Viime yönä ei noussutkaan maitoa enää :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusi äiti

Vieras
Olen imettänyt nyt viikon,vähän pitää antaa korvikettakin,varsinkin öisin.
Eilen illalla vauva söi rinnat tyhjiksi,ja yöllä maitoa ei enää tuntunutkaan nousevan!Mulla kun menee ihan koviksi rinnat ja tulee helpottava olo kun saa vauvan rinnalle,nyt oli vaan nännit kipeät ja tyhjät pussit...Mikä ihme meni pieleen? :(
Juon nyt vaan itse paljon ja pidän vauvaa ´väkisin´ rinnalla?

Mulla (ja varmasti monella muullakin) tuo korvikkeen antaminen vaikuttaa dramaattisesti maidontuotantoon.

Mä en ole todellakaan mikään neuvomaan, imetin kuopustakin hädintuskin 3kk, mutta tuo ylläoleva pätee monen kohdalla.

Hei, ei se tarkoita ollenkaan etteikö maitoa rinnoissa olisi! Mullakin kävi samalla tavalla ekan viikon jälkeen ja silti olen imettänyt lasta taaperoksi asti.

Lue imetystukilistaa tai soita imetystukipuhelimeen!

samalta tuntuu rinnat,eli päivisin on täynnä ja iltasin ku vauva syönyt ovat ne ihan tyhjät,mutta monesti syömällä vauva tilaa lisää maitoa,välillä on noita tiheän imun kausia,ja sitten seuraavina päivinä sitä maitoa jo tulee niin paljon kuin vauva tarvitsee.Eli rintaruokinnassa maitoa nousee niin paljon kuin vauva sitä tilaa ja tarvii.näin ainakin pitäisi olla,jos jonkun ajan päästä vielä tuntuu ettei vauva saa nälkäänsä pois rinnalla olon jälkeen niin sitten kannattaa antaa lisämaitoa pullosta.tsemppia!

Vaikka rinnat tuntuu tyhjiltä niin niin ei ole. Se vain tasoittuu n. viikon kuluttua maidon noususta niin että rinnat ei ole enää kovat ja kuumat vaan ns. normaalit "löysät". Mutta se ei tarkoita etteivätkö tuota maitoa enää. Imetä, imetä ja imetä, kyllä sieltä maitoa tulee.

Mulla oli kans tollasia fiiliksiä. Ja mulla kävi sitten kaveri tekemässä hyviä palasia joita syödä, oma ruokailu vaikutti paljon maidon tuotantoon. Sitten rintojen hierominen myös. Kova vaikuttaa tukkeutuneelta. Mun mielestä sinne sairaalaan missä synnytit vois soittaa, sais neuvoa helpoiten.

ei välttämättä ole tyhjät vaikka tuntuu siltä,se joillain tasaantuu heti alkuunsa että maitoa on muttei rinnat ole kipeät.
säännöllinen syöminen ja juominen,joku ottaa alkottoman oluen nostaakseen..

Yhteistyössä