VIIMEHETKEN ODOTTAJAT/TUSKAILIJAT

Täällä ollaan... :D

Onnittelut Pökö, ihanaa kun kävit synnytyskertomuksen laittamassa! :flower: Ootan jo innolla omaa vuoroa, uskon että palkinto on tosiaan sen arvoinen niinkun sanot.

No onpa reilua johanna jos oma ukkokin koko ajan kyselee ;) Mulla tuntuu et lähipiiri on jotenkin jälkeenjääneitä tän meidän odotuksen seuraamisessa, kyseleevät suunnilleen vieläkin joka puhelulla että joko potkii... :LOL: Mullakin on muuten varmaan just noista sukkapuikkovihlaisuista kyse, eikö se ookin semmonen että ikäänkuin kohdunkaulan kohdalta juilasee hetken (siis ainakin kuvittelen että se on kohdunkaula), melkein emättimessä asti tuntuu?

Tiipiille on onneksi tullut jo noutaja :D Ihanaa kun kohta tulee ainakin kahdet vauvauutiset!
 
ainokki: juu, noi sukkapuikkotuntemukset on just tollasia. niit ei pysty ennakoimaan ja se vihlasu pysäyttää ku seinään :$

(.) tänään se on sitten "pyöreet" mittarissa :D 40+0! kunhan nyt ennen juhannusta syntyis tai voishan sitä laitoksellakin viettää :whistle:
 
HelloShitty
kotona ollaan!

Juliet Valeria syntyi keskiviikkona 10.6 klo 8:28 rv 40+6.
mitat 4230g ja 50cm.

tuun illalla takas. täällä vähän menoa. :D ihana neiti. oon ihan tippa linssissä. :'( :heart:
 
Voi onnea HelloShitty! :heart: :flower: Kaunis on sekä tyttö että nimi :heart: On varmaan ohjelmaa talossa :D

On johannankin sukkapuikot tainnu alkaa jo läpi tulemaan? :) Mä jumittelen vaan kotona ja ajattelen koko ajan että kumminkin tiistaina käynnistävät. Yritän tottua ajatukseen että nuoruus loppuu ihan justiisa :D
 
HS onnea! niin suloinen tyttö :heart: ja kaunis nimi :heart:

Ainokki: täälhän mä viel :wave: en lähde kulumallakaan :D
tuntemukset olleet taas ihan minimissä, ei tää vauva haluu tulla ulos!!!
siis sullako ois tiistaina sitte käynnistyksen mahdollisuus?? no siihen ei kyl oo enää aika eikä mikään =)
 
Tyttö syntyi 11.6. klo 8.23 painoa 4700g ja pituus 53cm!

Tänään päästiin vihdoin kotiin tytön kanssa, ihanaa! Oikeastaan vain päivällä venähti tämä kotiutuminen kun mulle tuli spinaalipuudutuksesta päänsärky minkä vuoksi eilen laitettiin verta tuonne selkäytimeen jotta saatiin puudutuksen aikana sinne päässyt ilmatila täytettyä ja pääkipu hellittämään. Hyvin onnistui tuo veripaikka vaikkakin selkäranka on nyt melko jäykkä..

SYNNYTYSKERTOMUSTA
illalla täälä kävin sillon kirjottelemassa että supistelee mutta ei vielä tiheenny tarpeeksi. No katteltiin siinä Beckiä ja edelleen supisteli kivuliaasti, väliin jo 7-5min välein. menin sitten kokeilemaan sängylle maate ja niin vain alko väli olemaan jälleen yli 10min mutta supparit tullessaan sen verta voimakkaita että en voinu kuvitellakkaan nukkumaan käyntiä. Nousin hetkeksi ylös millon sitten väli tiheni heti muutamaan minuuttiin. Klo 2 sanoin miehelle että tavarat äkkiä kasaan ja mennään näytille, olo oli aikas tuskanen :D
Sairaalassa olin sitten 3cm auki ja suolen tyhjennyksen jälkeen päästiin ammeelliseen saliin. Hetken keinuttelin tuolissa samalla kun otettiin käyrää ja kätilö täytti ammetta. Ammeessa sain sitten olla 2kert. 45min ja ainakin ensimmäiset 45 min olo oli tosi hyvä ja vesi oli niin hyvä kivunlievittäjä että en tuntenu suppareista kuin murto osan! No sitten viimesen 45min aikana kyllä örisin jo kuin joku isompikin eläin, oli aika repiviä suppareita jo siinä vaiheessa.. Mies sitten soitti kätilöä paikalle ja sainoin että haluan päästä keinutuoliin ilokaasua hörppimään. Kätilö siihen että 'voi kun tässä huoneessa ei ole ilokaasua' siis WHOT?!? minä siihen vain totesin että se kaasu on oltava, piste, muuten en nouse täältä ikinä pois ammesta!:kieh: (toiskertalaisena osasin olla jo vaativa ;) ) No niin vain alko ilokaasua löytymään ja tunnin verran olin ihanassa syvässä humalassa ja olo oli taivaallinen :LOL: Kun sitten supparit taas koveni niin käskin kätilöä tilaamaan spinaalin paikalle ja melko nopeaan se sitten tulikin. Sitä laittaessa mulla tuli sitten paniikki kun jouduin sängylle samaan asentoon kuin missä mua Siljaa synnyttäessä pidettiin väkisin maate...sain kuitenkin lopulta koottua itteni ja puudute onnistui todella hyvin!
2h on tuon vaikutusaika ja olin sitä laittaessa jo 7cm auki. Kätilö sanoi että puhkasee kalvot ja lisää tarvittaessa oksitosiinia jotta saatais ponnistaa puudutuksen vielä vaikuttaessa. No kun tunti oli kulunu niin aloin hermoilla miehelle että tunto alkaa hiljalleen palautua että mitä jos en ookkaan avautunu lisää...käskin soittaa kätilöä paikalle jotta tulee arvioimaan sen oksitosiinin tarpeen. Kätilö kurkkas alapäähän ja sanoi että vauva on jo tulossa, paikat täysin auki ja pää tulossa, eikä mulla mitään paineentunnetta! :D Siinä sitten alettiin ponnistamaan kun klo oli 8.30 ja 8min meni kun tyttö oli ulkona! Hartioista jäi kyllä hetkeksi kiinni kun koko oli niin reilusti, mutta muuten selvittiin vain pienellä epparilla ja kaikki meni todella hyvin!
Onneks en tosiaan tienny kuinka iso likka oli tulossa, olisin kyllä perunu koko homman! Mutta tuo ponnistusvaihe oli siis kivuton kun puudute oli vielä niin hyvissä voimissa, onneksi. Synnytyksestä jäi kaiken kaikkiaan tosi hyvä mieli, muutamia repiviä suppareita kyllä oli mutta kertaakaan ei tullut epätoivon tunnetta mitä mulla oli siljan synnytys täynnä... kätilöt oli taas todella osaavia ja kokoajan tiesin missä mennään ja seuraava vaihe oli suunniteltu valmiiksi joten olo oli aika turvallinen. Varmasti sillä pelkopolikäynnillä oli osuutta siihen.

Tyttö on muuten rauhallinen mutta tuo 4700g vaatii ruokaa sen verta että sen täyttö ei ole ihan niin yksinkertasta ja jonkin verran on valvottukin :D Nyt on maito noussu ja lääkäri kyllä käski antaa lisämaitoa vielä lisäksi, saa nähä miten nämä yöt alkaa tästä muodostua, nyt nukutaan vielä tyytyväisenä sängyssä, ihana pieni :heart:
 
Onnittelut, tiipii! :flower: Ihanaa, että oot saanu puoles pidettyä ja noin ihanan synnytyskokemuksen. Oletpa ison tytön saanut :)

Ihme ettei johannalla vielä oo mitään tapahtunu! Höh! :D Mä oon joo huomenna 10.30 menossa KYSin äitipolille kontrolliin sen liian lapsiveden takia. Neuvolasta käskettiin varautua että jään jo sisään käynnistykseen.. Vähän ärsyttävä tunne kun ei tarkalleen ymmärrä että miksi se nyt jo pitää käynnistää ja vasta huomenna saa kysyttyä. Myös miehen töiden kanssa hirmu säätö kun pitää sit huomenna soittaa että jäinkö vai tuunko kotiin että hän sit tietää lähteekö ajelee sairaalakassin kanssa sinne sadan kilsan päähän vai ei... Huoh! :D Hui, huomenna nähdään miten käy! ;)
 
Täällä ollaan! Ei tullut käynnistystä nyt eikä tuu jatkossakaan ellei mee kauheen yliaikaiseksi. Veden määrä oli nimittäin normalisoitunut :eek: Tää raskaus on kyllä aikamoinen vuoristorata kun vaihtuu noi diagnoosit joka toinen kerta :LOL: On epäilty perätilat ja lapsiveden määrät ja diabetekset ym. ym. ym.

Oisko sitten viimeksi ollut nuorella lääkärillä jotenkin hakusessa se veden mittaus kun sai tuloksen 38 (normi 5-22) ja nyt pari viikkoa myöhemmin vanha lääkäri sai arvoksi 14 että aikamoinen ero kumminkin. Lääkäri totes vaan että "ei susta kyllä nyt löydy mitään vikaa millä verukkeella enää äitipolille voisin sua kutsua, odottelet nyt vaan kotona että synnytys käynnistyy" :D

Onkos mitään uutta Johannan suunnalla? :)
 
no johan on markkinat Ainokki!!! kiva varmaan mennä jännityksestä soikeena polille ja sit lähetetään takasin. Hienoa tietty, että lapsella kaikki hyvin :heart: mites sun oma vointi?

tähän napaan kuulu tämmöstä: (kopsasin toisesta pinosta laiskuuttani )
tääl käyty neuvolassa ja jouduin nyt veranpainetarkkailuun. eli mittailen kotona ja kirjaan ylös. joudun huomen viemää labraa tarkemman pissanäytteenkin, vaikkei nyt pissas ollu mitää. torstaina taas neuvolaan mittauttaan paineita ja jos on korkeet ni sitte ehkä synnärille jo juhannukseksi sisään.
muutoin kaikki hyvin ja ya-kontrolli on nyt sit maanantaiksi varattuna. edelleenkään en oo kokenu yhtään kipeää supistusta joten napero viihtynee hyvin yksiössään :heart:

40+4
 
Kiitos, oma vointi on nyt huomattavan huojentunut. Tuntuu ihanalta, että sittenkin jää nyt aikaa enemmän lepäillä kotona ihan ilman mitään kiiresiivouksia :heart: Sisätutkimuksista (opiskelija kokeili, lääkäri kokeili ja teki vielä toisen lantion/häntäluun mittailututkimuksen eli 3 kpl) jäi kyllä vähän juilimaan... Tietääpähän missä sit h-hetkellä on tarkoitus tuntua :D

Plääh, noi paineet on varmaan ikävä riesa. Onko sulla ihan huonoa oloakin sen takia tai muita raskausmyrkytysoireita? Onneks ei oo proteiineja tai toivottavasti huomennakaan paljastu. No kylläpä sulla rauhassa viihtyy jos ei mitään tunnu vieläkään.

Sulla ois sitten juhannussuunnitelmat hoidettu... Olitko suunnitellut jotain erikoista vai joko oot mielellään menossa sisään? Meillä just mietitään et mitähän sitä nyt keksis kun kukaan ei oo uskaltanu kutsua meitä minnekään ja vaihtoehdot on anopin kanssa mökillä tai kaupungissa 54 neliön kaksiossa :/
 
no sut on kyllä tutkittu niin perusteellisesti sitten :LOL: -jo on ihme jollei tosta "ilosta" ala jotain tapahtumaan!

Mul vointi on hyvä mut turvotusta on ollu jo pidemmän aikaa ni siinä kai syy, miksi syynätään.
Ja juhannussuunnitelmia ei kyl ole ollenkaan :( eikä uskalla sen kummempia tehdäkään ennen torstaita (sillon selviää tulokset ja katotaan neuvolas paineet uudelleen ja th tekee päätöksen mun juhannuksesta )
Täytyy sitten viettää keskikesän juhlaa grilliherkkujen parissa, jollei laitos kutsu :p
 
No nyt on sit limatulppa liikenteessä... :D En ihmettele niiden eilisten jälkeen! Mitään muuta ei oo tapahtunu eikä limassa oo verta. En siis kyllä tosiaan usko että tää käynnistymistä ois vielä. Tulpastahan voi mennä vielä vaikka yli viikko.

Ihanaa kun sun jussista sentään päättää joku, me vaan jahkaillaan että uskaltaako tehä mitään :) Mies sai jonkun viime hetken vapaudenmenettämisenpelkokohtauksen ja haluaa nyt ottaa pari kaljaa juhannuksena ja että lähettäis meidän ensitapaamispaikalle joka on hiukan kauempana synnäristä kun se mökki ois... Sanoin että harkitaan EHKÄ sitä romanttista reissua jos hylkää sen kaljoittelun JA ettei oo YHTÄÄN supparia ennen pe-iltaa :D Ihania noi miehet kun ovat joskus jopa hempeenä mutta käytännön elämän taju voi vähän heittää ;)

Onks sulla edistystä? Jos kotia saatte jäädä niin grillatkaa jotain tulista oikein jos vaikka käynnistyis mausteisesta ruuasta ;) Aika tarkat pissitestit muuten sulla jos 2 päivää menee tuloksissa :eek:
 
tää hoksas kans limatulpan eilen illalla! mutta eipä tuo mitään ole aiheuttanu :/

nii, katos eilen otettii normipissa joka puhas. tänää mun piti kiikuttaa tk:n tarkempi pissanäyte josta vuorokauden päästä saa tuloksen. huomenna menen siis sen kuulemaan ja annan viel norminäytteen. luulis jo noissa näkyvän jos toksemiaa olis!

kuulostaa ihanalta toi teiän reissumahdollisuus :heart: söpöä mieheltäs :heart: mua käy ihan sääliks toi ukko ku ei se uskalla ees yhtä ottaa nyt juhannuksena.. mut ymmärrän kyllä et sitäkin jo hermostuttaa tää odottaminen
 
Tuliks sulla lima kerralla vai valumalla? Mulla tulee sitä edelleen koko ajan "vuotona" nyt jo toista vuorokautta.. :x Ärsyttää.

Kerro sit heti tulokset! Toivottavasti ei ois kumminkaan sitä toksemiaa :hug: Tsemppiä matkaan jos lähet tänään laitokselle sisään :heart:

Jussista: Me muuten vielä tavattiin toisemme sillä paikalla just juhannusaattona :) Muakaan ei haittaa jos mies yhden haluis ottaa, mut ei mitään kolmea jolloin jo tarttis kuskin... Uskaltaiskohan sun mies ottaa raukka edes semmosen alkottoman Nikolai-kaljan maun vuoksi? :D Teillähän noi viikot kyllä alkaa jo 4:lla et ymmärrän kyl hyvin että hertsaa. Saa nähä miten meillä, viime yönä oli alavatsa- ja alaselkäjomotusta mutta tosi vaikee sanoo oliko vaan esim. liitoskipua lattialla istumisesta vai jotain erikoista. Suppareiksi en kyllä epäile.. :/
 
Mulla tuli yks sellai isompi hyytymä ja eilen tuli rippeitä.. kirkasta kuitenkin ja just th valisti et nyt saattaa sit alkaa väri muuttumaan jopa ihan verivuodoksi asti.

Ei oo toksemiaa =) ja paineetkin on normaaleja mut silti pitää jatkaa mittailuja. Täälki viime yönä vähä alaselkää jomotteli, mut eipä niitä voi viel suppareiks laskea ku en huomannu mitää selviä välejä.

Ihanaa oli neuvolassa kuulla se viimeinen deadline.. keskiviikkona tod.näk viimestään käynnistävät jollei mitää tapahdu ennen sitä! :heart:
Täshän voi siis lähtö tulla meille molemmille melko samoihin aikoihin :D Nyt yritetään vaan rentoutuu ja herkutella :p

Me ollaan muuten aikoinaan tavattu viikko ennen juhannusta. Kiva sattuma kun la oli viikkoa ennen jussia :heart:

Tänne vaa sit heti raporttia tuntemuksista :whistle:
 
Tulin tänne kurkkaamaan, viimehetkiä näköjään viedään! :D

Limatulpasta esikoiselta en moista huomannut mutta tältä toiselta alko noin 12h ennen synnärille lähtöä irtoilemaan sellasta ruskeaa limakokkaretta. Tuolloinhan mulla oli jonkin verran jo suppareita ja arvelinkin että taitaa olla lähtö lähellä. Hiljalleen alko tulemaan sitten hieman vaaleanpunasta vuotoakin ja lima alko kans olemaan vähän verisempää. Sairaalaan yöllä kun mentiin niin tehtiin sisätutkimus missä olin sitten sen 3cm auki, samalla lähti sitten limatulppa...kätilö siitä mainitsi ja kun kurkkasin niin ihan oli viininpunanen möntti sillä kädessä :x

Täälä sujuu ihan hyvin, tikit on tietty kipeät vielä mutta muuten olo alkaa olemaan ihan hyvä jo. Vauva kyllä valvottaa öisin, mutta jospa tämä tästä :) Esikoinenkaan ei ole näyttäny mitään mustasukkasuuden merkkejä, johtuu varmaan siitä että vauvaa ei täälä näin päivisin juuri näy, nukkuu päivät ja kun esikko menee yöunilleen niin sitten herää...ja nukahtaa sopivasti aamun koittaessa :LOL:
 
Hyvä ettei Johannalla ollut toksemiaa! :flower: Ja hauska sattuma muuten et meillä molemmilla vuosipäivät ja la:t noin lähellä jussia, ihan kun jostain romanttisesta komediasta :D (vaikka me ei kyllä ainakaan mitenkään tähdätty tohon juhannukseen vaikka kaverit sitä naljailikin :D )

Kyllä mä uskon että meillä on kummallakin ens viikolla h-hetki, sulla nyt ainakin on ihan varmana. Mut mullakin on vähä sellainen kutina että jotain jo tapahtuu.

Nami nami näitä limajuttuja :) Toivottavasti en näe mitään viininpunaista ikinä tai pyörryn kyllä... :$

tiipiin vauva-arki kuulostaa ihanalle :heart: On kyllä varmaan ihan mahtava helpotus kun ei ole hankaluuksia uuden perheenjäsenen kanssa esikoisella. Saako tikeistä huolimatta esim. istuttua, noustua asennoista toiseen helposti?

Täällä on nyt vihdoin aika lailla kaikki valmista, pinnasänky tuli ja koottiin ja petattiin valmiiksi tossa äsken ja leivoin pakkaseen jopa pullaa ja mokkiksia vauvankatsojia varten :) Niin ja siivoilin vaikka mitä... Tää siivous-S on kyllä tehotonta synnytyksen käynnistämisen suhteen: tänään oon puuhannu enemmän kun moneen viikkoon ja vielä kävelly vajaan kilsan ihan reippaasti niin mitään ei silti tapahdu! Kaikki jomotus pikemminkin väheni. Eikös se muuten oo niin että limatulpan menon jälkeen ei saa uida enää (järvessä)? Tekis mieli heittää talviturkki huomenna. Tosin ei kyllä mahda uikkaritkaan mennä päälle että ei sen puoleen ;)
 
johanna tsemppiä sinne! jospa se siitä lähtis :D

Ainokki nyt eppari on sen verran pieni että kotiin kun pääsin niin pystyin jo istumaan suht hyvin, vielä pitää toki vähän varoa ja särkylääkkeitä syön kyllä edelleen. Esikoiselta mulla oli isompi tikkaus ja ne oli ilmeisesti vähän liian kireään ommeltu, sillon olivat tosi kipeät ainakin muutaman viikon ja 6viikkoa meni ennen ku sulivat pois! :eek: Nyt toivottavasti tulee hieman nopeampi paraneminen ja pääsis noista pikaseen eroon...kyllä ne kuitenkin vähän rajottaa normi elämää, esim. kävelylle en pystyis vielä lähteä ja kauppaankaan en oikeen viitti kun kävely on vähän sellasta vaappumista :ashamed:

uimisesta luulisin että ei enää suositella uimista jos tuo limatulppa lähtee, minä en ainakaan ehkä uskaltais jos vaikka jokin pöpö sitten pääsis... harmi kun menee tämä kesä ihan sivusuun tuon uinnin kanssa ja muutenkaan ei varmaan pysty rannalla yhtään olemaan kun pitää rintatulehusta varoa :/
 
Aaaapuva! Johannalla on ollu menoa sitten näemmä B) Tsempitykset täältä, vaikka kyllä nyt taitaa jo olla nyytti sylissä ;)

Mä puolestani olin vaan nettipimennossa. Ylläri ettei edistystä... Enkä uskaltanu uida mökillä, kun järvessä lillui jotain keltasta siitepölyä niin ei kiitos sitä tuonne alakertaan :x Ja käytiin aattona romantisoimassa :heart: Niin, ja kyllähän se rintatulehdus jo varmaan kesätuulellakin voi tulla tosiaan. On se uinti pieni hinta siitä vauvan hyvinvoinnista :heart:

tiipii kuulostaa toi epparihomma vähän ikävältä, onneks oot kuitenkin vähemmillä tikeillä nyt selvinny. Luulis ainakin et kun niitä on vähemmän niin sulais nopeemmin :D

Johannan uutisia odotellaan sit heti kun jaksat... ;) Ja jos joku taustailee tässä ketjussa niin liittykää ihmeessä mukaan! :)
 
Taidetaan kaikki enemmän ja vähemmän olla nyt kiireisiä... B) Minäkin vihdoin ja viimein:

Perjantaina 26.6. eli l.a. iltana meni vedet ja menin synnärille ilman supistuksia. Mut otettiin synnyttämättömien osastolle odottelemaan yöksi. Aamuun mennessä olikin jo hyvät käyrät 5 min. välein, kunnes iltaa kohti lopahtivat kokonaan :eek: Sitten ooteltiin ja ooteltiin... Sunnuntaina sain Cytotecin ja siitä tuli säännölliset supparit taas, jotain 7 minuuttia oli väli. Maanantaina olin kuitenkin supparien taas hiipuessa vasta 4 cm auki (luomuna meni kun pelkäsin että petidiini veis viimeisetkin supparit) ja kypsytti kun vesien menosta oli niin kauan että olin jo toista vuorokautta antibioottitiputuksessa ja ravinnotta sektiovalmiuden takia. Kaiken kukkuraksi lapsukainen oli kasvotarjonnassa ja osastolla viikonlopun takia 0,5 lääkäriä |O Maanantai-iltapäivänä sit viimein päädyttiin kiirelliseen sektioon inhimillisistä syistä kun toinen Cytotec tuskin ois ihmeitä tehnyt. Terve tyttö syntyi siis 29.6.2009 ja mitat oli 3360g/50cm/37cm sektiolla, joka oli hyvä synnytyskokemus sekin, koska olin saanut kokeilla "oikeaa" synnytystä johonkin asti ja vauva saatiin terveenä ulos ja kiireen etuna oli etten kerinnyt murehtia sektioriskejä jne. kun leikkauspäätöksestä syntymään meni alle 1 h :D

Nyt kotona on onnellinen perhe, jolla vauvanhoito vielä niin hakusessa että KAIKKI aika menee imetyksien ja omien syömisten ja pyykkien ym. välttämättömän hoitoon. Hyvää kesää tuskailijoille, mikäli ketjuun vielä eksytte :heart:
 

Yhteistyössä