Viimeisillään raskaana kaupoille?vai voiko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva äippä

Vieras
Elikkäs.. Olen rv38+3 ja olisin huomenissa lähtemässä n.150km automatkan päähän Veljekset Keskisen kyläkauppaan viimeisiä jouluostoksia ostelemaan..
Miten on? Kannattaako lähteä noinkin kauas enää viimeisillään raskaana vai? Toki sitten kaupoilla ollessa pitäisin tauot,istuisin ja joisin ja toki myös juoksisin vessassa ;D.

Mitä siis suosittelette? kiitos etukäteen :) ja joulun odotukset

Kyllä mie tein ihan kunnon Ikean reissun ja aikasta viimeisilläni olin! Eikun matkaan vaan! Esikoisen odotusaikana juostiin vielä edellisenä päivänä autokaupoilla koko päivä, kun piti saada farkku tavallisen sedanin tilalle...ja esikoinen syntyi sitten seuraavana päivänä!

Itseäni mietityttää myös tuo kilometrimäärä.. että voiko olla sitten niin hyvä tuuri että haluaakin syntyä sitten siellä :) vointia täytyy kuullustella sitten aamulla ennen lähtöä.

Mä en lähtis. Mut mä aionki oikeesti linnottautua tähän kodin ympäristöön jo tammikuussa (la 18.2) :D
Mulle olis kauhistus jos synnytys käynnistys jossain kaukana ja joutuis toiseen sairaalaan (kuin oman paikkakunnan) ja sit joutusit siellä olee monta päivää, eikä mies ja lapsikaan vois joka päivä käydä...

No kaukana en ollut, tai no ko paikasta sairalalle melkein 100km, mutta oli katsastamassa autoa, inssinä semmoinen nuorehko kundi, kysyi sitten multa että, milloinkas sulla olis vauvan laskettu aika, kun vastasin, että se oli toissapäivänä, voin sanoa, ettei mun autoista yhtäkään ole leimattu niin nopeasti :whistle:
Liekö ukko ollut kaukaa viisas kun sanoi mulle, että mene sä :D :D

Mene vaan jos jaksat matkustaa: Mä istuin 430km autossa ja sitten parin päivän päästä junassa sama matka ja rv 38. Mutta kun piti päästä isoveljen esikoisen rippijuhliin.
Mukavaa ja rauhaisaa ostosreissua.

Mulla nyt rv 33 menossa ja joulun jälkeen pakko istua autossa 100 km/ suunta kun viedään mummi meiltä joulun vietosta pois ja tammikuussa vielä pakollinen automatka kans 100km/suunta ku aika äitipolille, nyt jo autoilut tuskaa niin en kyllä lähde mihinkään enää autolla sillon rv 36 jälkeen!
Mutta itse tiedät parhaiten miltä tuntuu!

Riippuu riippuu, itse en lähtisi mutta mulla onkin takana syöksysynnytys. Mutta jos ekaa odotat ja paikat kiinni niin varmaan ehdit vaikka supistukset alkaisikin matkalla.

jos vain jaksat :)

Kun meidän nelonen syntyi tulin kaupasta klo 19 kotiin ja klo 20.08 oli neiti maailmassa :) Kolmosesta en pystynyt käymään kaupassa rv 30 jälkeen (pahat liitoskivut, en voinut kävellä tai istua lähes lainkaan)
Jokainen on yksilö :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Riippuu riippuu, itse en lähtisi mutta mulla onkin takana syöksysynnytys. Mutta jos ekaa odotat ja paikat kiinni niin varmaan ehdit vaikka supistukset alkaisikin matkalla.

Mistäs sitten voi olla varma että paikat kiinni?..

Alkuperäinen kirjoittaja tuleva äippä:

Eikö sulla ole ollut loppuraskauden lääkärin tarkistusta? Eikä niiden nyt ihan kiinni tartte olla mutta esim. itselläni oli 6 cm auki ennen synnytystä joten melko lähellä kotia pysyin..

eli näill näkymine sinne siis lähdemme.. toki aamulla saaa tutkailla että onko musta siihen. Auto matkoissa ei onneks oo ollu mitää.. muutenki suht helppo raskaus ollu :) Mietin vaa tosiaa ku on näit tapauksia et on tehny jotain tollast vähä isompaa ni on si synnytys alkanu tai on suunnitellu jotai tuollaista

Alkuperäinen kirjoittaja tuleva äippä:

Eikö sulla ole ollut loppuraskauden lääkärin tarkistusta? Eikä niiden nyt ihan kiinni tartte olla mutta esim. itselläni oli 6 cm auki ennen synnytystä joten melko lähellä kotia pysyin..

Mulla oli viimekuussa viimeinen.. en ymmärrä miks ei enempää siis voi olla. siksi en tiedä noist mitää :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kannattaa kyllä varulta selvittää missä on lähin sairaala jossa voi synnyttää...onko Ähtärissä jonnen ei ole kuin 60 km vai kenties Jyväskylässä...

En tiedä, kait ähtärissä voi olla, se olisi lähin.. kai. Itse kuitenkin jkl:stä.

Mä olin vielä päivällä Itäkeskuksessa (Hki) ostoksilla rv39+1 siel sit supistukset alkoivat ja neljäksi ehdin sairaalaan (matkaa tosin vain 60 kilsaa) ja lapsi syntyi vähän ennen seiskaa. :)

Katso valmiiksi mihin sairaalaan voit mennä synnyttämään jos tarve tulee. Muuten matkaan vaan. Mukavaa shoppailua!

Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
Mä olin vielä päivällä Itäkeskuksessa (Hki) ostoksilla rv39+1 siel sit supistukset alkoivat ja neljäksi ehdin sairaalaan (matkaa tosin vain 60 kilsaa) ja lapsi syntyi vähän ennen seiskaa. :)

Katso valmiiksi mihin sairaalaan voit mennä synnyttämään jos tarve tulee. Muuten matkaan vaan. Mukavaa shoppailua!

Niin ja lisään vielä. Minä odotin toista ja olin ollu auki 4cm jo kuukauden verran. Lisäksi olin shoppailemassa 3-v esikoisen kanssa ja ajoin itse autoa. Sinulla on ilmeisesti kuski mukana niin ei tarvi itse ajaa pitkää matkaa!

Niin ja lisään vielä. Minä odotin toista ja olin ollu auki 4cm jo kuukauden verran. Lisäksi olin shoppailemassa 3-v esikoisen kanssa ja ajoin itse autoa. Sinulla on ilmeisesti kuski mukana niin ei tarvi itse ajaa pitkää matkaa!

No mies olisikin onneksi mukana.. Täytyy se sairaalalaukku sitten napata aamulla mukaan lähtiessä :)

Yhteistyössä