Viimeiset ajat. Onko Trump sittenkin Antikristus, temppelin rakentaminen jne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 631
19 175
113
Laitetaas tällasta sakeaa settiä. :D Antikristuksia on Raamatun mukaan useita, niitä oli jo apostolien aikana ja sit esim.keisari Nero, mut toki aikojen lopulla tulee se varsinainen.
Huom, ei jokainen narsistinen ja aggressiivinen diktaattori ole antikristus, eikä jokainen sota merkitse lopun aikoja.

Jeesus kertoi että aikojen lopulla antikristus rynnistää Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa jumala. Uskovat ja juutalaiset uskovat näkevät siellä "hävityksen kauhistuksen", mitä se ikinä tarkoittaakaan, ja sit heille tulee kiire paeta.

Ainut että juutalaisten temppeliä ei ole, koska se pistettiin mäsäksi v.79 jKr. Mutta nyt puhutaan että se rakennetaan uudelleen Jerusalemiin ja sinne kasvatetaan tiettyä punaista karjarotuakin uhrattavaksi.
Nnohh, Trumphan on veljeillyt Israelin kanssa tiiviisti, ja hänestä ja Netanjahusta/leeviläisestä papista on lyöty temppeli-kolikko. :o

s-l1200.webp

Ja vaikka Trump esittäytyy kristittyjen ystävänä, niin (woken karkottamisesta huolimatta) tekonsa kertovat muuta. Kellä muulla olisi tässä maailmassa pokkaa julistautua Jumalaksi?

Viimeksi muokattu:
Trump laittoi jonkun tekemän Gaza-videon ihan läpällä, mutta siinä oli kultaiset Trump-patsaat??? Ei kai sinne temppeliin tule Trumpin patsas kumarrettavaksi ja se olisi se "hävityksen kauhistus?"

Tuntuu koomiselta jopa, mutta en kohta ihmettele mitään.

Antikristus "eksyttää, jos mahdollista, valitutkin". Nyt on jo uskovissa kovia Trump-faneja. :unsure:

Ilmestyskirjassa antikristus veljeilee pedon kanssa. Peto on henkilö/valta, joka hallitsee maailman 10 johtajaa.

Peto saa valtaa, eli siitä tulee ympäri maailmaa hyvin suosittu tai sitten se väkisin pakottaa koko maailman valtaansa. Eletroninen siru oikeaan käteen tai otsaan kaikille maailmassa, ja se käy maksuvälineenä kaupoissa.

No kukas jelppais Trumpia elektronisissa asioissa? Neuralinkin perustaja Musk. En sano että Musk on Peto, mutta saattaa edesauttaa sen puuhia.

Olen aina kuvitellut pahan sliipatuksi ja raffinoiduksi herrasmieheksi, aristokraattiseksi elitistiksi, joten en voi pitää trumpeloa kyseisenä entiteettinö, sen enempää kuni putleriakaan. Trump on lähinnä koominen grynderi.

Antikristus "eksyttää, jos mahdollista, valitutkin". Nyt on jo uskovissa kovia Trump-faneja.

Ilmestyskirjassa antikristus veljeilee pedon kanssa. Peto on henkilö/valta, joka hallitsee maailman 10 johtajaa.

Peto saa valtaa, eli siitä tulee ympäri maailmaa hyvin suosittu tai sitten se väkisin pakottaa koko maailman valtaansa. Eletroninen siru oikeaan käteen tai otsaan kaikille maailmassa, ja se käy maksuvälineenä kaupoissa.

No kukas jelppais Trumpia elektronisissa asioissa? Neuralinkin perustaja Musk. En sano että Musk on Peto, mutta saattaa edesauttaa sen puuhia.

Siun vaalilauseesi on kuin miun sanomain, eli hyvä👍🏻

• Tykkää
Reactions: Echo
Mutta kuten tässä 2000 vuoden aikana, niin ei passaa mennä lyömään keneenkään valtiopäämieheen leimoja liian ärhäkästi ja hokea maailman loppumista. Voi olla että ihmiskunta porskuttaa vielä satoja vuosia.

Ja voi olla, että Trump on vaan väärinymmärretty Jumalan mies, joka tekee hyviä ratkaisuja joita emme vielä ymmärrä.

Mutta
-jos/kun temppeli rakennetaan, kannattaa olla tarkkana
-ja jos sinne joku heebo menee julistautumaan itse jumalaksi, niin sit on Jeesuksen sanat viimeisistä ajoista käsillä :unsure:

Viimeksi muokattu:
Trump laittoi jonkun tekemän Gaza-videon ihan läpällä, mutta siinä oli kultaiset Trump-patsaat??? Ei kai sinne temppeliin tule Trumpin patsas kumarrettavaksi ja se olisi se "hävityksen kauhistus?"

Tuntuu koomiselta jopa, mutta en kohta ihmettele mitään.

Pakanapyhättö ois hampainkiristys ristitylle jo ilman patsaitakin.

• Tykkää
Pakanapyhättö ois hampainkiristys ristitylle jo ilman patsaitakin.
Niin...onhan esim.Vatikaanikin täynnä kreikkalaisia ja roomalaisia jumalien patsaita, vaikka ne kuuluis johonki arkeologiseen museoon, joten ei olis eka kerta kun kristityt tai juutalaiset sähläävät muiden jumaluuksien kanssa temppeleissään.

Mutta kuten tässä 2000 vuoden aikana, niin ei passaa mennä lyömään keneenkään valtiopäämieheen leimoja liian ärhäkästi ja hokea maailman loppumista. Voi olla että ihmiskunta porskuttaa vielä satoja vuosia.

Ja voi olla, että Trump on vaan väärinymmärretty Jumalan mies, joka tekee hyviä ratkaisuja joita emme vielä ymmärrä.

Mutta
-jos/kun temppeli rakennetaan, kannattaa olla tarkkana
-ja jos sinne joku heebo menee julistautumaan itse jumalaksi, niin sit on Jeesuksen sanat viimeisistä ajoista käsillä

Aivan. Esim. irlantilaisille Cromwell oli julma hirviö kun taas englantilaisille tasavaltalaisille maan isä ja sankari, kuningasmielisille petturi ja kuninkaanmurhaaja.

• Tykkää
Olen aina kuvitellut pahan sliipatuksi ja raffinoiduksi herrasmieheksi, aristokraattiseksi elitistiksi, joten en voi pitää trumpeloa kyseisenä entiteettinö, sen enempää kuni putleriakaan. Trump on lähinnä koominen grynderi.
No samaa mieltä olen ollut. Olen ajatellut että Antikristus ja Peto on kaikkia uskontoja mielisteleviä, lempeitä ja rakastettavia tyyppejä jotka lopettavat sodat ja köyhyyden, tuovat uusia energiaratkaisuja jne. Sit vähitellen houkuttelevat terveys- ja turvallisuussyin ihmisiä ottamaan pedon merkin.

Mutta Jeesus ei kertonut enempää Antikristuksen luonteesta eli voi se olla lajia "öykkäri", joka käyttää pakottavaa valtaa.

Niin...onhan esim.Vatikaanikin täynnä kreikkalaisia ja roomalaisia jumalien patsaita, vaikka ne kuuluis johonki arkeologiseen museoon, joten ei olis eka kerta kun kristityt tai juutalaiset sähläävät muiden jumaluuksien kanssa temppeleissään.

Paavi kirkkoineen ymmärsi pakanalliset patsaat jalojen esi-isäin taiteeksi ja kaunotaiteeksi, ja etenkin sen jälkeen kun Tuomas Akvinolainen sovitti kristinuskon ja antiikin aristoteleläisen maailmankuvan, ei menneisyyden taide ollut ongelma, sitä ihailtiin ja kerättiin. Paljon kyllä ehdittiin hävittää ja sulattaa osin köyhyyden, osin kiivailun vuoksi. Yleensä kumminkin "hyvien keisarein" patsaat säästettiin.

No samaa mieltä olen ollut. Olen ajatellut että Antikristus ja Peto on kaikkia uskontoja mielisteleviä, lempeitä ja rakastettavia tyyppejä jotka lopettavat sodat ja köyhyyden, tuovat uusia energiaratkaisuja jne. Sit vähitellen houkuttelevat terveys- ja turvallisuussyin ihmisiä ottamaan pedon merkin.

Mutta Jeesus ei kertonut enempää Antikristuksen luonteesta eli voi se olla lajia "öykkäri", joka käyttää pakottavaa valtaa.

Totta, hyvin sanottu. Kello tuli nyt niin paljon jotta pitää lähteä kaupan kautta kotia päin.

• Haha
Paavi kirkkoineen ymmärsi pakanalliset patsaat jalojen esi-isäin taiteeksi ja kaunotaiteeksi, ja etenkin sen jälkeen kun Tuomas Akvinolainen sovitti kristinuskon ja antiikin aristoteleläisen maailmankuvan, ei menneisyyden taide ollut ongelma, sitä ihailtiin ja kerättiin. Paljon kyllä ehdittiin hävittää ja sulattaa osin köyhyyden, osin kiivailun vuoksi. Yleensä kumminkin "hyvien keisarein" patsaat säästettiin.
Valitettavasti paavin ajatuksille ei löydy tukea Raamatusta. Aina kun Raamatussa tuli Jumalan mielen mukainen hallitsija, pisti se mäsäksi edeltäjänsä pystyttämät epäjumalien patsaat ja heitti ne tyyliin "sontahuussiin".

Olen itse taiteen harrastaja ja saa sitä jossain keramiikkapiirissä väkertää jokanen Terttu-Liisa vaikka mitä nättiä vatia tai kippoa, mutta ei mitään epäjumalan kuvaa jota vielä kumartelis.
Uskovana olen sitä mieltä, että ne ei ole "neutraaleja".

Raamatussa saatana on titteliltään Valontuoja, valo=lux=Lusifer.
Illuminaatti=valaisijat.

Olen aina ajatellut että antikristus mainostaa jotain valohommelia. No ei valokuitua, hehheh, mutta kenties operoi tekniikan saralla valon kanssa tai julistaa olevansa maailman valo.

No tää yks poletti puhuis sinne päin:
War of the Sons of Light against the Sons of Darkness.

TrumpandBibiSilverGrey-Front_f0b27524-ef59-4c1a-9e47-41ad387f0b98_576x.jpg

Siis no joo, raamatullisesti kristinusko&juutalaisuus on valon puolella, kun taistelevat mm. islamia vastaan.

Mutta jää tämäkin nähtäväksi. En sano mitään varmaa, mutta elämme mielenkiintoisia aikoja, ystävä hyvä.

Viimeksi muokattu:
Ai ni! Pedon valtakunnan keston on Raamatussa kerrottu olevan 7 vuotta. Ensin 3,5 ja sitten 3,5 v.
.
Trump jatkokaudelle - 7 vuotta hulahtais 8 vuoden ajanjakson sisään?

Muutin otsikkoa laajemmaksi.

Ei nyt millään pahalla, mut olo on Raamattua lukiessa niinkuin lukis uutisia.

Viimeisinä aikoina sielunvihollinen operoi Raamatun mukaan "valheen kaikella voimalla"..

Näkisin valheen lisäntymisen parina esimerkkinä.
* tekoäly ja sen luomat kuvat ja videot. Milloinhan on 3D-valekuvia ja -identiteettivarkauksia?

* Kyllä tuo Trumpin kipuilu totuuden kanssa on vaikeaa. Eilinen Zelen rökitys - vai ei Zele ole ollut kiitollinen Usalle? Ainahan se on kiitelly Bideniäkin tuesta Ukrainalle.

* Totuudella ei ole enää väliä, vaan sillä, millä puolella poliittisesti olet.

* Jos Putin, Trump ja Xi saavat vaiennettua vastaanhangoittelijat maailmassa, niin kenen käsissä on TOTUUS?

Lakkaako totuus olemasta maailmassa?
Muistellaanko jälkikäteen (jos tää maailma jatkuu) "Totuus kuoli 2025"?

On hyvä että woke- ja huumeasioissa Trump näyttää totuuden ja on totta että Naton jäsenmaat saisivat maksaa enemmän, mutta muutoin puhuu ihan läpiä päähänsä :o

Yhteistyössä