Viime viikonloppuna 18 vuotias tapettiin kotibileissä. Nyt 19 vuotias

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Yksi kuoli kotibileissä Kankaanpäässä
Nuori mies ampui toisen riidan päätteeksi
A A
12:29
(Päivitetty 12:41)
Janne Niiranen
19-vuotias nuori ammuttiin kuoliaaksi sunnuntaina Kankaanpään Niinisalossa.

Joukko kankaanpääläisiä nuoruia oli kokoontunut Niinisalon keskustassa olevaan omakotitaloon viettämään iltaa. Paikalla oli kymmenisen noin 15-20-vuotiasta nuorta.

Aamuyöllä paikalle saapui nyt surmansa saanut nuori. Paikalla olleiden ja uuden vieraan kesken syntyi riitaa. Riidan päätteeksi yksi paikalla olleista nuorista kävi noutamassa lähistöllä sijaitsevasta kodistaan kiväärin, jolla hän ampui yhden laukauksen kohti uhria. Uhri menehtyi välittömästi.

Paikalle hälytetty poliisi otti ampujaksi epäillyn kiinni tapahtumapaikalta. Ennen kiinniottoa hän oli kuljettanut aseen lähelle kotiaan. Kiinniotto sujui ongelmitta.

Ampujaksi epäillään 19-vuotiasta kankaanpääläistä miestä, jolla on aseeseen myönnetty hallussapitolupa.

Asiaa tutkitaan tappona ja poliisi tulee esittämään ampujaksi epäiltyä vangittavaksi alkavalla viikolla.


kyllä vaan teinin vanhempana alkaa huolestuttamaan tämä nyky meno
 
"vieras"
Kieltolaki suomeen. Kaikilla olisi paljon parempi olla, kun ei viinaksia olisi. Jos ei rentoutua voi ilman viinaa niin sitten voi muuttaa vaikka Ruotsiin, jos se viina on henki ja elämä.
 
bud
[QUOTE="vieras";24109594].[/QUOTE]

Ei alkoholi ihmistä ammu tai puukota. Se on ihminen itse, vaikka kuinka olis päissään. Eikä psyykkisesti terve ihminen ei tapa, ei vaikka olis kännissä.
 
"mä"
Ei alkoholi ihmistä ammu tai puukota. Se on ihminen itse, vaikka kuinka olis päissään. Eikä psyykkisesti terve ihminen ei tapa, ei vaikka olis kännissä.
Mutta kun kaikki eivät ole terveitä, eivätkä koskaan tule olemaan, eivät vaikka terveydenhuoltoon upotettaisiin kuinka paljon rahaa hyvänsä, ja alkoholikulttuuri Suomessa on mikä on. Ryyppääminen on kansalaisoikeus. Eli kiitos alkoholi.
 
provo!
[QUOTE="Sara";24109790]Kyllä mäkin väitän, että vaikka ne väkivaltarikolliset nyt sitten olisikin LISÄKSI vähän pipipäitä, niin moni rikos olisi silti jäänyt tekemättä ilman alkoholia.[/QUOTE]

Juurikin näin.
 
bud
Elä huijaa. 80% sumessa tehdyistä väkivaltarikoksista johtuu alkoholin vaikutuksesta. Tai sitten vaan on aika paljon pipipäitä tässä maassa.
Tai sitten valtaosa tappajista todella on pipipäitä, mutta sitähän me emme selville tule saamaan. Eikä se meinaa, että Suomessa on paljon pipipäitä, kun todella pieni osa ihmisistä ylipäänsä tappaa toisen, niin ei siitä tollasta johtopäätöstä voi vetää.
 
Viimeksi muokattu:
Tai sitten valtaosa tappajista todella on pipipäitä, mutta sitähän me emme selville tule saamaan. Eikä se meinaa, että Suomessa on paljon pipipäitä, kun todella pieni osa ihmisistä ylipäänsä tappaa toisen, niin ei siitä tollasta johtopäätöstä voi vetää.
Vaan kun alkoholin vaikutuksen alaisena tehdään suurimmaksi osaksi nimenomaan näitä äkkipikaistuksissa tehtyjä tappoja, ei suunniteltuja murhia tai muuta ennalta tiedossa olevaa. Miten siihen voi olla alkoholi vaikuttamatta? Ihminen on se joka tarttuu pulloon ja sen vaikutuksen voimasta suuttuu satakertaa enemmän kuin suuttuisi selvinpäin ja siinä vaiheessa tartutaan puukkoon tai aseeseen, toisin kuin tartuttaisiin selvinpäin jolloin vähän normaalia hullummalla teko jää kenties useammin pahoinpitelyksi tapon sijaan.

Paljonkos rattijuopot aiheuttaa kuolemaan johtavia onnettomuuksia liikenteessä? Olisivatko nämä ihmiset tappaneet sivullisia ihan selvinpäin muuten samassa tilanteessa? Olisiko selvinpäin tullut mieleen lähteä kokeilemaan mutkaisella maantiellä auton huippuja auto täynnä porukkaa ilman turvavöitä? No, harvemmin ovat selvinpäin, varsinkaan kuski, että ehkä tilasto sanoo siitä kuoleman todennäköisyydestä jotain?

Että vaikka alkoholi ei tuolla tavoin ketään tapa vaan ihminen itse, niin kyllä se kännissä tappoon pystyvä käyttäytyy selvinpäin yleensä todella erilailla. Ikävää vain ettei ne ihmiset, vaikka tietäisivät kontrollin katoavan ja impulssien voimistuvan, pysy erossa viinasta koska suomalainen kulttuuri tukee alkoholin käyttöä vähän turhan pahasti.
 
"mä"
Ei alkoholi ihmistä ammu tai puukota. Se on ihminen itse, vaikka kuinka olis päissään. Eikä psyykkisesti terve ihminen ei tapa, ei vaikka olis kännissä.
Niin että mites se nyt menikään?


"Keski-ikäisten perheväkivalta on sitkas ongelma Oulun poliisille. Tyypillinen pahoinpitelijä on humalainen viisikymppinen mies. Riitaan tarvitaan kuitenkin kaksi.

"Keski-ikäisillä on yleensä elämässä kriisi meneillään, parisuhteessa ilmenee ongelmia ja ravintoloissa viihdytään. Erityisesti pariskunnat alkavat humalassa moksimaan toisiaan", kertoo Oulun poliisilaitoksen rikoskomisario Tapani Tasanto."

Keski-ikäiset riehuvat Oulussa | Oulu | Kaleva.fi

Kiitos alkoholi.
 
järkkyä
Järkyttävää. Kun ei ole aikaa vahtia ja opastaa, vaa vanhemmat halauvat tehdä omia juttujaan. Ihmisen lasta on vahdittava ja opastettava noin 30 vuotta. Koko ajan pidettävä kuria, ja rangaistuksia jos toiseen koskee ilman lupaa.

Monet pojat saavat käyttäytyä todella huonosti, huudtaan ja mölytään ja ollaan keskipisteenä koko ajan. Kuria ei ole.
 
Tämä on pyörinyt mielessäni koko viikonlopun.....koskettaa erityisesti yhtä perheenjäsentämme, kun menetti yhden kavereistaan.Kunpa tämäkin olisi jäänyt tapahtumatta.Niin moni kärsii....
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Tämä on pyörinyt mielessäni koko viikonlopun.....koskettaa erityisesti yhtä perheenjäsentämme, kun menetti yhden yhden kavereistaan.Kunpa tämäkin olisi jäänyt tapahtumatta.Niin moni kärsii....
Niinpä. Minunkin tuohon ikäluokkaan kuuluva sukulainen asuu kankaanpäässä ja kyllä tuntui pahalta kun uutisen luin. :( Näitä tapahtuu niin paljon nykyään että tuntuu ettei kukaan ole turvassa missään, tämäkin ilmeisesti tapahtui jonkun kotona!
 
"huh"
Kun on vaan niitä oikeuksia eikä velvollisuuksia, ja vanhemmat eivät opeta enää lapsilleen, että toiset ovat yhtä arvokkaita kuin he itse. Se on aina vaan mun nikopetteri, joka on oikeassa, ja muut eivät mitään.

Toisten koskemattomuus, fyysinen ja psyykkinen (ei kiusata ketään) on ihan tuntematon käsite monille poikapenikoille.
 
"vieras"
:(

Tuon aurmatun nuoren perheen tuska, ja samoin tappajan perhe kärsii.
Miten yksi laukaus muuttaa loppuelämän peruuttamattomasti.

Käsittämätöntä, että joku, vaikka jurrissa, mutta silti on niin kylmäverinen, että ampuu toisen.

Mä voin olla kukkahattu, mutta mä syytän kyllä noita väkivaltapelejä ja filmejä, joita seuraa jo yhä nuoremmat. Niissä uhria saa hakata miten paljon vaan, aina se selviää, tai sitten tulee kiukuhihnanlta uusi uhri :(.

Siinä meni tuon illan tapahtumien takana monelta ihmiseltä loppuelämä sekaisin :(.
 

Yhteistyössä