baariin oli se kuinka savuton tahansa, jos on raskaana. Ehkä sinulla on itsellesi sopiva lista asioita, joita ajattelet olevan paras noudattaa, mutta ei niitä tarvitse tuputtaa muille. Tuomitsemisesta puhumattakaan.

Alkuperäisen tekstin alkoholimäärät tuntuivat itsestänikin aika hurjilta, mutta FAKTA on se, ettei pienet määrät alkoholia silloin tällöin nautittuna haittaa. Sinulle alkoholi ja baari tuntuvat olevan jotain itsekkyyden ja paheiden symboleita ja tyyssijoja, joiden arvioinnista on kohtuus kaukana ja tunteet vaan jyllää. Kuulostaa itse asiassa siltä, että sinulla on epämieluisia kokemuksia näistä asioista, se selittäisi moisen kiihkoilun?

Ompas ihmiset kovia arvostelemaan, tuntematta tilannetta. Mielestäni kamalampaa kuin yhden oluen juominen ravintolassa on syrjään vetäytyny, ihmisistä vieroutunut äiti joka ryyppää kunnolla mahansa kanssa neljän seinän sisällä.

Samaa mieltä Suvin kanssa..:)
Ja sulle nim. - Voi voi, ei riitä sanat kommentoimaan sun reuhausta mitenkään. Minusta et tiedä mitään joten se siitä. Ja onneksi täällä kukaan ei tiedä kuka olet, joten voit sekoilla rauhassa täällä netissä. Onnea ja menestystä kun olet niin kaikkitietävä täydellisyys!

Joillekin ilmeisesti yhden oluen juominen on sama kuin viinan vetäminen. Ei taida kaikilla vastaajilla päässä paljon surista. Pitäis vissin mennä johonkin rukousseuraan jos ei sais baarissa ystäviä tavata.

Kukas se tuomitseekaan ja arvostelee? Ja kenen päässä surisee? Palsta on käsittääkseni sitä varten, että esim nimimerkki - saa vapaasti ilmaista mielipiteensä! Vapaa maa! Mut joo asiaan: sikiö on numero yksi!!! Siitä lähden mäkin!

Yhteistyössä